کد خبر : 1783490 | 11 مهر 1400 ساعت 18:50 | 65.3K بازدید | 3 دیدگاه

فینال یک یزدانی دیگر خواهد داشت؛

جنگ جنون آمیز کشتی گیر ایرانی برای فینال (عکس)

کشتی گیر وزن 65 کیلوگرم کشورمان راهی فینال قهرمانی جهان شد.

جنگ جنون آمیز کشتی گیر ایرانی برای فینال (عکس)

به گزارش ورزش سه، در حالی که همه مردم ایران در انتظار تماشای فینال امشب حسین یزدانی و دیوید تیلور در فینال 86 کیلوگرم قهرمانی جهان هستند، یک یزدانی دیگر از تیم ملی کشتی ایران برای صعود به فینال وزن 65 کیلوگرم این مسابقات به مصاف عثمانف از قرقیزستان رفت.

 

امیرمحمد یزدانی در راه رسیدن به جمع 4 نفر نهایی در دور اول به مصاف گابریل جاناتچ از اتریش رفت و شروع توفانی داشت. این آزادکار جوان ایرانی که دومین تجربه جهانی خود را سپری می کند، مقتدرانه کار را آغاز کرد و با یک زیر دوخم حریف را در خاک خود نشاند. امیرمحمد یزدانی حتی روی زیرگیری حریف هم غافلگیر نشد و کنده کشتی گیر اتریشی را بالا کشید و در نهایت با اجرای چند بارانداز 10 بر صفر برنده شد. او در مرحله بعد با حساب 13-3 سباستین ریورا از پورتوریکو را شکست داد تا در یک چهارم نهایی مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان قرار بگیرد؛ یزدانی این کشتی را هم با حساب 4-2 پیروز شد تا به جمع 4 کشتی گیر نهایی صعود کند.

 

 

 

1650455
 

 

 

یزدانی برای صعود به فینال عثمانف از قرقیزستان را پیش رو داشت و با حرکتی مشابه حسن یزدانی وارد تشک شد؛ حرکتی که نشان از آمادگی و اعتماد به نفس بالای کشتی گیر کشورمان داشت. امیرمحمد یزدانی با یک ضد حمله سریع 2 امتیاز از حریف پیش افتاد و در ادامه با کسب امتیاز چهارم کار را برای خود آسان کرد.

 

کشتی اما ادامه داشت و عثمانف کار را 4-4 کرد؛ با این نتیجه یزدانی حکم کشتی گیر بازنده را داشت. او چنین پایانی را برای خود متصور نبود و برای رسیدن به هدف خود به آب و آتش زد؛ نتیجه این جنگ جنون آمیز کسب یک امتیاز در ثانیه های پایانی بود؛ امتیازی که یزدانی برای کسب آن از جان مایه گذاشت و به هر نحوی که بود با خاک کردن حریف، به دستش آورد.

 

 

 

1650456

یزدانی با یک ضدحمله زیبا، این گونه دو امتیاز نخست را از حریف گرفت.

 

 

به این ترتیب کشتی گیر جوان کشورمان موفق شد به عنوان چهارمین ایرانی راهی فینال قهرمانی جهان 2021 اسلو شود. این گونه بود که فینال مسابقات این دوره، علاوه بر فینال امشب، فردا هم یک فینال دیگر خواهد داشت که یک پای آن "یزدانی" است.

 

1650457

 

امتیاز پایانی یزدانی یکی از زیباترین صحنه های مسابقات بود؛ او در 15 ثانیه پایانی به معنای واقعی کلمه برای پیروزی جنگید؛ تصاویر بالا را به ترتیب زمانی دنبال کنید تا کلکسیونی از فنونی که کشتی گیر ایران برای کسب امتیاز به نمایش گذاشت را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها