کد خبر : 1780706 | 28 شهریور 1400 ساعت 13:28 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

یکتایی، کودایی و نافعی در چالش گزینش؛

اوج رفاقت در میان گلرهای ملی فوتبال زنان (عکس)

سه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان در شرایط مناسبی مهیای حضور در خط دروازه هستند تا در مقابل بنگلادش و اردن به میدان بروند.

به گزارش "ورزش سه"، هر چند که یکی از مشکلات ویژه تیم ملی فوتبال زنان، عدم همراهی مربی دروازه‌بان‌هاست و در شرایط متفاوتی سنگربانان تیم ملی خود را مهیای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا کردند، اما با این‌حال سه دروازه‌بان منتخب کادرفنی برای آمادگی یکدیگر تلاش فوق‌العاده‌ای را انجام دادند تا بتوانند نقاط ضعف هم را پوشش دهند و به شرایط ایده‌آل آمادگی برسند.

 

چرا که در سالیان گذشته یکی از نقاط ضعف اصلی تیم ملی فوتبال زنان در خط دروازه بود، اما حالا حضور مریم یکتایی که در حال حاضر در بشیکتاش ترکیه حضور دارد و تجربه مناسبی را دارد، در کنار زهره کودایی که تجربه بالای بازی در تیم ملی را دارد و در دوره‌های پیشین جام ملت‌ها سنگربان تیم ملی بود و البته مینا نافعی که به لحاظ تجربه، کم‌تجربه از همتایان خود است اما انگیزه بالایی برای حضور در دروازه دارد، باعث شد تا حاشیه امنی برای این پست کلیدی در ترکیب تیم ملی ایجاد شود.

 

این سه دروازه‌بان در شرایطی انتخاب شده و همراه تیم ملی عازم تاشکند ازبکستان شدند، که رقبایی چون زهرا خواجوی، رها یزدانی و ... داشتند اما خواجوی تصمیم ناگهانی به قهر از تیم ملی گرفت و پس از حضور مریم یکتایی دیگر در اردوی ملی حضور نیافت که اتفاق عجیبی بود؛ یزدانی هم همراه شهرداری سیرجان خود را آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌کند و در فهرست مدعوین ایراندوست جایی ندارد.

 

1645440

 

هنوز انتخاب نهایی مریم ایراندوست برای خط دروازه مشخص نیست اما هر سه دروازه‌بان در شرایط مناسبی هستند و با روحیه و انگیزه بالایی در کنار یکدیگر تمرین می‌کنند و باید دید سرانجام انتخاب کادرفنی کدامیک از آن‌ها خواهد بود و برای مصاف با بنگلادش و اردن، از میان مریم یکتایی، زهره کودایی و مینا نافعی، فرصت بازی به کدام بازیکن می‌رسد.

دیدگاه‌ها