کد خبر : 1770385 | 04 مرداد 1400 ساعت 02:55 | 118.9K بازدید | 11 دیدگاه

واکنش‌های بی نظیر به فرصت سوزی مهاجمان؛

شبی که پیراهن یحیی خاکی شد (عکس)

یحیی گل‌محمدی یکی از هیجان انگیزترین ۹۰ دقیقه‌های عمر خود را در کنار خط سپری کرد.

به گزارش "ورزش سه"، برای اطلاع از آنچه که در دیدار پرسپولیس و تراکتور گذشت، نمی‌توان به مالکیت ۶۶ درصدی قرمزها، رد و بدل کردن پاس به اندازه دو برابر تراکتور و ثبت ۱۰ موقعیت گل اکتفا کرد و باید نمایشی را دید که شاید بهترین عملکرد پرسپولیس در فصل جاری بود.

 

سرخپوشان از همان ابتدا میل خود برای رسیدن به پیروزی را نشان دادند و تشنگی خود در برابر حریف تبریزی را به نمایش گذاشتند. علاوه بر ۱۱ مهره داخل زمین، یحیی گل‌محمدی هم تلاش زیادی می‌کرد تا نقش خود در هدایت تیم را ایفا کند و حتی در توپ رسانی هم کمک حال تیمش باشد.

 

اما هرچه که گذشت، نمایش سزاوارانه تیم یحیی به نتیجه مورد نظر ختم نشد. ضربات پایانی نوراللهی، مغانلو و آل‌کثیر راهی به دروازه نیافتند تا اضطراب سرمربی تیم را هم فرا بگیرد. او تیمش را با الگوی بازی با ماشین سازی به زمین فرستاد و از شاگردانش خواست تا در همان دقایق نخست قفل دروازه حریف را بشکنند که این اتفاق در نیمه اول رخ نداد و در نیمه دوم این تراکتور بود که گل را به ثمر رساند و آزادی را در شوک فرو برد.

 

افسوس های یحیی گل‌محمدی از موقعیت سوزی شاگردانش، نکته تازه‌ای نبود. تیم او در فصل جاری شاید حتی بیشتر از تیم هجومی، جذاب و با نشاط برانکو در لیگ پانزدهم موقعیت سازی کند اما مهاجمان کم دقت، اغلب سرمربی تیم را به چنین حال و روزی می‌اندازند.

 

1627277

 

1627276

 

1627279

 

در نیم فصل پرسپولیس چند بازی -از جمله دربی- را به همین خاطر از دست داد اما حسرت بزرگ می‌توانست زمانی باشد که به خاطر چند میلی متر فاصله، پیروزی مقابل تراکتور با یک باخت تلخ جابجا شود.

 

1627278

 

در ابتدای فصل، گل خوردن پرسپولیس به معنای از دست رفتن قهرمانی بود و این بار هم هواداران تیم ناامیدانه انتقال توپ به وسط زمین، سوت داور و آغاز مسابقه را دنبال کردند اما آنچه در نیم ساعت پایانی مسابقه رقم خورد، متفاوت با تصور بسیاری از بینندگان تلویزیونی بود.

 


یحیی شور و شوق خود در کنار زمین را به شاگردانش انتقال داد و آنها پس از دریافت گل با انگیزه بیشتری به پیش رفتند. آن هم در شرایطی که با نتایج آن لحظات، سپاهان با یک امتیاز بیشتر صدرنشین می‌شد و پرسپولیس به همین سادگی قهرمانی را از دست می‌داد.

 

مدیریت چنین موقعیتی کار آسانی نیست اما کادرفنی پرسپولیس و بازیکنان این تیم موفق به انجام این مأموریت شدند. ادامه حملات با تسلیم خط دفاعی و دروازه تراکتور همراه بود و بعد خیلی زود گل‌های دوم و سوم هم فرا رسیدند تا لغزش و نگرانی جای خود را به آرامش و شادمانی بدهد.

 

حالا گل‌محمدی تنها یک گام تا رقم زدن پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس فاصله دارد. او امشب برای چند دقیقه در جایگاهی قرار گرفت که برانکو و کالدرون نیز بیم آن را داشتند و حتی ایوانکوویچ در لیگ هجدهم تا آستانه قرارگیری در آن پیش رفت اما مثل یحیی مقابل حریفی تبریزی نجات یافت و یک هفته بعد مقابل تیم مهدی تارتار به عنوان قهرمانی رسید - حالا دیدار با تارتار برای یحیی گل‌محمدی حیثیتی‌تر و حساس‌تر خواهد بود و او به هیچ عنوان نمی‌خواهد جام را برابر این مربی از دست بدهد یا  حس لیز خوردن جام را یک بار دیگر تجربه کند.

 

دیدگاه‌ها