کد خبر : 1772455 | 13 مرداد 1400 ساعت 23:33 | 499.4K بازدید | 16 دیدگاه

استقلال - گل گهر تحت تاثیر سوت‌های کاظمی

کارشناسان و جنجال داوری؛ گل مردود و پنالتی اشتباه؟

دو صحنه جنجالی مربوط به داوری، بازی استقلال و گل‌گهر را تحت تاثیر خود قرار دادند.

کارشناسان و جنجال داوری؛ گل مردود و پنالتی اشتباه؟

به گزارش "ورزش سه"، بازی نیمه نهایی جام حذفی دیداری جنجالی بین بین استقلال و گل‌گهر که تصمیمات تیم داوری آن نیز با انتقادات بسیاری از سوی هواداران فوتبال و البته اعضای کادرفنی و بازیکنان دو تیم مواجه شد.

 

در دقیقه ۴۵+۴ حرکت بازیکن تیم گل‌گهر از سمت چپ با برخورد محمد دانشگر مواجه شد. در این صحنه داور به سرعت تصمیم به گرفتن خطا کرد و این در حالی است که دانشگر و دیگر بازیکنان استقلال معتقد بودند که خطایی رخ نداده است. ارسال توپ روی دروازه پس از دفع ناقص با ضربه پورعلی همراه و دروازه استقلال به همین راحتی باز شد.

 

صحنه جنجالی دیگر مربوط به لحظه‌ای است که داور پنالتی اول استقلال را در دقیقه ۷۱ گرفت. در این صحنه شوت فرشید اسماعیلی به دست یونس شاکری خورد و داور پنالتی گرفت.

 

در همین خصوص نظر کارشناسان داوری را می‌توانید بخوانید:

 

* محمد فنایی:


خطای منجر به گل تیم گل‌گهر: اینجا شاید نتوان نظر قطعی داد. داور صحنه را دید و اصلا مربیان باید بپذیرند که تا این حد نباید اعتراض بشود. آنها برای داور چالش به وجود می‌آورند و اصلا جالب نیست که به صورت مداوم توپ‌های قبلی را بگوییم خطا بوده است یا نه.

 

پنالتی اول استقلال: پنالتی اصلا درست نبود چون دست به بدن چسبیده بود و کتف کاملا بسته بود و در چنین حالتی پنالتی گرفته نمی‌شود. متاسفانه داور خیلی تحت فشار قرار گرفته بود. من از این زاویه دیدم تعجب کردم که داور سوت زد. اما پنالتی دوم کاملا درست بود. 

 


* رسول فروغی:


خطای منجر به گل تیم گل‌گهر: زاویه ای که وجود دارد اصلا مطلوب نیست و مشخص نیست که برخورد انجام می‌شود یا نه. من به تصمیم داور احترام می‌گذارم و او از نزدیک شاهد بود اما برایم عجیب است که چرا بازیکن دو متر جلوتر خودش را روی زمین می‌اندازد.

 

1631106

 

پنالتی اول استقلال: داور به خاطر زاویه بدی که داشت، اشتباه پنالتی گرفت.

 

1631107

 

* نوذر رودنیل:


خطای منجر به گل تیم گل‌گهر: قبل از اینکه گل گهر گل بزند، خطایی که گرفته شد، اصلا درست نبود و نمی‌دانم چرا گرفت.

 

پنالتی اول استقلال: پنالتی دقیقه ۷۱ به کلی اشتباه بود چون بازیکن دست‌هایش را در سینه برده بود و اصلا پنالتی نبود. 

 

* حیدر سلیمانی:


خطای منجر به گل تیم گل‌گهر: گل گل‌گهری‌ها صحیح بود، ولی بازیکنان استقلال اعتراض داشتند. به عقیده من قبل از گل خطایی صورت نگرفت و برخوردی پیش نیامد. داور به اشتباه خطای مدافع استقلال را اعلام کرده است. 

 

پنالتی اول استقلال: در این صحنه هم کاظمی به اشتباه اعلام پنالتی کرد، چون دست مدافع گل‌گهر در امتداد بدنش قرار داشت و فضایی را اشغال نکرده بود. درست است که توپ به دستش برخورد کرد، ولی چون فضایی را اشغال نکرده بود اعلام پنالتی اشتباه بود.

 

* نوید مظفری:


صحنه منجر به گل تیم گل‌گهر: خطای اعلام شده دقیقه ۴۸ برای گل گهر که باعث به ثمر رسیدن گل این تیم شد اشتباه بود. دلیل اخطارها به کادر فنی دو تیم برای ما قابل تشخیص نبودند ولی حتما مسائلی رخ داده بوده که داور چهارم آن را به داور منتقل کرده است.

 

پنالتی اول استقلال: پنالتی اول استقلال به اشتباه اعلام شد. هیچ خطای هندی رخ نداده بود. در دقیقه ۷۸ هم هیچ خطای هندی از بازیکن استقلال درون محوطه جریمه استقلال رخ نداد. پنالتی دوم استقلال به درستی اعلام شد. در کل قضاوت ضعیفی در این بازی جام حذفی شاهد بودیم.

دیدگاه‌ها