کد خبر : 1768268 | 25 تیر 1400 ساعت 15:54 | 29.5K بازدید | 14 دیدگاه

یحیی و اعتباری که دربی هم خرابش نمی‌کند

مدت‌هاست که تک باخت‌های پرسپولیس، واکنشی انقلابی را در بین هواداران پرسپولیس به دنبال ندارد.

یحیی و اعتباری که دربی هم خرابش نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس شهرآورد پایتخت را به استقلال واگذار کرد تا شانس قهرمانی در جام حذفی را از دست بدهد. پس از این شکست، طبیعی بود که صدای انتقاد قرمزها متوجه کادرفنی و بازیکنان این تیم شود. انتقاد اصلی به ارنج اولیه قرمزهاست که البته شاید چندان هم نقدی به آن وارد نباشد و دیگری به تعویض‌های یحیی گل‌محمدی و فهرست پنالتی زنان پرسپولیس.

 

یکی از سوالاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، این است که چرا احمد نوراللهی در بین ۵ پنالتی زن اول سرخپوشان قرار نداشت؟ همچنین سیامک نعمتی به عنوان بازیکنی پنالتی زن جای خود را به مهدی شیری داد و شاید حضور او می‌توانست سرنوشت را تغییر دهد.

 

از طرف دیگر پرسپولیس برای دومین بازی متوالی در نیمه دوم نمایش دلچسبی نداشت. اگرچه دو ضربه به تیرک دروازه استقلال زده شد اما آبی‌ها موقعیت‌های بیشتری داشتند و باوجود علاقه پرسپولیس به مالکیت توپ، این تیم استقلال بود که موفق شد توپ و میدان را در اختیار گیرد.

 

همه این‌ها در کنار شکست به رقیب سنتی سبب شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به نمایش تیم خود اعتراض کنند. اما شدت نقدها، نوع اعتراض‌ها و مدل راهکارها برای تغییر اوضاع، بسیار متفاوت با آن چیزی است که در گذشته از طرفداران این تیم دیده می‌شد.

 

کمتر کسی است که خواستار تغییر در رأس کادرفنی پرسپولیس باشد و کنار گذاشتن یحیی گل‌محمدی، حتی به عنوان یک راه جدی هم مطرح نمی‌شود. از یک سو «مسئله آلترناتیو وجود دارد و از سوی دیگر موضوع کارآمدی». یعنی پرسپولیس تحت هدایت گل‌محمدی هم نمایش‌های درخشانی ارائه می‌کند، هم در نتیجه گیری عملکرد بسیار خوبی داشته و هم در تربیت نیروی انسانی، او توانسته راه برانکو ایوانکوویچ را ادامه دهد.

 

در گذشته حمید استیلی، علی دایی، نلو وینگادا و... قربانی برخوردی انقلابی در بدنه هواداران پرسپولیس شدند و از سوی طرفداران این تیم، بیم آن می‌رفت که در ابتدای دوره برانکو ایوانکوویچ نیز این اتفاق رخ دهد اما چه در هفته‌های نخست لیگ پانزدهم، چه پس از شکست دربی برگشت لیگ شانزدهم و چه بعد از باخت به استقلال در لیگ هفدهم، هواداران پرسپولیس ترجیح دادند که با سکوت و ادامه کمپین «هرچی برانکو بگه» کار را پیش ببرند و نتیجه آن، سبب شده تا حالا در دو سال متوالی، همین مسیر را برای یحیی گل‌محمدی نیز در پیش بگیرند.

 

نکته مهم در دو راهی تغییرات «جزء به جزء یا انقلابی» این است که هر یک در دوره‌ای می‌تواند تصمیم درستی باشد. به طور مثال تغییر بنیادین در دوره حمید درخشان سبب شد تا پرسپولیس به سوی موفقیت تغییر جهت دهد اما حالا پرسپولیس در موقعیتی قرار دارد که با کادر کنونی می‌تواند به اهدافش برسد؛ پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر، تصمیمات صحیح فنی در پنجره تابستانی و سپس لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱.

 

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها