کد خبر : 1784848 | 18 مهر 1400 ساعت 21:16 | 104.3K بازدید | 4 دیدگاه

نباید با این نتایج خودمان را گول بزنیم؛

علیرضا دبیر: آن فیلم نباید بیرون می‌آمد

به عقیده رئیس فدراسیون کشتی، ایران در بخش فرنگی اول جهان است اما در آزاد آمریکا و روسیه بالاتر هستند.

علیرضا دبیر: آن فیلم نباید بیرون می‌آمد

به گزارش "ورزش سه"، کشتی ایران یک قهرمانی جهان پرخاطره را در اسلو تجربه کرد. شاگردان درستکار در کشتی آزاد با ۳ طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، ۳ نقره علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی و یک مدال برنز مجتبی گلیج سوم جهان شدند. شاگردان بنا نیز عملکرد موفق مشابهی داشتند و کار خود را با 4 طلای محمد هادی ساروی، علی اکبر یوسفی،  محمدرضا گرایی و میثم دلخانی و دو برنز محمد علی گرایی و پژمان پشتام و رتبه دوم تیمی به پایان رساندند. صحبت های علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که به همراه ملی پوشان در اسلو حضور دارد پس از پایان کشتی های فرنگی بخوانید:

 

دغدغه ام برگشت به دهه 70 بود

این موفقیت را به همه مردم ایران تبریک می گویم. انشالله که همه از کشتی بچه ها لذت برده باشند. خدا را شکر می کنم چون همه چیز کار او بود. من از دو سال پیش این دغدغه را داشتم که کشتی به دهه 70 برگردد و به لطف خدا و محبتی که مردم به بچه ها داشتند این اتفاق افتاد. مردم در این مدت به کشتی خیلی لطف داشتند و امیدوارم که این روند رو به رشد ادامه داشته باشد. بچه های ما در دو سال گذشته با توجه به شرایط کرونا و اردوهای پشت سر هم سختی های زیادی کشیدند. جا دارد از سرمربیان تیم ملی آقای بنا و درستکار و همه دستیارانشان همچنین از همکارانم در فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم.

 

در کشتی آزاد از روسیه و امریکا عقب هستیم

کار سختی بود ولی بدانید که ما هنوز اول راه هستیم. تازه کارمان شروع شده است. باید قبول کنیم که در کشتی آزاد از روسیه و امریکا عقب هستیم. این را من قبل از مسابقات هم گفته بودم و اینجا هم مشخص شد. بچه های ما انصافا خوب کشتی گرفتند. در فرنگی به نظر من اول دنیا هستیم و یک اتفاق باعث شد که این مقام را کسب نکنیم. 
در آزاد هم اگر یکی از بچه ها می برد و پنجم می شد ما اول دنیا می شدیم. ولی واقعیتش این است که ما اول دنیا در آزاد نیستیم. ششم و نهم دنیا بودیم. در فرنگی هم یازدهم بودیم که به اینجا رسیدیم.  هدف اصلی ما المپیک 2024 است. در ادامه بازی های لیگ را خواهیم داشت و از آذر یا دی ماه چرخه انتخابی تیم  ملی برای سال 2022 شروع می شود. انشالله که ادامه می دهیم تا ببینیم خدا چه می خواهد.

 

دید من المپیک محور است

مربیگری در کشتی مثل دوی امدادی است. من از مربیان قبلی خصوصا آقای محمدی تشکر می کنم. انصافا به اندازه خودش تلاش کرد و جای تشکر دارد. از وقتی که آقای درستکار آمد تاکتیک ها و روش های خودش را داشت و الحمدالله نتیجه گرفت. آقای بنا هم که ثابت شده است. یادمان نرود که اینجا نباید با این مدال ها خودمان را گول بزنیم و کار نکنیم. دید من المپیک محور است و امیدوارم که همه المپیک محور فکر کنند.

 

مسئولین استانی به فکر بازسازی باشگاه‌ها باشند

یک خواهش هم از مسئولین دارم؛ در یکسری از استان های کشتی خیز به باشگاه‌ها رسیدگی کنند. در مازندران، خوزستان، فارس، تهران باشگاه‌های نونهالان بسته است. اگر بالای 60-65 درصد واکسینه شده اند خواهش من این است که مدیران وزارت بهداشت و ورزش باشگاه‌ها را باز کنند تا بتوانیم جذب کشتی گیر داشته باشیم. فرماندارها، استاندارها و شهردارها باید باشگاه‌هایی که بچه ها تمرین می کنند را بازسازی کنند.

دبیر در مورد فیلمی که از روحیه دادنش به یزدانی در فضای مجازی منتشر شد و حواشی زیادی ایجاد کرد گفت: متاسفانه یک سوتفاهمی هم به وجود آمد. من داشتم با مخاطبم صحبت می کردم. وقتی می خواهم به یکی روحیه بدهم به دنبال این هستم که ببنیم چه چیزی روی او اثر می گذارد. اولا آن فیلم نباید بیرون می آمد. یک فیلم داخلی بود که من اصلا نمی دانم چه کسی آن را گرفته و به بیرون داده است. دو تا از بچه هایی که آنجا نشسته بودند عاشق امام زمان بودند و ما آمدیم تبلیغ امام زمان را بکنیم. واقعا هیچ قصدی نبود و برای تهییج بچه ها این صحبت ها را انجام دادم. مبارک همه مردم ایران باشد. چه موقعی که ورزش می کردم و چه الان مخلص مردم ایران بودم. از هر قوم و ایل و استانی هستند ما را دعا می کنند و انشالله که موفق باشند.

دیدگاه‌ها