کد خبر : 1793174 | 29 آبان 1400 ساعت 13:50 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

تبعات گم شدن تنیسور چینی؛ پکن دیگر میزبان نیست

واکنش‌ها به ناپدید شدن پنگ شوای، ستاره تنیس چین، همچنان ادامه دارد.

تبعات گم شدن تنیسور چینی؛ پکن دیگر میزبان نیست

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل شوای با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد که یکی از سیاستمداران با نفوذ چینی به نام ژانگ گوالی که پیش از این معاون نخست وزیر بوده به او تجاوز کرده است.

پس از انتشار این پست که البته خیلی زود پاک شد، این تنیسور معروف چینی که پیروزی در فینال دو نفره زنان ویمبلدون را نیز در کارنامه دارد ناپدید شد.

در طول این مدت افراد زیادی نسبت به ناپدید شدن پنگ شوای هشدار دادند و حالا اندی ماری نیز به صف کسانی پیوسته که خواهان ارائه اطلاعات از مکان و سلامت این تنیسور هستند. او با انتشار ویدیویی نوشت:« از سرنوشت و مکان پنگ شوای، تنیسور زن، پس از این که اتهامات آزار جنسی علیه یکی از مقامات دولتی چین را مطرح کرد خبری نیست. این سخنرانی به ما یادآوری می‌کند که شرایط می‌توانند در آینده تغییر کنند.»

پیش از این نیز سرنا ویلیامز، یکی از قهرمانان معروف تنیس زنان، نسبت به شرایط شوای ابراز نگرانی کرده و خواهان مشخص شدن وضعیت او و ارائه توضیح از سوی مقامات چینی شده بود.

حالا سازمان ملل نیز وارد ماجرا شده است. یکی از سخنگویان این سازمان در زمینه حقوق بشر روز جمعه خواهان آغاز تحقیقاتی درباره سرنوشت پنگ شوای شد و اعلام کرد که باید مشخص شود که این تنیسور کجاست و در چه شرایطی قرار دارد.

 

1666159

 

گفته می‌شود پیش از این برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت چین با ارسال ایمیلی به فدراسیون جهانی تنیس اعلام کرده‌اند که این تنیسور در شرایط خوبی به سر برده و مشکلی ندارد و همین موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها درباره سرنوشت او شده است.

برخی از اعضای جامعه تنیس انگلیس نیز با انتشار نامه‌ای از لیز تراس، وزیر امور خارجه این کشور، خواسته‌اند که نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و خواهان آغاز تحقیقات درباره شرایط پنگ شوای شوند.

استیون سیمون، مدیر اجرایی تورهای فدراسیون جهانی تنیس، بارها به دلیل جسارت و قدرت رهبری‌اش مورد تحسین قرار گرفته و به نظر می‌رسد که در تلاش است تا میزبانی رقابت‌های تنیس زنان را از چین بگیرد.

او روز گذشته در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت:« ما باید به صورت جهانی شروع به اتخاذ تصمیماتی کنیم که بر پایه درست یا غلط هستند. ما نمی‌توانیم در این زمینه هیچ سازشی انجام دهیم. ما مطمئنا باید اجازه برگزاری تورتمنت را به آنها و با تمام پیچیدگی‌های آن روبرو شویم. چون اتفاقی که رخ داده بزرگتر از کار است. زنان باید مورد احترام باشند و سانسور نشوند.»

نکته قابل توجه این است که فدراسیون جهانی تنیس در اواخر نوامبر هنوز تقویم سال 2022 را منتشر نکرده که قرار بود در همین ماه منتشر شود. با این حال شاید با توجه به تاثیری که چین در اقتصاد بازی زنان دارد، کنار گذاشتن این کشور کار آسانی نباشد.

دیدگاه‌ها