کد خبر : 1793022 | 28 آبان 1400 ساعت 20:25 | 16.6K بازدید | 4 دیدگاه

امروز شصت نفر برنده شدند

نکونام: باید به این بچه‌ها اعتماد و باور داشت

جواد نکونام می‌گوید که شاگردانش می‌دانستند باید از چه نقطه‌ای به هوادار ضربه بزنند و این تیم را شکست دهند.

نکونام: باید به این بچه‌ها اعتماد و باور داشت

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی با هوادار گفت: این سه امتیاز شیرین را به هواداران و بازیکنانمان که امروز جانانه زحمت کشیدند تبریک می‌گویم و لیاقت این برد را داشتند. 

 

او ادامه داد: با تیمی که ما تحویل گرفتیم و با توجه به مشکلات و مصدومیت هایی که داشتیم که هنوز هم ادامه دارد کمی شرایط سخت بود مخصوصا اینکه شما در دقیقه ۲۰ و روی یک توپ برگشتی، یک لحظه غفلت ده نفره بشوید کار خیلی سخت می‌شود چون تیم از لحاظ روحی و روانی نیاز داشت زودتر با یک برد به هماهنگی برسد ولی در نیمه اول بخاطر اخراج و شرایط بازی به هم ریختیم و نتوانستیم بازی منطقی ارائه بدهیم.

 

نکونام با اشاره به نیمه دوم گفت: در نیمه دوم با صحبت هایی که بین نیمه انجام دادیم و تعویض ها، با وجود اینکه ده نفره بودیم کنترل بازی را در دست گرفتیم. می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم و می‌دانستیم از چه موقعیتی می‌توانیم به تیم هوادار ضربه بزنیم و نهایتا توانستیم این کار را انجام بدهیم. در ضدحمله و ضربات ایستگاهی اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم گل بزنیم ولی متاسفانه نشد و مهم تر از آن اینکه ما کلا یک موقعیت به هوادار دادیم. به رضا عنایتی تبریک می‌گویم؛ یک تیم منسجم، قلدر، زوردار، درگیر دارد و بازی فیزیکی خیلی خوبی را مقابل ما اجرا کردند و به نظر من تیم خیلی خوب و منسجم بازی کرد و به رضا برای داشتن چنین تیم توبی تبریک می‌گویم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند‌. تیمشان قابل احترام است و بازی را برای ما سخت کردند مخصوصا در نیمه اول که با ذهن برنده شدن به زمین نرفتیم و تیم وقتی وارد زمین شد ذهنیت آماده بودن را نداشت و متاسفانه نیمه اول را ده نفره تمام کردیم که شرایط را برای ما سخت کرد.

 

نکونام تاکید کرد: هفتاد دقیقه ده نفره بازی کردن و بردن تیم هوادار که من بازی هایشان را دیدم و واقعا موقعیت گل به هیچ تیمی نمی‌دهند خیلی سخت بود. بازیکنان کار بزرگی انجام دادند. این تیم همان تیمی است که توانست جام قهرمانی را به دست بیاورد و توانست کسب کند و باید به این بچه ها اعتماد و باور داشت که انشاالله بتوانیم به موفقیت برسیم.

 

وی با اشاره به مصدوم های تیمش عنوان کرد: نکته مهم این بود که پاتوسی دو هفته قبل نبوده و الان او را نداریم، ایوب والی دو روز قبل از بازی با توجه به اینکه در ترکیب ما بود مصدوم شد، محمد میری را نداریم، میلاد بدرقه مصدوم شد و دو روز با ما تمرین کرد و من بین نیمه مجبور شدم او را تعویض کنم. محمد آبشک آخر بازی مصدوم شد و قطعا در ادانه ما متاسفانه چنین مشکلاتی را خواهیم داشت ولی امیدوارم که مصدوم ها این هفته برسند‌ پزشک های تیم باید بیشتر تلاش و تمرکز کنند چون کار سنگین و سخت است و ما بعنوان کسانی که سکان فولاد را در دست داریم وظیفه داریم همه با هم تلاش کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازیکنی که هر بازی یا تمرین غیبت می‌کند باشگاه فولاد ضربه می‌خورد و این وظیفه ماست از این حق و حقوق دفاع کنیم و بازیکنان را آماده داشته باشیم. امیدوارم تیم زودتر به شرایطی که مدنظر ماست برسد و بتوانیم موفقیت هایمان را تکرار کنیم.

