کد خبر : 1772605 | 14 مرداد 1400 ساعت 21:07 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

تامبری: هر موفقیتی فقط یک گام به سمت المپیک بود

جانمارکو تامبری، قهرمان ایتالیایی پرش ارتفاع المپیک توکیو 2020، در بازگشت به خانه گفت که در تمام دوران ورزش حرفه ایش قهرمانی در المپیک را در ذهن داشته است.

تامبری: هر موفقیتی فقط یک گام به سمت المپیک بود

به گزارش "ورزش سه"، جانمارکو تامبری، قهرمان ایتالیایی پرش ارتفاع المپیک توکیو 2020 داستانی شنیدنی برای رسیدن به این موفقیت بزرگ داشته است. این ورزشکار ایتالیایی پیش از شروع المپیک ریو 2016 دچار شکستگی پا شده و آن تورنمنت را از دست داد و ممکن بود دوران حرفه ایش نیز به پایان برسد. در تمامی این سال ها، تامبری این بدشانسی بزرگ را فراموش نکرده و حتی گچ پای خود که یادگاری از آن مصدومیت تلخ بوده را همراه خود نگه داشته است .

 

1631470

 

1631468

تامبری پس از بازگشت به ایتالیا با حضور در ورزشگاهی که در آن تمرین می کرد، گفت: "من متوجه شدم که هرگز از هیچ کاری که در حرفه ام انجام می دادم واقعا خوشحال و راضی نبودم، هر موفقیتی فقط یک گام به سمت المپیک بود... در حال حاضر برای اولین بار در زندگی من می خواهم از این شادی و از رسیدن به این هدف حداقل برای یک ماه لذت ببرم. فکر می کنم من سزاوار لذت بردن از آن هستم و سپس خواهیم دید که چه باید کرد."

جانمارکو 'گیمبو' تامبری، که بزرگ شده شهر آنکونا است، پس از کسب مدال طلای المپیک در توکیو به صورت مشترک با معز عیسی برشیم، در پرش ارتفاع، پیروزمندانه به آنکونا بازگشت.

به تامبری با استقبالی شایسته قهرمانان و اعطای جوایز توسط نهادها و مقامات مختلف خوش آمد گفته شد و مردم شهر به همراه اعضای خانواده اش کسب این مدال ارزشمند را به او تبریک گفتند.

تامبری که در زیر میله ای که به صورت نمادین در ارتفاع 2.37 متری قرار داده شده بود، ایستاده بود، گفت: "اگر منتظر چیز دیگری هستید، نمی توانید از هیچ چیز لذت ببرید. برای اولین بار در زندگی من می خواهم 100 درصد از این مدال طلا لذت ببرم."

 

1631464

 

1631466

 

او به شوخی گفت: "حالا به نظر من 2.70  می آید اما وقتی من پریدم آن را 1.40 می دیدم."

 

او به خبرنگاران گفت: "من نشان دادم که کاملا آماده هستم، بازنشستگی در حال حاضر گزینه من نیست. اگر من باید بگویم که اکنون چه چیزی ذهن من را مشغول کرده، آن موضوع این است که سال آینده مسابقات جهانی خارج از سالن را داریم: با پیروزی در آن مسابقه، من می توانم هر چیزی را که می توان در دو و میدانی برد، به دست آورم. مسابقات جهانی داخل سالن، مسابقات جهانی خارج از سالن، اروپایی های داخل و خارج از سالن، المپیک... "

 

 

دیدگاه‌ها