کد خبر : 1768604 | 27 تیر 1400 ساعت 10:00 | 29.1K بازدید | 7 دیدگاه

ستاره برزیلی روی دست کاتالان‌ها مانده؛

فروش کوتینیو؛ ماموریت غیرممکن بارسا!

یافتن یک باشگاه جدید برای فیلیپه کوتینیو پیچیده‌ترین عملیاتی است که بارسلونا در این تابستان با آن روبرو است.

فروش کوتینیو؛ ماموریت غیرممکن بارسا!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در تلاش برای گنجاندن حساب‌هایش در لایحه سقف دستمزد لالیگا، بی وقفه مشغول کار است تا بتواند قرارداد مسی و سرخیو آگوئرو، ممفیس دیپای، اریک گارسیا و امرسون رویال، چهار بازیکنی که در ابتدای پیش فصل جذب کرده اند، ثبت کند. برنامه بارسا یافتن باشگاه های جدید برای بازیکنانی است که دستمزد بالایی دارند اما خیلی کم به کار تیم می آیند، اما هیچ یک از مواردی که این روزها با آنها سرو کار دارند به اندازه مورد فیلیپ کوتینیو پیچیده نیست.

 

1624309

 

یافتن باشگاهی جدید برای این بازیکن 29 ساله، به دلیل دستمزد بالایی که دارد و هزینه هایی که بر دوش باشگاه می گذارد، عملاً یک ماموریت غیرممکن است و ماموریتی است که در واقع توانایی های ماتئو آلمانی، مدیر فوتبال بارسا، را محک می زند. کوتینیو گران ترین خرید در تاریخ بارسا است؛ آنها در پنجره نقل و انتقالات زمستانی در سال 2018 برای جذب این ستاره برزیلی مبلغ 120 میلیون یورو به علاوه 40 میلیون یورو هزینه های اضافی به لیورپول پرداخت کردند. اما پیدا کردن باشگاهی که مایل به خرید او در شرایط فعلی باشد، اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار به نظر می رسد.

 

1624308

 

مشکل دستمزد کوتینیو

هیچ باشگاهی در جهان توانایی پرداخت دستمزد او را ندارد؛ 20 میلیون یورو در هر فصل! و همچنین هیچ باشگاهی وجود ندارد که بتواند مبلغ 50 میلیون یورو نقل و انتقالات را که بارسلونا برای بازپرداخت بدهی های خود به این بازیکن به دنبال آن است، پرداخت کند.

 

و تازه این شامل 40 میلیونی نمی شود که لیورپول هنوز هم باید به عنوان هزینه های مضاعف دریافت کند. از این مبلغ 20 میلیون یورو مربوط به زمانی است که کوتینیو به آمار 100 بازی برای بارسلونا برسد. در حال حاضر او 90 بازی برای بلوگرانا انجام داده است.

این بازیکن برزیلی باید 10 بازی دیگر انجام دهد تا تعداد بازی هایش با پیراهن بارسا سه رقمی شود و این بند فعال شود، اما متأسفانه برای او، و نه برای بارسا، آخرین حضور او در تیم اصلی در تاریخ 30 دسامبر سال 2020 بود. این بدان معنا بود که این باشگاه فصل گذشته مجبور به پرداخت 20 میلیون یورو به لیورپول نشد. نکته منفی این است که کوتینیو هنوز دوران نقاهتش را طی می کند، آماده بازی نیست و تقریباً هشت ماه است که در یک مسابقه رسمی به میدان نرفته است. به نقل از ترانسفرمارکت، کوتینیو در هنگام پیوستن به بارسلونا 150 میلیون یورو ارزش داشت اما اکنون فقط یک پنجم آن مبلغ ارزش دارد؛ یعنی حدود 30 میلیون یورو.

 

1587746

 

کوتینیو و ادامه بهبود آسیب دیدگی زانو

سطح عملکرد کوتینیو در مدت حضورش در بارسلونا ناامید کننده بوده است. در 90 مسابقه او با تیم اول، کوتینیو 23 گل، فقط چهار گل در چمپیونزلیگ، به ثمر رسانده و در مجموع 5620 دقیقه بازی کرده است. چند فصل پیش او به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست، اما حتی آن دوره بازی در بوندسلیگا نیز برای بازگشت حرفه او به مسیر و دوباره روی ریل افتادن کافی نبود. او با بایرن سه گل در چمپیونزلیگ به ثمر رساند که دست بر قضا دو گل از این تعداد مقابل بارسلونا در شکست تحقیرآمیز 2-8 این تیم در مرحله یک چهارم نهایی در لیسبون بود.

 

کوتینیو در حال حاضر در بارسلونا به تنهایی تمرین می کند و پس از مصدومیت مینیسک که فصل گذشته دچار آن شد، وارد مرحله نهایی برنامه بهبودی خود شده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها