کد خبر : 1788566 | 07 آبان 1400 ساعت 14:17 | 25.8K بازدید | 10 دیدگاه

باید کاری کنیم امثل زنوزی به فوتبال بیایند

فیروز:کرونا باعث شد بخشی از حافظه‌ام را از دست بدهم

سرمربی تراکتور می گوید تراکتور پرطرفدارترین تیم دنیا از لحاظ تعداد حضور تماشاگران در استادیوم هاست.

فیروز:کرونا باعث شد بخشی از حافظه‌ام را از دست بدهم

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: به دور از تعارفات، بازی فردا بسیار جذاب و سنگینی است. به هر حال تیم‌های رده سوم و چهارم در سال گذشته، در تمام لیگ های دنیا از حساسیت خاصی برخوردار است. درست است تیم چهارم سهمیه می گیرد ولی در مسابقات و ورزش های مختلف، سه تیم اول ویژگی های خاص دارند. فلذا این دیدار همیشه دیدار جذابی است. فردا نیز همین قاعده بر بازی حاکم است. من امسال تیم استقلال را تیم خیلی خوبی دیدم فقط نمی دانم نفر جدیدشان هم اضافه شد یا نه. من رزومه این بازیکن جدید را دیدم و اگر او را جذب کنند، تیمشان فوق العاده خوب خواهد شد هر چند اکنون نیز تیم خوبی دارند.

 

من در دو هفته اول به بعضی از بازی ها نگاه سطحی داشتم و دیدارهای رقبای خودمان در هفته های آینده را عمیق تر دیدم که در این میان استقلال ویژگی‌های خیلی خوبی دارد و قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. تیم ما هم منهای بازی اول که مشمول قاعده درون تیمی باز شدن پنجره بود. قرار بود پنجره باز شود و خیلی هم تلاش شد. ما تسویه حساب هم کرده بودیم ولی نشد. مجبور شدیم از بازیکنان جوان در حساس ترین پست استفاده کنیم. به غیر از آن بازی الان تیم ما یک تیم کار کرده است که می تواند یک رقیب باشد و ما خودمان را مدعی کسب سهمیه می دانیم. ما سه امتیاز اول را از دست دادیم، ولی هنوز شانس کسب سهمیه را داریم. در نتیجه بازی فردا، خیلی خوب، زیبا و فوق‌العاده سنگین است. چون من بازی های استقلال را که دیدم و تیم خودمان را مورد بررسی قرار می دهم، تصور من بر این است که بازی نزدیکی باشد. ان‌شاءالله تماشاگران نیز شاهد یک بازی خوب باشند.

 

وی درباره نحوه برگزاری امسال مسابقات لیگ از نظر زمان، تاریخ و ساعت گفت: برنامه‌ریزی فقط دست سازمان لیگ نیست و ممکن است با مراسم‌های ملی و بازی‌های ملی تداخل داشته باشد. من روی مدیران سازمان لیگ شناخت دارم و می‌دانم آنها همه چیز را درک می‌کنند. حیدر بهاروند بازیکن، سرپرست و مدیر باشگاه هم بوده، همه چیز را لمس می‌کند. بدون بازی، آمادگی تیم را حفظ کردن خیلی سخت است. سازمان لیگ هم تلاشش را می‌کند که بازی‌ها منظم برگزار شوند.  ما هم آمادگی همه نوع همکاری را داریم. اگر چه فشار زیاد می‌شود اما باید همیاری کنیم که به موقع بازی‌ها برگزار شوند.

 

کریمی درباره بحث تبلیغات محیطی اشاره کرد: تمام دنیا بخش اعظمی از درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی است. تنها کشوری که در تمام دنیا محروم است فقط ما هستیم. مگر می‌شود سازمان لیگ از باب حمایت از ما تبلیغات محیطی را برایمان انجام ندهد؟! باشگاه‌های دولتی که تکلیف‌شان روشن است، ولی من نماینده باشگاه‌های خصوصی هستم. اگر تبلیغات محیطی از ما گرفته شود سازمان لیگ به جز این کار چه کاری می‌تواند برای ما انجام دهد؟ من از صدا و سیما خواهش می‌کنم اصلاً بعد از هر مسابقه نسبت به بحث تبلیغات تلویزیونی تسویه شود. با توجه به تغییر رئیس صدا و سیما، به نظر من این مسئله انجام می شود که ما از بحث تبلیغات تلویزیونی هم بهره مند شویم آخر درآمد دیگری وجود ندارد. باشگاه های ما آن پتانسیل و شرایط را ندارند که 10 سال روی تیم های پایه ای سرمایه گذاری کنند تا پس از رسیدن به 20 سالگی بهره برداری کنند چون در ورزش ما امنیت شغلی وجود ندارد. نمی‌توان به درآمدزایی درازمدت فکر کرد، پس می‌ماند درآمد تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی. به نظر من بیشترین همکاری باید با باشگاه‌های خصوصی بیشتر باشد. چون تیم های دولتی نگاهشان به سمت خصوصی سازی خواهد رفت.

 

وی اشاره کرد: امیدوارم روزی همه باشگاه‌ها خصوصی شوند آن وقت قدر پول ها شناخته می شود. آن زمان است که می‌توان تیمی که 70 میلیارد تومان بودجه صرف می‌کند را با 40 میلیارد هم جمع کرد. امثال آقای زنوزی خیلی کم پیدا می شود. شما هر سال 50 تا 60 میلیارد هزینه کنید که هیچ برگشتی هم ندارد یا برگشت آن خیلی خفیف باشد. دست همچین کسانی را باید گرفت گرفت، به هر طریق ممکن باید با آنها همیاری کرد و سعیمان بر این باشد تا این تعداد را افزایش دهیم نه اینکه آنها را ناراحت کنیم. ممکن است در مقاطعی کمی نامتعادل هزینه شده باشد که آنها نیز برطرف شده است. باید از همه کسانی که در بخش خصوصی پتانسیل تیم‌داری دارند جلو بیایند تا فوتبال مثل همه جای دنیا حرفه‌ای شود، البته به این شرط که صداوسیما هم حق پخش بدهد و بحث تبلیغات محیطی نیز انجام شود.


سرمربی تیم فوتبال تراکتور در واکنش به اظهارات ساکت الهامی در برنامه فوتبال برتر مبنی بر اینکه در اسباب‌کشی خانه او فیلم‌های مربوط به مربیگری را بُرده است، گفت: ساکت راست می‌گوید. شاید الان راضی نباشند اسم ببرم، ولی شش سرمربی الان، اثاث‌کش بودند! ماشالله هم خیلی زور داشتند!‌ الان وقتی من می‌سنجم می‌فهمم من قدرت آنها را ندارم. هر کدام یک بار سنگین را از تردمیل تا یخچال را پایین می‌آوردند. هر شش مربی هم الان جزو بهترین‌ها و موفق ترین های لیگ برتر هستند. الهامی راست می‌گفت،‌ آن فیلم‌ها در دو سه چمدان بزرگ بود. وقتی دیدم نیستند فهمیدم که کار بچه‌های خودمان و ساکت بود. بعدش الهامی هم با تهدید آنها را آورد. از فیلم‌ها هم استفاده کرده بود و خوشحالم که بچه‌های آن مکتب الان سرکار هستند و هم فوتبال خوبی ارائه می دهند و هم تیم‌های خوبی دارند و با قدرت کار می‌کنند.

 

کریمی با اشاره به غایبان تیمش در بازی فردا مقابل استقلال گفت: عباس‌زاده مصدوم است و فردا او را در اختیار نداریم، ولی هادی محمدی به تمرین آخر رسیده بود. با این حال باید با سایر مربیان همفکری کنیم و دید می‌تواند بازی کند یا خیر ولی مشکلی نداریم. ما بازیکنان زیادی از دست دادیم و به لحاظ رده بندی توانمندی فردی و تأثیرگذاری فردی، 11 نفر از 14 بازیکن اصلی ما رفتند از جمله سه کاپیتان تیم ملی که حالا در اختیار نداریم. البته بازیکنان جوانی که اضافه شدند آینده‌دار هستند.

 

وی درباره پروتکل‌های بهداشتی گفت: از سازمان لیگ می‌خواهم امکان حضور همه اعضای کادر فنی در نشست‌های خبری داده شود. الان به احترام شما خبرنگاران آمدم، ولی ما خانوادگی بیماری زمینه‌ای داریم و مجوز رسمی از پزشک برای عدم حضور در جمع‌ها دارم. الان خانه مهدی (تارتار) بودم و کمر درد شدیدی داشت که حتی نمی‌توانست بنشیند، ولی طبق این قانون حتماً باید در نشست حضور پیدا کند. از مردم می‌خواهم کرونا را جدی بگیرند. اینطور نیست که کرونا بگیری و دو هفته تمام شود. تبعات کرونا در بدن سال‌ها می‌ماند. فقط کرونا برای من یک حسن داشت و آن این بود که بعد از ابتلا قسمتی از ذهنم که مربوط به بدهی‌هایم بود از ذهنم رفته است (باخنده). از ستاد ملی کرونا خواهش می‌کنم تا آخر پیگیر موضوع باشند. تیم ما پرطرفدارترین تیم استادیومی ایران به حساب می‌آید. شاید اینجا هواداران استقلال یا پرسپولیس هم حضور داشته باشد، ولی تراکتور بیشترین هوادار حاضر در استادیوم را در دنیا دارد، ولی راضی نیستیم با حضور آنها در ورزشگاه اتفاقی برای‌شان رخ دهد. از عدم حضور تماشاگران بیشترین ضرر را ما می‌کنیم، ولی راضی نیستیم اتفاقی با حضور در استادیوم برای کسی رخ بدهد.

دیدگاه‌ها