کد خبر : 1766451 | 16 تیر 1400 ساعت 12:08 | 23.1K بازدید | 3 دیدگاه

ماتم در اسپانیا؛

جشن بزرگ روزنامه‌های ایتالیا؛ خدا هم ایتالیایی است

پس از موفقیت ایتالیا در شکست اسپانیا در نیمه نهایی و صعود به فینال یورو 2020، روزنامه های ایتالیایی به ستایش از "شیران" آتزوری پرداختند.

جشن بزرگ روزنامه‌های ایتالیا؛ خدا هم ایتالیایی است

به گزارش "ورزش سه"، پس از پیروزی ایتالیا برابر اسپانیا در ضربات پنالتی و صعود به فینال یورو 2020، روزنامه های ایتالیایی به تمجید و ستایش روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، پرداختند و حتی یک روزنامه تیتر زد: "خدا ایتالیایی است!"

 

آتزوری که حالا با هدایت روبرتو مانچینی رکورد خود را به 33 بازی بدون شکست افزایش داده است، در طول 90 دقیقه به تساوی 1-1 برابر اسپانیا دست یافت و بعد از دو وقت اضافه بدون گل، در ضربات پنالتی موفق به شکست لاروخا شد.

 

1620373

 

گل دقیقه 60 فدریکو کیه‌زا را آلوارو موراتا که بازی را از روی نیمکت شروع کرده بود در دقیقه 80 جبران کرد تا مهاجم مغموم اسپانیایی که روزهای سختی را در یورو پشت سر گذاشته و به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، در یک لحظه تبدیل به قهرمان اسپانیا شود.

 

1620374

 

اما موراتا خیلی زود از قهرمان ملی بار دیگر تبدیل به چهره ای منفور شد و در یک پلک بر هم زدن در سقوطی آزاد از اوج به حضیض رسید. پنالتی موراتا را دوناروما، دروازه بان ایتالیا، گرفت تا با گل شدن پنالتی جورجینیو امضای موراتا پای حکم حذف اسپانیا از یورو 2020 بنشیند.

 

1620376

 

کوریره دلو اسپورت عکس صفحه نخست خود را به شادی بازیکنان ایتالیایی پس از پنالتی جورجینو اختصاص داده و در حالی که رسیدن آتزوری به فینال را با شادی زایدالوصف و غیرقابل کنترلی جشن گرفته اند، تیتر زده: "خدا ایتالیایی است".

این روزنامه به شدت از عملکرد سرنوشت ساز دوناروما و جورجینیو، قهرمانان ایتالیا، در پیروزی برابر اسپانیا تمجید کرده است.

 

1620377

 

گاتزتا دلو اسپورت نیز عکس صفحه نخست خود را به شادی بازیکنان ایتالیایی و پیراهن اسپیناتزولا بر تن اینسینیه اختصاص داده است. به نظر می رسد که این روزنامه با تیتر خود قصد تمسخر تیم ملی اسپانیا را داشته است. گاتزتا دلو اسپورت تیتر زده FIESTA که به اسپانیایی یعنی جشن و ادعا کرده که آنها پس از پیروزی در نیمه نهایی یک "جشن" در پیش دارند.

 

1620379

 

توتو اسپورت نیز بازیکنان آتزوری را شیران ایتالیا خوانده و با این تیتر از قهرمانان این تیم تمجید کرده است.

 

1620375

 

در اسپانیا اما بر خلاف جشن و سرور ایتالیایی ها، صفحه نخست روزنامه ها حال و هوایی غمگین و عزادار دارد. آاس از یک جمله معروف ایتالیایی در صفحه نخست خود استفاده کرده و درست در کنار عکسی از موراتا در حال زدن ضربه پنالتی که دوناروما مهار می کند، تیتر زده "گندش بزنن".

 

1620381

 

موندو دیپورتیوو نیز در صفحه نخست خود عکسی از موراتا که پنالتی را از دست می دهد چاپ کرده و تیتر زده: "تمام شد". البته این روزنامه ادعا کرده که اسپانیا در بازی برابر ایتالیا تیم برتر بود اما بدشانسی آورد.

 

1620378

 

مارکا مسیری متفاوت نسبت به دو روزنامه دیگر اسپانیایی در پیش گرفته و صفحه نخست خود را به عکسی از لوییز انریکه و اونای سیمون، سرمربی و دروازه بان اسپانیا، اختصاص داده است که پس از پایان مسابقه دست در گردن یکدیگر دارند. مارکا تیتر زده: "با افتخار".

مارکا نیز ادعا کرده که شاگردان لوییز انریکه بازی بهتری از ایتالیا ارائه دادند اما ضربات پنالتی به آتزوری لبخند زد. مارکا نوشته که "لاروخا با سربلندی به خانه بر می گردد."

 

 

 

دیدگاه‌ها