کد خبر : 1792359 | 25 آبان 1400 ساعت 12:20 | 17.2K بازدید | 2 دیدگاه

ورزشگاه ملک عبدالله؛ خاطرات خوب نه بد

ایران در راه جام جهانی همواره با سوریه روبرو شده است و در این راه سختی های زیادی کشیده،سختی هایی که پایان آن شیرین بوده است.

ورزشگاه ملک عبدالله؛ خاطرات خوب نه بد 

به گزارش "ورزش سه"، نبرد ایران برابر سوریه یکی از پرتکرارترین نبردهای ایران در چند سال گذشته در راه جام های جهانی بوده است. نبردی که در دوره‌های مقدماتی و نهایی تیم هایی آسیایی برای رسیدن به جام جهانی برای ایران و سوریه 13 بار برگزار شده است و ایران در این راه با شش برد و تنها یک شکست عملکرد مناسبتری از حریف سرسختش سوریه داشته است.


در این بین ورزشگاه ملک عبدالله دوم  در کشور اردن که دو سال قبل شاهد شکست ایران برابر عراق در مرحله مقدماتی همین رقابت ها بود از طرف سوریه به عنوان میزبان ایران معرفی شده است و قرار است در این ورزشگاه  ایران به مصاف سوریه برود.رقابتی که برای دو تیم در این ورزشگاه برای بار سوم تکرار می شود و ایران در هر دو بازی گذشته از این ورزشگاه خاطرات خوبی به یاد دارد.


نبردی که دو بار برای ایران و سوریه در این ورزشگاه در فاصله زمانی پنج روز در رقابت های غرب آسیا تکرار شد و در هر دو بار ملی پوشان کشورمان موفق شدند با یک گل برابر سوریه پیروز شوند. 


دومین دوره رقابت های غرب آسیا در سال 2000که خرداد ماه سال 79 در کشور اردن و به میزبانی شهر امان برگزار شد و ایران و سوریه در گروه یک رقابت ها قرار داشتند. ایران در آن رقابت ها برای بار اول در هشتم خرداد موفق شد با تک گل علی کریمی سوریه را شکست دهد و بالاتر از این تیم به عنوان تیم اول در گروهی که تیم های قزاقستان و فلسطین هم حضور داشتند به دور بعدی رقابت ها صعود کند. پیروزی ایران برابر اردن در نیمه نهایی و شکست عراق برابر سوریه دیدار هم گروه ها در فینال را بین ایران  و سوریه در فینال غرب آسیا تکرار کرد.


فینال باز هم با  تک گل سهراب بختیاری زاده به نفع ایران تمام شد تا ایران با دبل کردن برابر سوریه در ورزشگاه ملک عبدالله به قهرمانی غرب آسیا برسد. 

 

1664993


حالا و برای بار سوم این دو تیم باید در راه جام جهانی 2022به مصاف هم می‌روند و ایران برای پیمودن بخش اعظمی از راه صعود به دنبال هت تریک در این ورزشگاه برابر سوریه است. سوریه در آخرین روزنه های صعود به دنبال اولین پیروزی اش برابر ایران در این ورزشگاه و دومین بردش در تاریخ رقابت های دو تیم است.

دیدگاه‌ها