کد خبر : 1772902 | 16 مرداد 1400 ساعت 17:52 | 24.4K بازدید | 6 دیدگاه

فوتبالی بود نه سیاسی

افاضلی: چون قلعه‌نویی است حساس شدند

مربی فوتبال ایران عقیده دارد که اظهارات امیر قلعه نویی را باید از خط کشی های سیاسی جدا کرد.

افاضلی: چون قلعه‌نویی است حساس شدند

به گزارش ورزش سه، صحبت هایی که امیر قلعه نویی در گفت و گو با گزارشگر صدا  و سیما بلافاصله پس از پایان بازی استقلال در نیمه نهایی انجام داد، حواشی زیادی داشت و با احضار فوری این مربی به کمیته انضباطی همراه شد هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ما به شرایط خاص قلعه نویی در آن لحظات اشاره کرد: وقتی که شما به عنوان مربی بازنده مسابقه ای باشید که در آن از لحاظ تاکتیکی غالب بوده اید یقینا با عصبانیت بیشتری بازی را ترک خواهید کرد. در این مواقع برای گفت و گو کردن باید خویشتن دار باشید. فکر می کنم به خصوص در چنین بازی حساسی باید مدتی از سوت پایان می گذشت تا گفت و گو در همان نشست مطبوعاتی انجام شود.

 

افاضلی در ادامه می گوید: من به طور کامل مسابقه را دیدم. گل گهر کاملا با شایستگی بازی کرد و پنالتی اول مساله ویژه ای بود که با توجه به اینکه سهمیه آسیایی گل گهر از دست رفت و اتفاقات چند هفته قبلی که برای این تیم رخ داد بود موجب گفت و گوی تند او با خبرنگار تلویزیون شد. به اعتقاد من نباید این صحبت ها را در بین خط کشی های مرسوم سیاسی قرار داد چرا که قلعه نویی هرگز فردی سیاسی نبوده ریشه های مذهبی هم دارد و با وجود اظهار نظر در مقاطع مختلف که نشان دهنده توجه او به اتفاقات اجتماعی است، بحث او بیشتر باید از منظر فوتبالی مورد بررسی قرار بگیرد.

 

او با اشاره به حرکت قلعه نویی در پایان مصاحبه ای که جنجالی شد گفت: آن لحظه که آقای قلعه نویی دست خود را بالا برد و رو به دوربین تلویزیون از گزارشگر خداحافظی کرد من یک لحظه فکر کردم که واقعا خود او هم قصد دارد در فوتبال ایران دیگر کار نکند بعد متوجه شدم که ایشان چنین قصدی ندارد و این موضوع خوشحال کننده هم هست چون ما به تجربه و انرژی فردی مثل قلعه نویی در فوتبال ایران همچنان نیاز داریم. او موفق ترین مربی تاریخ لیگ برتر است و گل گهر را تبدیل به یک تیم قابل احترام کرده بطوریکه  در دومین فصل حضورش در لیگ برتر برای سهمیه آسیایی می جنگد و این دستاورد کمی برای قلعه نویی و تیم فنی اش نیست. ضمن انکه همین توجهات زیادی که صحبت های او برانگیخته نشان دهنده جایگاه او در فوتبال است.

 

این مربی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت هایش به نکته دیگری هم اشاره می کند:  به هر حال نباید فراموش کرد که مردم به دلایل مختلف از جمله مسائل مربوط به شرایط اقتصادی تحت فشار هستند و صحبت هایی مثل این مورد توجه آنها قرار می گیرد و با شدت بیشتری بازتاب پیدا می کند. در این شرایط طبیعتا مسئولین حساس می شوند و مواردی پیش میآید که به نظرم بهتر است از چهارچوب فوتبال خارج نشده و بیش از حد بزرگنمایی نگردد. صحبت قلعه نویی مستقیما متوجه نحوه قضاوت داور و اتفاقاتی بوده که باعث شده گل گهر در نهایت نتواند سهمیه بگیرد. در حالی که هم در این مسابقه و هم مسابقه قبلی با یک قضاوت نرمال احتمالا شرایطی خوبی برای خودشان رقم می زدند.

 

افاضلی در پایان صحبت هایش هم گفت: تا آن جایی که من می دانم مسیر بررسی این موضوع از طریق کمیته انضباطی پیش خواهد رفت و همینطور هم خواهد بود و باید حرف های قلعه نویی را هم در این مورد شنید.

دیدگاه‌ها