کد خبر : 1785844 | 24 مهر 1400 ساعت 11:55 | 24.4K بازدید | 9 دیدگاه

الشرق الاوسط: مأموریت سخت الهلال برابر پرسپولیس

روزنامه عربستانی الشرق الاوسط در مطلبی به کار سخت الهلال برای غلبه بر پرسپولیس اشاره کرده است.

الشرق الاوسط: مأموریت سخت الهلال برابر پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الشرق الاوسط عربستان در مطلبی به بررسی دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و نوشت: قطب های شهر ریاض برای صعود به نیمه نهایی ACL به مصاف پرسپولیس و الوحده می روند و ممکن است یک تقابل کاملا عربستانی را در مرحله نیمه نهایی شاهد باشیم.

 

این روزنامه ادامه داده است: الهلال و النصر یک فرصت استثنایی را برای صعود به فینال و حتی کسب عنوان قهرمانی به دست آورده اند. بخصوص از آنجایی که دیدارهای مراحل یک چهارم نهایی تا فینال در خانه برگزار می شود و با تلاش های وزارت ورزش، مجوز حضور 100 درصدی تماشاگران در استادیوم ها نیز صادر شده است.

 

الشرق الاوسط با اشاره به قدرت پرسپولیس نوشته است: الهلال نسبت به النصر کار دشوارتری دارد چرا که باید با پرسپولیسی دیدار کند که در دور قبلی این مسابقات راهی فینال شد و در آنجا به اولسان هیوندای باخت. الهلال آخرین بار در سال 2019 عنوان قهرمانی را از آن خود کرد که برای صعود به دیدار پایانی، به سختی توانست دیگر تیم ایرانی یعنی استقلال را شکست دهد و حالا در وضعیت مشابهی قرار گرفته است.

 

این روزنامه به آمار دیدارهای دو تیم پرداخته و نوشته است: از زمان راه اندازی سیستم جدید لیگ قهرمانان آسیا، این نهمین تقابل دو تیم است که پرسپولیس تنها یک بار موفق به شکست الهلال شده در حالیکه نماینده عربستان 3 بار پیروز شده و 4 مرتبه نیز جدال های دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

 

1654418

 

در ادامه این گزارش ضمن بازتاب صحبت های جانگ هیون سو با وب سایت رسمی AFC، نقدی بر عملکرد الهلال منتشر شده و آمده است: الهلال در حالی با هدایت مربی پرتغالی خود ژاردیم به مصاف پرسپولیس می رود که هنوز خود را تیم خوبی در سطح فنی و حتی در کسب نتایج نشان نداده است. الهلال هنوز به دور از سطح مورد انتظار خود ظاهر می شود و در لحظات سخت مسابقات به لطف به چند دلیل که از جمله آنها می توان به روش تاکتیکی تیم تحت هدایت ژاردیم اشاره کرد، به نتیجه لازم رسیده است.

 

این روزنامه نوشته است: ژاردیم پرتغالی که از تجربه ای فوق العاده در تیم فرانسوی موناکو برخوردار است، مشتاقانه منتظر هدایت تیم خود به سمت قهرمانی آسیا است که بدون شک یکی از اهداف اصلی تیم پایتخت نشین نیز همین مسئله است.

 

1654420

 

الشرق الاوسط به بازیکنان خارجی الهلال نیز پرداخته و نوشته است: ژاردیم برای انتخاب بازیکنان خارجی خود روی گومیس، مارگا، پریرا و جانگ هیون سو دست گذاشته است در حالیکه آندره کاریلو، لوسیانو ویتو و گوستاوو کوئلار به دلایل مختلف در لیست الهلال حضور ندارند که غیبت کاریلو از نکات مهم آن است و دلیلش نیز حضور بازیکن به همراه تیم ملی پرو در مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی بود.

 

1654417

 

این روزنامه در پایان نیز آورده است: الهلال در دور قبلی مسابقات موفق شد استقلال را با گل های گومیس و سالم الدوسری در استادیوم زعبیل شهر دبی شکست دهد. آنها در غیاب یاسر الشهرانی یکی از بازیکنان کلیدی خود به مصاف پرسپولیس می روند اما بازگشت متئوس پریرا، سالم الدوسری و محمد البریک از بند مصدومیت، می تواند خبر خوبی برای ژاردیم باشد.

دیدگاه‌ها