کد خبر : 1781618 | 02 مهر 1400 ساعت 01:26 | 50.8K بازدید | 6 دیدگاه

وداع با یار همیشه وفادار بانک ملی؛

مسافر قدیمی جام جهانی جوانان درگذشت

علی کرم سوری پیشکسوت فوتبال ایران پس از گذراندن دورانی سخت در میانه‌های هفتمین دهه زندگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش "ورزش سه"، هواداران قدیمی‌تر فوتبال و آنها که با لیگ تخت جمشید فوتبال را شناختند، نام او را حتما به خاطر دارند. مهاجم تند و تیزی که د عملکرد درخشانی با پیراهن بانک ملی داشت و البته با یک مشخصه بارز در ذهن اهالی فوتبال ماندگار بود؛ وفاداری به پیراهن این تیم جنوب شهر.

 

 

 

1646937

علی کرم سوری در تیمی که به جام جهانی جوانان رفت (ایستاده از چپ نفر اول)

 

 

زنده یاد کرم سوری که با پیشنهاداتی از پرسپولیس و تاج نیز مواجه بود، تصمیم گرفت دوران اوج فوتبالش را در دیگر قطب آن دوران فوتبال ایران سپری کند و از شمیرانات تا شهر ری را برود تا به محل تمرین تیم محبوبش برسد.

 

کرم سوری در رده جوانان موفق شد به پیراهن تیم ملی هم برسد و حتی به جام جهانی ۱۹۷۷ تونس نیز رفت و جزو تیمی بود که ساحل عاج را با ۳ گل مغلوب کرد.

 

 

1646938

 

 

 

اگرچه علی کرم سوری اغلب دوران فوتبالش را در تهران گذراند اما معرفی اش به فوتبال ایران در یک تورنمنت بین المللی در تبریز رقم خورد. جایی که با پروازهای استادانه گل‌های تماشایی چشم تمام تماشاگران ورزشگاه باغشمال را به خود خیره کرد و در بازی فینال با یک گل پشت پا به دروازه فنلاند، قهرمانی را نصیب تیمش کرد. او برنده کفش طلای مسابقات نیز شد.

 

 

 

1646940

 

 

این پیشکسوت ارزنده فوتبال ایران سالها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت دار فانی را وداع گفت تا همبازیان و خانواده اش را در سوگ بنشاند.

 

 

1646939

 

 

وبسایت ورزش سه درگذشت علی کرم سوری را به جامعه فوتبال و خانواده اش تسلیت می‌گوید.

دیدگاه‌ها