کد خبر : 1788049 | 04 آبان 1400 ساعت 16:05 | 130.8K بازدید | 24 دیدگاه

اسطوره پورتو: این بازیکن ایرانی هنرمند است

مهدی طارمی ستاره فوتبال، نه بازیگر سینما

پائولو فوتره ستاره سالهای دور پورتو که با این تیم قهرمان اروپا شد می گوید کاری که طارمی انجام می دهد یک هنر است و کسی قادر به انجام این هنر نیست.

مهدی طارمی ستاره فوتبال، نه بازیگر سینما

به گزارش "ورزش سه"، پائولو فوتره ستاره سالهای دور پورتو به تعریف و تمجید از مهدی طارمی پرداخت. فوتره که سابقه عضویت در میلان، بنفیکا و اتلتیکو مادرید را نیز در کارنامه دارد، 2 بار مرد سال فوتبال پرتغال شد و به همراه پورتو به مقام قهرمانی لیگ، سوپر کاپ و حتی لیگ قهرمانان اروپا رسید. این بازیکن پرافتخار به همرا اتلتیکو مادرید نیز 2 بار و با میلان یک بار قهرمان اسپانیا و ایتالیا شد.

 

این بازیکن سابق تیم ملی پرتغال در گفتگویی که با شبکه CMTV داشت به تعریف و تمجید از مهدی طارمی پرداخت. چند روز پیش و قبل از دیدار پورتو و توندلا بود که سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو به حمایت از طارمی پرداخت. کونسیسائو درباره مهاجم ایرانی تیمش گفت: طارمی بسیار انسان صادقی است. او در مواجه با کارش، هم‌تیمی‌هایش، حریفانش و داوران کاملا راستگو است. تصویری غلط از او ساخته شده و او هر بازی عذرخواهی می‌کند.

 

کونسیسائو ادامه داد: تصویری غلط از مهدی طارمی ساخته‌اند. چیزی که برایم کاملاً مسخره و غیرقابل پذیرش است. داور ممکن است اشتباه کند ولی دوربین‌ها تصاویر را نشان می‌دهند و ویدیو چک می‌تواند تصمیم غلط او را درست کند و به او هشدار دهد. داور یا مهارت‌های لازم را ندارد یا باید به چشم پزشکی برود. ما می‌توانیم برچسب‌های زیادی به بازیکنان بزنیم و بعد برویم دنبال کارمان. این چیزی است که مرا ناراحت می‌کنم. باز هم تکرار می‌کنم که طارمی انسانی بسیار صادق است و من زمان زیادی را با او گذرانده‌ام. او شایسته چنین تصویر و برچسب هایی نیست.

 

1658181

 

1658182

 

 

صحبت های کونسیسائو و هجمه ها علیه طارمی، بهانه ای شد تا پائولو فوتره در گفتگویی به این موضوع بپردازد. نظرات او با صحبت های کونسیسائو همسو است و از اینکه تصویر بدی از طارمی ساخته شده، ابراز تأسف کرد. او گفت: چرا ما الان داریم در خصوص طارمی حرف می‌زنیم. کاری که او می‌کند یک هنر است و هیچکس این هنر را ندارد. او برای گرفتن پنالتی، شبیه سازی نمی‌کند و شما نباید طارمی را یک بازیکن معمولی بدانید. دوست من، طارمی یک بازیکن متفاوت است.

 

پائولو فوتره در صحبت با CMTV گفت: وقتی او به محوطه جریمه می‌رسد، او اصلا حواسش به این نیست که پنالتی بگیرد یا نه. حرکات او به نظرم یک هنر است و او یک «هنرمند» می‌تواند باشد.

 

دیدگاه‌ها