کد خبر : 1772972 | 16 مرداد 1400 ساعت 23:25 | 29.8K بازدید | 4 دیدگاه

بهاروند: برای فصل بعد قوانین سخت انضباطی داریم

تعیین قوانین خاص برای جذب بازیکنان خارجی

رئیس سازمان لیگ می گوید که آنها به دنبال ثبت درخواستی جهت واکسیناسیون شدن تمامی فوتبالیست های لیگ های داخلی هستند.

تعیین قوانین خاص برای جذب بازیکنان خارجی

به گزارش "ورزش سه"، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ در حاشیه مراسم رونمایی از همراه پروازی تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از مشکلات عمده فدراسیون، بحث مسائل مالی و اسپانسری تیم ملی است که خوشبختانه این معضل در حال حل شدن است. فکر می کنم اتفاق بسیار خوبی در فوتبال ایران است که ما حداقل بدانیم در یک سال آینده و مسابقاتی که در پیش است، یک حامی داریم که بتواند در تیم ملی دغدغه ای نداشته باشیم و به دنبال مسائل دیگر تیم ملی برویم.


وی درخصوص لیگ بیستم گفت: هر لیگی شرایط خاص خودش دارد. تمامی لیگ ها به پایان رسیده بودند. لیگ برتر مخاطب زیادی دارد و افکار عمومی پیگیر هستند. لیگ قبل جذاب بود. تا هفته پایانی تکلیف قهرمان و تیم سقوط کننده مشخص نبود و تا ثانیه های آخر جذاب دنبال می شد. تنها جای تماشاگران خالی بود که می توانست لیگ قبل را جذاب تر کند و امیدواریم در فصل آینده آنها بتوانند وارد استادیوم ها شوند.


بهاروند درباره شانس حضور تماشاگران در ورزشگاه ها گفت: حتی خود ما برای هفته های پایانی لیگ برتر نیز درخواست کردیم که تماشاگران بتوانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند. ولی متأسفانه شرایط کرونا در کشور بدتر شد. فکر می کنم برای لیگ آینده با تأیید ستاد ملی کرونا درصدی از تماشاگران بتوانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند. البته اگر مردم رعایت کنند و میزان مبتلایان در وضعیت بهتری باشد.


وی درباره طرح ادغام شدن سازمان لیگ توسط عزیزی خادم گفت: من در آن جلسه نبودم ولی سازمان لیگ نقطه قوت خیلی از فدراسیون های قبلی و فعلی بوده که به خوبی لیگ ها را برگزار می کند. منظورم شخص خودم نیست چون قبل از من نیز سازمان لیگ به خوبی انجام وظیفه کرده است. هر چقدر که جلوتر می رویم، شرایط بهتر می شود و بهتر می توانیم لیگ را برگزار کنیم. ایراداتی که هست را باید پشت سر بگذاریم. شما می دانید که کار اجرایی بدون ایراد نیست. سازمان لیگ نیز وضعیت خوبی دارد و فدراسیون در جهت حمایت از سازمان لیگ آن برنامه را مطرح کرده است.


او در مورد رابطه اش با عزیزی خادم و مدت زمان ادامه دار بودن سرپرستی سازمان لیگ گفت: من در سازمان لیگ سرپرست نیستم. آنجا یک سازمان خصوصی است و بنده به عنوان رئیس سازمان لیگ مشغول کار هستم. آقای عزیزی خادم رئیس مجمع هستند و به عنوان رئیس سازمان لیگ به من حکم داده اند. آنجا سرپرستی نیست.


رئیس سازمان لیگ درخصوص زمان اعلام لیگ جدید گفت: لیگ در حد فاصل پایان شهریور و اوایل مهر آغاز می شود. این مسئله به شرایط تیم ملی و بازی هایش بستگی دارد. ما قطعا برنامه خوبی خواهی داشت. در بحث جذب بازیکن خارجی، مکانیزم هایی تعیین شده که بعضی جاها باعث محدودیت باشگاه ها می شود تا به راحتی بدهی به بار نیاورند. در بحث برگزاری لیگ، ما در مورد مسائل انضباطی با قاطعیت بیشتری برخورد می کنیم. در فصل آینده لیگ بهتری از نظر انضباطی خواهیم داشت.


بهاروند در مورد چگونگی جذب مربی و بازیکن خارجی نیز پاسخ داد: مکانیزمی در هیئت رئیسه سازمان لیگ تصویب شده که اگر در هیئت رئیسه فدراسیون نیز تصویب شود، عملی می شود. زمانی که شما نمی توانید 25 میلیارد برای یک بازیکن هزینه کنید، چرا باید او را جذب کنید؟ ما مکانیزمی را تعریف کرده ایم که اگر بازیکن خارجی بخواهد وارد کشور شود، باید شرایط خاصی از نظر سابقه و تضمین مالی از سوی باشگاه ها را داشته باشد. باشگاه ها باید در سازمان لیگ ضمانت نامه بگذارند تا اجازه جذب بازیکن داشته باشند.


وی در مورد افزایش قیمت بازیکنان ایرانی گفت: مشکلاتی که در فیفا برای ما ایجاد شده، از سوی بازیکنان خارجی بوده است. به همین دلیل ما این مکانیزم را تعریف کرده ایم و قطعا اجرا خواهد شد.


او درخصوص بی انضباطی ها در برگزاری لیگ مانند عدم حضور مربیان در کنفرانس های خبری، جریمه 100 میلیونی در صورت غیبت در نشست های خبری و اعتراضات به داوری ها گفت: این میزان جریمه را اعلام می کنیم. شما دیدید که در اواخر لیگ جریمه های 50 میلیون تومانی داشتیم. ما با کسی شوخی نداریم و اجازه نمی دهیم قداست لیگ زیر سوال برود. برای فصل بعد راهکارهایی دیده شده است.


بهاروند درباره وضع قوانینی برای صیانت از حق و حقوق بازیکنان و باشگاه ها گفت: سازمان لیگ یکی از ارکانی است که قانونمند حرکت می کند و با کسی شوخی نداریم. ما قوانین را با قاطعیت اجرا می کنیم و قول می دهیم که در لیگ آینده، شاهد لیگ منضبطی باشیم. قطعا شرایط در لیگ آینده بهتر از قبل خواهد بود.


رئیس سازمان لیگ درباره درخواست محرم نویدکیا برای اعلام برنامه فصل بعد گفت: هنگام چینش تقویم ورزشی، باید بازی های ملی و آسیایی را مدنظر قرار دهیم. در کشور ما خیلی از مراسمات و تعطیلات است که باید آنها را رعایت کنیم. این باعث می شود که هر 4 روز یکبار بازی ها برگزار شود و هیچ راهی هم نیست و اگر اینگونه نباشد، وارد لیگ بعدی می شویم. در حال حاضر به طور دقیق نمی توانم زمان شروع لیگ بعد را اعلام کنم. ولی نقل و انتقالات از 25 مرداد آغاز می شود.


او درخصوص الزام برای واکسیناسیون بازیکنان گفت: ما به دنبال این هستیم تا برای کلیه باشگاه های حاضر لیگ های کشوری درخواستی را ارسال کنیم. این افراد نزدیک به 25 هزار نفر هستند و امیدواریم واکسیناسیون شوند تا لیگ های خوبی داشته باشیم. فکر می کنم اگر وزارت بهداشت و ستاد کرونا نه فقط برای فوتبال بلکه برای سایر رشته های ورزشی کمک کنند، می توان مسابقات را بهتر برگزار کرد.

دیدگاه‌ها