کد خبر : 1776451 | 06 شهریور 1400 ساعت 16:46 | 21.1K بازدید | 2 دیدگاه

بدشانس هستم که دوباره به تارتار رسیدم!

امینی: بازی با سایپا را درآوردم تا سقوط نکنیم

دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن مدعی است نقش ویژه‌ای در بقای این تیم در لیگ برتر داشت.

امینی: بازی با سایپا را درآوردم تا سقوط نکنیم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی امینی درباره انتخاب و حضور در ذوب‌آهن اظهار کرد: یکی از دلایلم این بود که تیم شهرم است و به شخصه آدمی هستم که به شهرم عِرق دارم و بعد از جدایی‌ام  از پیکان در نیم‌فصل اول، در ابتدا به ماشین سازی رفتم و بعد از ماشین سازی به دلایلی تصمیم گرفتم از این تیم هم جدا بشوم و با توجه به پیشنهادی که از ذوب‌آهن داشتم به این تیم بیایم.

 

او ادامه داد: می‌خواهم صحبت‌هایی انجام بدهم که شاید باورتان نشود ولی موقعی که به ذوب‌آهن آمدم، با اینکه رزومه دارم و بازیکن ملی بودم، به تیم ملی بزرگسال دعوت شدم و کاپیتان تیم امید هم بودم ولی به‌عنوان بازیکن تستی به ذوب آمدم! یک‌سری‌ها صحبت‌های بدی پشت سر من انجام دادند و گفتند چرا باید این موقع از فصل اضافه بشود و حتماً کسی پشت این بازیکن بوده، در حالی که اصلاً این طور نبود و من با تست به ذوب‌آهن آمدم و توانستم خودم را به کادرفنی این تیم  ثابت کنم.

دروازه‌بان ذوب‌آهن اضافه کرد: خود ذوبی‌ها مشتاق بودند من را حفظ کنند، در حالی که من می‌خواستم از این تیم بابت رفتارشان جدا شوم ولی با توجه به اصرار کادر فنی ذوب آهن و کادر مدیریتی تصمیم گرفتم که به خاطر ۵ بازی با تیم ذوب‌آهن قرارداد ببندم. تمام افراد فوتبال فهم گفتند در این ۵ بازی که انجام دادی، در بقای ذوب‌آهن خیلی تاثیرگذار بودی و خوشحالم که توانستم برای تیم شهرم مثمرثمر باشم.

 

امینی که برای اولین بار در دیدار با سایپا و به دلیل اخراج شهاب گردان درون چارچوب دروازه قرار گرفت، عنوان کرد: واقعیت خیلی اتفاقی بود و بعد از اخراج شهاب گردان این موقعیت به من رسید تا بتوانم خودم را به تیم ذوب‌آهن و کلا فوتبال ایران بعد از آن نیم‌فصل اول غیبتم در لیگ برتر که بازی نرسیده بود، ثابت کنم و به نوعی بازی را یک بر یک در بیاورم؛ فکر می‌کنم اگر تیم ذوب‌آهن به سایپا باخته بود، نمی‌توانست در لیگ برتر بماند و فکر می‌کنم اعضای مدیریتی تیم ذوب‌آهن این موضوع را یادشان رفته که دلیلش را نمی دانم. به نظرم از مهم‌ترین بازی‌هایم بود که خیلی توانستم کمک کنم.

او که در پیکان هم با مهدی تارتار کار کرده بود و دوباره در ذوب‌آهن باید با این مربی همکاری کند، گفت: نیم‌فصل سال گذشته به‌عنوان دروازه بان اول با پیکان قرارداد بستم و قبلش هم در تیم ملی بزرگسالان در زمان ویلموتس دعوت شدم و خیلی شرایطم خوب بود. انگیزه‌ام به نوعی بود که می‌توانستم به اردو های مداوم تیم ملی دعوت شوم ولی بعد از رفتن آقای ویسی و آمدن آقای تارتار شرایط کلا برای من عوض شد.

 

دروازه‌بان ذوب‌آهن تصریح کرد: به نظر من آدم همیشه باید بیشتر با خودش صادق باشد چون بیشتر می‌تواند به خودش کمک کند. به جرأت بگویم یکی از بهترین فصل‌های تمرینی را در پیکان داشتم ولی من بارها با آقای تارتار صحبت کردم و گفتم مشکل من چیست که نمی‌توانم در ترکیب قرار بگیرم، در صورتی که شرایطم برای بازی کردن خیلی خوب بود. هم تیم ملی بودم و هم به‌عنوان دروازه‌بان اول جذب شدم ولی آقای تارتار هیچ‌وقت دلیل این اتفاق را به من نگفت.

امینی اضافه کرد: به نظر من بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک فوتبالیست بیفتد، این است که برود و در یک تیم بدرخشد و اسمش سر زبان‌ها بیفتد ولی دقیقا همان مربی به آن تیم بیاید که در تیم سابقش به او اعتقادی نداشته است؛ فکر می‌کنم این بدبیاری زندگی من بوده ولی می خواهم به حکمت خدا دل بسپارم.

او که با انتشار پستی در اینستاگرام خطاب به مدیران باشگاه ذوب‌آهن گفته بود که غریب‌پرست نباشیم، ابراز کرد: این چیزی بود که من چندین سال پیش می‌خواستم در اینستاگرامم بگذارم؛ قبل از اینکه بخواهم به تهران و تیم پیکان بیایم. فکر می‌کنم در این سه سالی که در اصفهان نبودم، همیشه در بهترین نقطه که یک دروازه‌بان باید قرار بگیرد، قرار داشتم؛ هم از نظر تیم ملی، هم لیگ برتر و هم اینکه کاپیتان تیم امید بودم. اصلاً به سادگی به این چیزها نرسیدم و در این سه سال خیلی سختی کشیدم.

 

این دروازه‌بان یادآور شد: بعد از مدت طولانی به اصفهان برگشتم و توانستم خودم را به اهالی فوتبال اصفهان ثابت کنم ولی باز هم آدم یک چیزهایی می‌بیند که دلش می‌شکند که این حرف دل من نیست و حرف خیلی از فوتبالیست‌های داخل این شهر است که نتوانستند هیچ‌وقت بزنند. من یک نفر از کسانی هستم که از اصفهان رفتم و ۳۰ برابر قوی‌تر برگشتم ولی رفتار خوبی با من نشد‌. من همیشه به تصمیمات تیم‌های اصفهانی احترام گذاشتم. هیچ‌چیز از علاقه من به تیم‌های اصفهانی کم نمی‌کند، برای اینکه مهم اسم بزرگ شهر اصفهان است. من خیلی نسبت به اصفهان عِرق دارم و خیلی برای مهم است؛ چه بمانم و چه جدا شوم، برای  شهرم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

امینی اضافه کرد: از همه آدم‌های بزرگ این فوتبال خواهش می‌کنم بیشتر به این فوتبال رسیدگی کنند و بیشتر به جوان‌های این کشور نگاه کنند؛ شاید یک سری آدم‌هایی هستند که یک‌سری ارتباط‌ها را ندارند و حق‌شان این نیست. همیشه سعی کردم بهترین باشم ولی همیشه در سخت‌ترین شرایط قرار گرفتم چون همیشه رابط خوبی نداشتم و روی پای خودم ایستادم. از کسانی که به فوتبال نظارت دارند، می‌خواهم دست کسانی که در این فوتبال دلالی می کنند  و حق جوان‌ها را به‌خاطر پول می‌خورند کوتاه کنند و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

 

دیدگاه‌ها