کد خبر : 1766491 | 16 تیر 1400 ساعت 14:26 | 30.9K بازدید | 2 دیدگاه

خداحافظی تلخ یورو با اسپانیای زیبا (عکس)

تیم ملی اسپانیا با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا از رسیدن به دیدار پایانی یورو 2020 بازماند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا یکی از خاص ترین تیم های یورو 2020 بود؛ لوئیز انریکه با تصمیمات جسورانه خود که مهمترین آن کشیدن خط قرمز روی نام سرخیو راموس بود، تیمش را راهی مسابقات کرد. او با اتکا به چهره های جوان، به دنبال ساختن آینده ای جدید برای فوتبال اسپانیا بود؛ اتفاقی که با وجود حذف در مرحله نیمه نهایی تا حدود زیادی رخ داد و خیلی ها را به آینده لاروخا امیدوار کرد.

 

لوئیز انریکه و شاگردانش به واسطه دستاوردهای تیم ملی اسپانیا در یک برهه زمانی خاص به شدت مورد توجه قرار داشتند اما سرمربی اسپانیا پیش از شروع بازی ها اعلام کرده بود که از این چالش نمی ترسد و با جوانانی که عملکردشان او را شگفت زده کرده به دنبال رقم زدن یک یوروی موفقیت آمیز است.

فران تورس، پدری و یک خط دفاعی تازه نفس، مهمترین آثار اسپانیا در یورو 2020 بود؛ لوئیز انریکه در این جام به چهره هایی اعتماد کرد که می توانند در آینده ای خیلی نزدیک به ارکان موفقیت تیم ملی این کشور در تورنمنت های بزرگ تبدیل شوند؛ همان گونه که پس از عملکرد خوب در یورو و با وجود شکست مقابل ایتالیا در نیمه نهایی هواداران اسپانیا امید زیادی دارند تا تیم شان در جام جهانی قطر بتواند موفقیت های گذشته را تکرار کند؛ با جوانانی که پخته تر شده اند و تیمی که دیگر با نبود ژاوی و اینیستا کنار آمده و جایگزین های مطلوبی برای آن ها پرورش داده است.

 

1620484

 

1620483

 

1620482

 

اسپانیای انریکه تحت تاثیر رفتارها و تصمیمات این مربی پیش رفت و موفق هم بود. انریکه همان گونه که اشاره شد، همه انتقادات و خطرات احتمالی خط زدن راموس را به جان خرید تا جان تازه ای به خط دفاعی تیمش ببخشد. اعتماد او به موراتا با وجود انتقادات وحشتناک هم جالب بود؛ هر چند نقدهای زیادی به این موضوع وارد است. حرکات و انرژی بی پایان انریکه و اعضای نیمکت تیم اسپانیا به قدری بود که می شد تاثیر آن را در زمین و روی بازی بازیکنان تیم هم دید؛ به هر حال اسپانیا با همه جذابیت هایش، مغلوب ایتالیا در ضربات پنالتی شد تا از رسیدن به دیدار پایانی محروم شود.

 

دیدگاه‌ها