کد خبر : 1773563 | 20 مرداد 1400 ساعت 17:50 | 66.6K بازدید | 15 دیدگاه

گزارش؛

تنها 2 راه برای فرار پی‌اس‌جی از نقض فیرپلی مالی

باشگاه پاری سن ژرمن پس از جذب لیونل مسی و 4 ستاره دیگر در نقل و انتقالات در خطر نقض فیرپلی مالی قرار گرفته است.

تنها 2 راه برای فرار پی‌اس‌جی از نقض فیرپلی مالی

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی دیروز انتقال لیونل مسی را رسمی کرد. فوق ستاره سابق بارسا از این پس با پیراهن پاری سن ژرمن در میادین حاضر خواهد شد و این به لیگ فرانسه جذابیتی بی سابقه خواهد بخشید.

 

 

1633347

 

 

پیش از این پی اس جی توانسته بود جورجینیو واینالدوم، اشرف حکیمی، سرخیو راموس و جیجو دوناروما را نیز جذب کند. هرچند پاریسی ها تنها برای جذب اشرف حکیمی هزینه کرده و 60 میلیون یورو پرداخت کرده اند و مابقی به عنوان بازیکن آزاد جذاب شدند ولی همگی دستمزد بالایی دریافت می کنند و باشگاه پاریسی خطر نقض فیرپلی مالی را حس می کند.

تا قبل از سال 2011 باشگاه ها می توانستند به راحتی بازیکن جذب کنند ولی از آن پس میشل پلاتینی رئیس وقت یوفا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن باید بین خرید و فروش باشگاه ها توازن وجود داشته باشد.

 

 

1620153

 

 

طبق ادعای تونی روکا مدیر "Sports Law Institute"، پی اس جی برای فرار از نقض فیرپلی مالی دو راه پیش رو دارد: یا باید چندین بازیکن خود را واگذار کند( به فروش رسانده یا قرضی به تیم های دیگر انتقال دهد) یا با با چندین حامی مالی جدید قرارداد امضا کند. تا سه هفته دیگر پی اس جی زمان دارد تا این معضل را حل و فصل کند.

 

 

دیدگاه‌ها