 

سرمربی فولاد درباره تغییرات بدنی بازیکنان فولاد توضیح داد: ما حدود دو هفته زمان داشتیم تا به این بازی برسیم و دو روز تیم استراحت داشت و بعد از دو روز سعی کردیم چند روز بازیکنان را کنار هم داشته باشیم و در شرایط مسابقه و اردویی باشند تا ذهن ها زودتر به هم نزدیک شود ولی از لحاظ بدنی نتوانستیم کاری انجام بدهیم و فقط تغییرات ساده ای انجام دادیم ولی برای آماده سازی تیم در دو فصلی که اینجا بودم تیم ما تا دقیقه ۹۰ و ۱۲۰ راحت می‌دویدند و مبارزه می‌کردند با توجه به مربی های بدنساز اسپانیایی و کار حرفه ای کادر پزشکی انجام داد. الان هنوز نتوانستیم و قطعا این ایراد را نمی‌توانیم الان برطرف کنیم چون شرایط تیم طوری است که باید ۴-۵ روز یکبار بازی کنیم و دوران آماده سازی سخت می‌شود و باید تا نیم فصل صبر کنیم. قطعا نیم فصل این اتفاق می‌افتد و نیم فصل دوم بهترین عملکرد را خواهیم داشت و این را به هواداران و بازیکنانمان قول می‌دهم.

 

او درباره ذهنیتش درباره بازیکنان جدید تیم گفت: من فوتبال را حرفه ای نگاه می‌کنم و به بازیکنان هم می‌گویم. اگر بازیکن خوب بازی کند و خوب تمرین کند اصلا دلیلی ندارد با من مربی خوب یا بد باشد یا اصلا با من کاری داشته باشد. ما همه باید حرفه ای و در چارچوب قرارداد کارمان را انجام بدهیم. همه باید خوب تمرین و بازی کنند و در نهایت تیم به موفقیت برسد. همه این بچه ها مثل برادران من هستند و همه آنها را دوست دارم‌ و برایشان زحمت می‌کشم و خودشان هم می‌دانند دوست دارم پیشرفت کنند و تمام بازیکنان برای من یکی هستند مگر اینکه در تمرین یا در مسابقه یکی عملکردش ضعیف تر باشد و فقط در این صورت تفاوت دارند.


نکونام درباره اضافه شدن یوسو و ادامه همکاری خواکین و مربی بدنساز باشگاه توضیح داد: یوسو قطعا به ما اضافه می‌شود. من سعی می‌کنم مربی که سال گذشته کنار ما بود و الان با رئال مادرید کار می‌کند بتوانم حداقل هر ماه یا هر دو سه ماه در کنار ما باشد که کنترل تیم را داشته باشیم. باید تست ها و آنالیزهایی از تیم بگیریم که الان با توجه به زمان کمی که داریم باید هفته ها به گروه های مختلفی تقسیم کنیم و پنج یا ده بازیکن را کنار هم بگذاریم و تست بگیریم تا بدانیم چه نقدار فشار باید به تمرینات اضافه کنیم که مصدوم ندهیم. درباره مربی های قدیم هم همه قابل احترام هستند و دوستان من هستند و من با آنها صحبت نکردم ولی من ترجیح می‌دهم وقتی جایی کار می‌کنم کادر و کسانی  که به من وفادارند و همیشه کنار من بودند با خودم باشند که با تفکرات من آشنا باشند چون من در کارم اصول و قواعد و چارچوب دارم که اگر تغییر زیادی کنارم داشته باشم برایم سخت می‌شود و بخاطر همین همیشه کادرم را حفظ می‌کنم.

 

او درباره تعویض طلایی بوحمدان گفت: بازیکنان تعویضی ما خیلی خوب کار کردند و توانستند روندی که می‌خواهیم حفظ کنند‌. حمید بوحمدان بازیکن با کیفیتی است و سال های قبل هم مدنظر من بود ک به فولاد اضافه شود و از کیفیت او خبر داشتیم و برایش خوشحالم که گل زد؛ او بازیکن همین استان است و بازیکنی که کیفیتش را نشان می‌دهد قطعا بازی های بعد بهتر تونایی هایش را بزای من مربی نشان می‌دهد و این کار من را راحت می‌کند‌ ولی در کل تیم ما و مجموعه ۶۰ نفری که با هم کار می‌کنیم برنده شد و امروز فولاد برنده شد و من از این موضوع خوشحالم و این را  تبریک می‌گویم به مردم خوزستان و هواداران تبریک می‌گویم که لیاقتش را دارند که یک تیم خیلی خوب در لیگ داشته باشند که بتوانیم با هر تیمی مبارزه کنیم و به موفقیت برسیم.

 

نکونام در پایان درباره داوری بازی اظهار داشت: با اینکه بازیکن ما اخراج شد ولی قضاوت بازی فوق العاده بی نقص بود بخاطر اینکه من روی صحنه اخراج صحنه را دیدم اما چون بازیکن بدنش را جلوی دفاع ما گذاشته بود مشخص نبود و دوستان هم در فیلم گفتند شاید اشتباه بود ولی غیر از اخراج که باید صحنه را ببینیم و کارشناس ها نظر بدهند آقای داور یک قضاوت فوق العاده و بدون نقص داشتند و واقعا به ایشان تبریک می‌گویم. کنترل بازی با توجه به جوی که در بازی بود مخصوصا تیم حریف که اول بازی با خطا سر داور می‌ریختند کنترل بازی برایش سخت بود ولی خیلی خوب قضاوت کرد و فکر کنم اولین بازی بود که برای ما قضاوت کرد ولی قضاوت فوق العاده ای داشت و تبریک می‌گوییم و انشالله که ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها