کد خبر : 1791822 | 22 آبان 1400 ساعت 15:48 | 47.4K بازدید | 15 دیدگاه

ایران و کره در شرف رزرو بلیط قطر 2022 (گزارش)

یکه تازی عربستان و آبروریزی دیگر تیم های عربی!

تیم ملی عربستان با 13 امتیاز در صدر گروه دوم مقدماتی جام جهانی قرار دارد و ایران و کره در گروه اول در آستانه صعودی آسان قرار گرفته اند.

یکه تازی عربستان و آبروریزی دیگر تیم های عربی!

به گزارش "ورزش سه"، امید تیم های عربی حاضر در دور نهایی مقدماتی جام جهانی قاره آسیا برای صعود به قطر 2022 در پایان مسابقات دور رفت در حالی کم رنگ شد که تیم ملی عربستان همچنان با موفقیت به راه خود ادامه می دهد. عربستان در آخرین بازی این دور مقابل استرالیا به تساوی دست یافت تا با 13 امتیاز و اختلاف 3 امتیاز از تیم دوم، به صدرنشینی خود در گروه دوم مقدماتی جام جهانی تداوم ببخشد. در این گروه ژاپن بازهم نشان داد که به بازی برگشته و ایران و کره هم در گروه اول به اقتدار خود ادامه دادند.

 

روز پایانی دور رفت به کام 4 تیم عربی گروه اول نبود؛ امارات با یک گل مغلوب کره جنوبی شد تا با تنها سه امتیاز از پنج بازی در مکان پنجم قرار بگیرد. لبنان در حالی که تا دقیقه 90 با یک گل از ایران پیش بود، در دقایق تلف شده این پیروزی تاریخی را از دست داد و ایران با پیروزی دو بر یک، کامبکی رویایی زد تا همچنان صدرنشین باشد.

 تیم های سوریه و عراق هم امید خود را در پایان دور رفت از دست دادند آنها در شب پنجم به تساوی رضایت دادند تا عراق با چهار امتیاز در رده چهارم و سوریه با دو امتیاز در رده ششم و آخر باقی بماند. به این ترتیب این چهار تیم عربی بدون کسب حتی یک برد در دور اول به کار خود پایان دادند. در چنین شرایطی ایران و کره به صورت تئوریک و روی کاغذ از همین الان بلیت قطر را رزرو کرده اند چرا که به ترتیب با 13 و 11 امتیاز فاصله زیادی با نزدیک ترین تعقیب کننده خود لبنان که 5 امتیازه است، دارند. لبنان، سوریه و عراق در دور برگشت تنها می توانند برای حضور در پلی آف تلاش کنند. در دور ششم و اولین بازی مرحله برگشت امارات با لبنان، عراق با کره جنوبی و سوریه با ایران دیدار خواهند کرد.

 

عربستان در گروه دوم بعد از اینکه توانست استرالیا را در حضور تماشاگرانش با نتیجه مساوی متوقف کند، صدرنشینی خود را حفظ و شانس بالای صعودش را بالاتر کرد. این تیم در شروع دور برگشت بازی آسانی مقابل ویتنام که هیچ امتیازی کسب نکرده، خواهد داشت. عمان در شب پنجم از امتیاز دادن استرالیا استفاده نکرد و در شارجه با چین به تساوی رسید تا با هفت امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد. این تیم همچنین دو امتیاز از ژاپن که ویتنام را شکست داد عقب افتاد. عمان روز شنبه رویارویی سرنوشت سازی با ژاپن خواهد داشت و اگر می خواهد به سرنوشت سه تیم عربی حاضر در گروه اول دچار نشود باید از سد میزبان قدرتمند خود بگذرد.

 

در پایان دور رفت عربستان و ایران با به ثمر رساندن 8 گل در 5 بازی، قویترین خط حمله را داشتند. در حالی که عنوان قوی ترین خط دفاعی با دریافت 2 گل در 5 بازی در اختیار ایران و کره جنوبی است؛ عربستان هم بعد از این دو تیم و با دریافت 3 گل دومین خط دفاعی برتر تا پایان شب پنجم است. ویتنام با 11 گل خورده، ضعیف ترین خط دفاعی را دارد؛ سوریه و چین با دریافت 10 و 8 گل دو تیم ضعیف دیگر مسابقات در بخش دفاعی هستند. در بخش گلزنان هم علی مبخوط همچنان با 13 گل صدرنشین است؛ بعد از او وو لی از چین با 11 گل و عمر السومه از سوریه با 9 گل قرار دارند.

 

1663987

 

 

آمار و ارقام در یک نگاه:

■ عربستان سعودی و ایران با 11 گل  بهترین خط حمله مسابقات هستند.
■ ویتنام با دریافت 11 گل ضعیف ترین خط دفاعی است.
■ سوریه از نظر دفاعی جزو ضعیف ترین تیم های مقدماتی.
■  چهار تیم عربی در گروه A بعد از 5 دور بازی هیچ پیروزی کسب نکرده اند.
■ ایران و کره جنوبی با دریافت تنها 2 گل بهترین خط دفاعی مسابقات هستند.

منبع:امارات الیوم

دیدگاه‌ها