کد خبر : 1774363 | 25 مرداد 1400 ساعت 16:28 | 23K بازدید | 1 دیدگاه

توقع مردم بالاست؛ امیدوارم با قهرمانی در آسیا برگردیم

عطایی: معروف رکورددار بازی های ملی در دنیاست!

بهروز عطایی می گوید برنامه اش با فدراسیون بلندمدت است و او بعد از قهرمانی آسیا نیز سکان هدایت تیم ملی را برعهده دارد.

عطایی: معروف رکورددار بازی های ملی در دنیاست!

به گزارش "ورزش سه"، بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جریان اردوی این تیم برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا با خبرنگار "ورزش سه" به گفت و گو پرداخت.


نتایج المپیک و لیگ ملت ها را فراموش کردیم
همانطور که می دانید تیم ملی والیبال نتوانست در لیگ ملت ها و المپیک نتیجه ای که مدنظر مردم و جامعه والیبال بود را رقم بزند. ما سعی کردیم که خیلی سریع آن موضوع را فراموش کنیم و نگاهمان رو به جلو باشد. با هماهنگی های صورت گرفته با فدراسیون قرار شد تعدادی از بازیکنان باتجربه تیم ملی مدتی استراحت کنند و ما با یک تیم جوانتر و البته قدرتمند را برا مسابقات آسیایی مهیا کنیم.


امیدوارم با بهترین نتیجه از قهرمانی آسیا برگردیم
5 بازیکنی که در المپیک شرکت کردند و 5، 6 بازیکنی که در لیگ ملت ها همراه تیم ملی بودند، سعی کردیم به همراه سه بازیکن از تیم ملی جوانان فرا بخوانیم تا ترکیبی از یک تیم قابل قبول رقم بخورد. ما تمرینات را از دیروز به صورت رسمی آغاز کردیم؛ البته قبل از آن هم اکثر بازیکنان در اردو بودند. از دیروز تیم های جوانان و بزرگسالان را تفکیک کردیم. بچه ها با یک آمادگی قابل قبول وحدود 70 درصدی وارد اردو شدند. سعی می کنیم در حد فاصل 25 روزه ای که داریم، این آمادگی را به حداکثر برسانیم. برای من به عنوان مربی مهم این است که تیم بتواند بهترین کارایی خود را اجرا کند. امیدوارم بهترین اتفاقات رقم بخورد چون توقع مردم از والیبال زیاد است.


باید از ناکامی های گذشته درس بگیریم
سعی کردیم گذشته را فراموش کنیم. همه این بچه ها حرفه ای هستند و تجربه حضور در میادین بزرگ را دارند. نمی خواهیم نه از برد بیش از حد خوشحال باشیم و نه اینکه از باخت بیش از حد ناراحت شویم. دیروز صحبت های مفصلی با بچه ها داشتیم و آقای داورزنی هم حاضر بودند. باید از لیگ ملت ها و المپیک درس بگیریم و با یک ذهن باز و قویتر راهی مسابقات پیش رو شویم.


معروف و موسوی را خوب مدیریت نکردیم
خداحافظی با تیم ملی یک تصمیم شخصی بود که سعید معروف گرفت و در پیج شخصی اش هم آن را منعکس کرد. چیزی که ما با فدراسیون صحبت کردیم و در حال اجرای آن هستیم، این است که بهتر است به برخی از بازیکنان بزرگ و باتجربه مثل معروف، موسوی و غفور استراحت دهیم تا بتوانند خودشان را ریکاوری کنند. اگر مسابقات لیگ ملت ها، قهرمانی جهان و بقیه رقابت ها را رصد کنیم، ما تمام توانمان را در همه رقابت ها گذاشتیم؛ کاری که خیلی از کشورهای صاحب نام والیبال جهان نکردند. اگر به آمار بازی های ملی و به ویژه لیگ ملت ها نگاه کنیم، شاید سعید معروف در این زمینه رکورددار باشد. کشورهای دیگر هم بازیکنان خوب دارند، اما سعی می کنند آن ها را به خوبی مدیریت کنند و نگذارند آن ها دچار خستگی جسمی و ذهنی شوند. ما این کار را با معروف و موسوی نکردیم، اما الان نگاه من به عنوان مربی تیم همین است که آن ها باید مدتی از مسابقات دور باشند. برای مسابقاتی همچون قهرمانی جهان و المپیک باید با تمام قوا به مصاف حریفان برویم.


نگاهمان با فدراسیون به برنامه بلندمدت است
همه کشورهای صاحب ورزش برنامه شان از المپیک به المپیک است. قرار بر این است که ما کارهایمان را پیش ببریم و نگاه فدراسیون هم این است که یک همکاری مستمر باشد و یک برنامه بلندمدت برای تیم ملی رخ دهد.

دیدگاه‌ها