کد خبر : 1778963 | 19 شهریور 1400 ساعت 13:29 | 42.6K بازدید | 9 دیدگاه

ساکت الهامی، سرمربی تیم نساجی

الهامی : نوراللهی ستاره نادیده گرفته شده تیم ملی

با وجود پیروزی 3-0 تیم ملی در برابر عراق ساکت الهامی سرمربی تیم نساجی نقدهایی به شیوه بازی تیم ملی و هم چنین تعیین استراتژی از سوی اسکوچیچ دارد.

الهامی : نوراللهی ستاره نادیده گرفته شده تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره به خبرنگار ما می گوید: شنیده بودم که گفته اند تیم ملی را نقد نکنید. این اصلا خوب نیست. باید فضایی در فوتبال مهیا باشد که همه دیدگاه ها مطرح شود و در نهایت آنی که نقد می شود می تواند آن را بپذیرد یا نه. اما در خصوص بازی با عراق؛ باید بگویم تیم ملی در روزی 3-0 برنده شد که خیلی خوب نبود بلکه این عراق بود که خیلی بد بازی کرد. از این اتفاقات در تیم خودم هم رخ داده؛ ما تصور می کردیم در بازی با ملوان در جام حذفی با چند گل پیروز خواهیم شد اما با یک گل شکست خوردیم و واقعیت را بگویم چند گل دیگر هم نخوردیم.

 

عراق در بازی اول در برابر کره جنوبی به نتیجه مساوی دست یافت و تصور می کرد به راحتی ایران را شکست خواهد داد اما گلی که در دقایق ابتدایی علیرضا جهانبخش به ثمر رساند شیرازه تیمی عراق را از هم پاشید و تصور آنها را در بازی با ایران از بین برد و به نوعی شاگردان ادووکات را شگفت زده و ناامید کرد. نمی دانم شاید انرژی عراقی ها به خاطر ارایه بازی دفاعی در برابر کره جنوب تحلیل رفته بود. هر چه بود عراقی که در بازی با ایران من دیدم عراق ضعیف بود. شاید بهتر است بگویم ضعیف ترین عراقی که من در سال های اخیر دیدم.

 

ساکت الهامی این گونه به حرف هایش ادامه داد: فوتبال ما فراتر از فوتبال آسیا است. ما نباید خود را با تیم های هم تراز یا درجه اول آسیا مقایسه کنیم. باید کمی جلوتر را ببینیم. یکی از دلایل موفقیت تیم ملی هم در بازی با سوریه که با نقدهای زیادی همراه بود و عراق دو تیم خوبی است که داریم. یک تیم درون زمین و یک تیم بیرون زمین. دیدید که در بازی عراق وقتی اسکوچیچ تصمیم به تعویض گرفت شرایط باز هم به سود تیم ملی رقم خورد. البته این اتفاق نشان می دهد اسکوچیچ بازیخوانی خوبی دارد و تعویض های خوبی انجام می دهد. نقد اصلی که من به تیم ملی دارم این است تیم ملی به عنوان یک تیم مدعی و صاحب سبک نباید مدام در جریان بازی ها  ترکیب و شیوه بازی اش را تغییر داد و خود را با نوع بازی حریف هماهنگ کند.

 

1642328

 

این حریفان هستند که باید ترکیب و شیوه بازی خود را نسبت به بازی ما دستخوش تغییر کنند. به واقع این طور می خواهم بگویم که آنها باید با ما هماهنگ شود نه ما به آنها. این خصوصیت تیم های بزرگ است. به حریفان فکر نمی کنند و تمرین می کنند که شیوه بازی خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند. شاید حریف برای متوقف کردن یک تیم بزرگ استراتژی های زیادی تعیین کند اما تیم بزرگ وقتی بازی خود را به بهترین شکل ممکن اجراء کند استراتژی های جواب نخواهد داد. دست کم در آسیا باید این طور باشد.

 

سرمربی تیم نساجی به تاثیر گذاری سردار آزمون در کنار مهدی طارمی اشاره کرد و گفت: مهدی طارمی در بازی با سوریه هم خوب بازی کرد اما در بازی با عراق دیدیم که تا چقدر حضور سردار آزمون در کنار او می تواند در نمایش تیم ملی تاثیر گذار باشد و این دو یک زوج خوب درخط حمله هستند. البته اینروزها نقد ها و تحلیل ها را که می خوانم همه اش تعریف از این دو بازیکن است اما من باید به بازی خوب احمد نورالهی در پست هافبک دفاعی اشاره کنم. از زمانی که او به ترکیب تیم ملی اضافه شده در جلوی خط دفاعی فضای امنی برای تیم ملی ایجاد شده و بیشتر حملات در فضای جلوی خط دفاعی متوقف می شود. او به اعتقاد من بهترین بازیکن تیم ملی در بازی های اخیر بوده است. البته تلاش های دیگر بازیکنان هم در این منطقه دخیل بوده است. میلاد سرلک – سعید عزت الهی و سامان قدوس که البته سامان یک گام جلوتر بهتر فوتبال می کند. به واقع یکی از دلایلی که موجب شده تیم ملی در بازی های اخیر کمتر با تهدید از سوی حریفان مواجه شود نمایش خوب هافبک های دفاعی تیم ملی به خصوص احمد نورالهی بوده است.

 

الهامی نقدش را در مورد تیم ملی این گونه به پایان برد: در روزهای شکست نقصان ها عیان هستند و در روزهای برد نه. اتفاقا در روزهای برد است که باید کمبودها را ببینیم. پیروزی 3-0 در برابر عراق نباید موجب شود که از خود بیخود شویم و به  این نتیجه برسیم  تیم ملی بدون ایراد است و نیاز به هیچ تلاشی برای برطرف کردن نقطه ضعف ندارد. نه اتفاقا در روزهای برد است که باید به راهکارهایی برای بهتر شدن برسیم.

 

همان طور که گفتم تیم ملی باید به یک ترکیب واحد برسد و یک استراتژی برای بازی ها تعریف کند. و شیوه بازی تیم ملی از اینی که هست باید بهتر شود. ما برای صعود به جام جهانی و رویارویی با تیم های صاحب نام جهان بازی می کنیم و به همین خاطر باید روز به روز قوی تر شویم. در پایان باید به این نکته هم اشاره کنم شاید همه نقدها سازنده نباشد اما نقد نکردن تیم ملی خطرناک تر از نقدهای مغرضانه است. به باور من یکی از دلایل برد خوب تیم ملی در بازی با عراق نقدهایی بود که بعد از بازی با سوریه به تیم ملی شد که شاید برخی این گونه بگویند برخی نقدها مغرضانه بود.

دیدگاه‌ها