کد خبر : 1785077 | 20 مهر 1400 ساعت 00:14 | 27.7K بازدید | 6 دیدگاه

این دومی هم تاریخی بود؛

بعد از 12 سال؛ بنا بازهم با کاپ آمد (عکس)

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با کاپ دومی قهرمانی جهان وارد تهران شد.

بعد از 12 سال؛ بنا بازهم با کاپ آمد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا در سال 2009 برای اولین توانست یکی از سه سکوی تیمی قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد. ایران در آن دوره با طلای حمید سوریان و برنزهای علیزاده، اخلاقی و علی اکبری مدال نقره هرنینگ را مال خود کرد تا نام محمد بنا به عنوان یکی از تاریخ سازترین مربیان کشتی فرنگی ثبت شود.

 

12 سال پس از آن موفقیت بزرگ، تیم ملی کشتی فرنگی ایران یک بار دیگر مقام دوم تیمی را در قهرمانی جهان به دست آورد. این تکرار بازهم با هدایت محمد بنا بود و این بار مقتدرانه تر از سال 2009 به دست آمد.

 

شاگردان محمد بنا دست به کار بزرگی زدند و با کسب 4 طلا و دو برنز به مقام دوم تیمی اسلو 2021 دست یافتند تا نام شان را در تاریخ کشتی فرنگی ایران جاودانه کنند؛ این تیم، تنها تیم کشتی فرنگی ایران بود که در یک دوره از مسابقات قهرمانی جهان توانست بیش از دو طلا کسب کند.

 

این گونه بود که کاپ دومی مسابقات قهرمانی جهان به تیم کشتی فرنگی ایران رسید؛ کاپی که محمد بنا امشب آن را به دست داشت و از پله های فرودگاه امام خمینی پایین آمد. او در میان استقبال مسئولین و مردم مشتاق به همراه شاگردانش به کشور بازگشت و در حالی که کاپ دومی را در دست داشت، به ابراز احساسات دوستدارانش پاسخ داد.

 

1653190

دیدگاه‌ها