کد خبر : 1784782 | 18 مهر 1400 ساعت 16:30 | 56.2K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

شعبه دو پرسپولیس؛ رقیب استیل آذین! (عکس)

داماش در دوره‌ای از فعالیتش در لیگ یک، بازیکنان و مربیان زیادی را از پرسپولیس در اختیار داشت.

شعبه دو پرسپولیس؛ رقیب استیل آذین! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، داماش تیمی است که در هفته‌های اخیر دوباره اعلام موجودیت کرده و کار خود را استارت زده است. داماش گیلان، سالها قبل در لرستان و البته پیش از آن در پایتخت کشور مشغول تیمداری بود و در یکی از فصول با رهبری امیر عابدینی وارد مسابقات لیگ آزادگان شد‌.

 

تیم سرخپوش داماش در آن فصل کوروش بزنم و پایان رأفت را روی نیمکت داشت اما مسئولیت فنی تیم برعهده «مهندس عابدینی» بود که پس از مدیرعاملی در پرسپولیس، سودای بازگشت به اوج با داماش را داشت و تصمیم گرفته بود که هدایت تیم را هم خودش برعهده بگیرد.

این تیم در پایان فصل ۱۳۸۶-۸۷ در رتبه هشتم جدول قرار گرفت و نتوانست به لیگ برتر صعود کند اما در طول فصل یقه تیمهای مدعی زیادی را گرفت؛ از جمله تراکتورسازی تبریز و استیل آذین تهران.

 

1652712

 

در ورزشگاه یادگار امام که البته به صندلی مجهز نبود و سکوهای سیمانی اش از طرفداران مشتاق تبریزی میزبانی می‌کرد، یاران امیرحسین اصلانیان دو بار موفق به گلزنی شدند.

امیرحسین اصلانیان که با پرسپولیس عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشته بود، در داماش پیراهن شماره ۱۰ را برتن داشت و با بازوبند کاپیتانی به میدان می‌رفت.

 

اصلانیان، تنها پرسپولیسی ترکیب داماش محسوب نمی‌شد. آنها مهرداد کفشگری و زنده یاد هادی نوروزی را هم در ترکیب خود داشتند که نوروزی در پایان فصل با تصمیم افشین پیروانی به پرسپولیس آمد و کفشگری چند سال بعد با نظر علی دایی.

 

1652714

 

 

نکته جالب درباره عکس تیمی داماش، حضور امیرهوشنگ سعادتی با شماره ۵ است. سعادتی که در آن روزها همچنان فوتبال بازی می‌کرد، در ادامه به عنوان مدیر برنامه در فوتبال ایران مطرح شد و حالا شاید کسی دوران بازیکنی او را چندان به خاطر نداشته باشد.

 

دیدگاه‌ها