کد خبر : 1766733 | 17 تیر 1400 ساعت 22:27 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

خاطره ویژه طارمی از داور فینال یورو 2021

با اعلام یوفا، بیورن کویپرس داور 48 ساله و هلندی، دیدار فینال یورو 2020 میان ایتالیا و انگلیس را قضاوت می کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ایتالیا و انگلیس پس از غلبه بر اسپانیا و دانمارک، راهی بازی فینال رقابت های یورو 2020 شدند. دیداری که قرار است روز یکشنبه در استادیوم ومبلی لندن برگزار شود.


کمیته داوران یوفا برای قضاوت این بازی حساس و مهم، بیورن کویپرس داور 48 ساله و هلندی را انتخاب کرده است. کویپرس که در این تورنمنت 3 بازی میان تیم ملی دانمارک با کشورهای چک و بلژیک و همچنین بازی اسپانیا و اسلواکی را قضاوت کرده، برای نخستین بار در این تورنمنت بازی تیم های ایتالیا و انگلیس را داوری می کند.

 

 

1620910

 


کویپرس همان داوری است که در دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان یوونتوس و پورتو، با سخت گیری تمام مهدی طارمی را از زمین مسابقه اخراج کرد تا پورتو مقابل حریف ایتالیایی خود 10 نفره کار را ادامه دهد. در آن صحنه، طارمی ثانیه های پس از سوت داور، به توپ ضربه ای وارد کرد و از زمین بازی اخراج شد.


مهاجم بوشهری پورتو لحظاتی قبل از آن، یک کارت زرد از داور مسابقه گرفته بود و به دلیل سماجت و اصرار رونالدو و هم تیمی هایش، کویپرس مجاب شد با سخت گیری، طارمی را با کارت زرد دوم اخراج کند. هر چند پورتو در ادامه به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، راهی مرحله بعد شد.


او در لیگ قهرمانان فصل گذشته، دیدارهای حساسی همچون لیورپول و رئال مادرید و همچنین پاریس و منچسترسیتی را قضاوت کرد. کویپرس 3 ماه پیش در رقابت های مقدماتی جام جهانی، بازی انگلیس و لهستان را سوت زد که با برتری دو بر یک شاگردان ساوت گیت به پایان رسید.

 

 

1620911

 


از مهمترین دیدارهای که این داور هلندی قضاوت کرده، می توان به فینال لیگ اروپا در سال 2018 میان اتلتیکو مادرید و مارسی اشاره کرد که با برتری 3 بر صفر نماینده اسپانیا به پایان رسید. قضاوت فینال زیر 20 ساله های جهان در سال 2017 و همچنین فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 که با برتری 4 بر یک رئال مادرید مقابل اتلتیکو به پایان رسید، از جمله دیدارهای حساسی است که کویپرس داوری کرده است.

دیدگاه‌ها