کد خبر : 1793828 | 02 آذر 1400 ساعت 16:35 | 7.2K بازدید | 1 دیدگاه

ممنوعیت سلیقه‌ای برای باشگاه‌ها

دوگانگی عجیب سازمان لیگ در بحث چمن مصنوعی

در شرایطی که سازمان لیگ از ممنوعیت سود بردن از چمن مصنوعی خبر می‌دهد، این تصمیم برای برخی باشگاه‌ها هنوز لازم الاجرا نیست!

دوگانگی عجیب سازمان لیگ در بحث چمن مصنوعی

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ از ابتدای این فصل باشگاه‌های لیگ برتری را از میزبانی در چمن مصنوعی ممنوع کرد. این اتفاق برای تیم‌های لیگ دسته اولی نیز به نظر می‌رسد اتفاق افتاده و ویستاتوربین یکی از باشگاه‌هایی بود که از استادیوم غدیر به عنوان استادیوم میزبانی خود خبر داده بود اما با ممنوعیت سازمان لیگ مواجه شده است.

 

نکته اینجاست که استادیوم غدیر تهران فصل گذشته میزبان دیدارهایی از لیگ دسته اول و دسته دوم بود و هوادار در لیگ دسته آزادگان و نیروی زمینی، ویستاتوربین و عقاب در دسته دوم از این استادیوم سود می‌بردند. با این حال برای فصل جدید مشخص نیست طبق چه مصوبه‌ای تنها ویستاتوربین قادر به سود بردن از استادیوم میزبانی خود که قرارداد سه ساله‌ای برای آن به امضا رسانده و دو فصل دیگر از آن باقی مانده، نیست و مجبور است هر هفته در یک استادیوم از رقبا خود میزبانی کند. آنها در این فصل بنا به اجباری که سازمان لیگ و مسوولان لیگ دسته اول شکل داده‌اند در استادیوم‌های کارگران و شهدای شهر قدس از حریفان میزبانی کرده‌اند.

 

اما دوگانگی تصمیمات سازمان لیگ جایی جالب می‌شود که در همین فصل به طور مثال باشگاه رایکا بابل در استادیوم شهدای سیمرغ که از چمن مصنوعی سود می‌برد، از رقبای خود میزبانی می‌کند! از سوی دیگر برای باشگاه مس شهربابک هم علاوه بر اینکه مشکل اسکان تیم‌ها و هتل به عنوان یکی از مشکلات میزبانی یاد شده، به چمن مصنوعی آنها نیز ایراد وارد شده است.

با این حال نوع ساختار استادیوم سیمرغ بابلسر که چه از حیث در اختیار داشتن رختکن‌ و جایگاه تماشاگر، دیوارهای دور استادیوم و حتی چمن باکیفیت، استانداردهای لازم را دارا نیست، از سازمان لیگ مجوز میزبانی را دریافت کرده است. این دوگانگی در تصمیم گیری مورد اعتراض باشگاه ویستاتوربین نیز قرار گرفته و آنها این موضوع را به سازمان لیگ اعلام کرده‌اند و قصد دارند از حقوق خود در این رابطه دفاع کنند.

 

با توجه به حضور تیم‌‎های نفت مسجدسلیمان، گل گهر سیرجان، نساجی مازندران، پارس جنوبی برای تمرین در تهران در کنار تیم‌های مختلف استان تهران در سطوح لیگ (استقلال، هوادار، پیکان، سایپا، پرسپولیس، ویستاتوربین، عقاب، نیروی زمینی، اسپاد و ...) شرایط سختی برای تیم‌ها برای در اختیار داشتن زمین تمرینی و میزبانی بازی‌ها شکل داده است. مساله‌ای که انتظار می‌رود با مساعدت سازمان لیگ و مسوولان برگزاری مسابقات، هزینه بیشتری را متوجه تیم‌ها نکند. هزینه بالای اجاره استادیوم باعث شده طی هفته‌های اخیر تیم پیکان مجبور به حضور در کرج شود و ویستاتوربین نیز استادیوم‌های متفاوتی را علیرغم قراردادی که با استادیوم غدیر در اختیار دارد، تجربه کند. باید دید بعد از اینکه سازمان لیگ توجهی به میزبانی رایکا در مازندران و در چمن مصنوعی داشته، مجوز میزبانی دیگر تیم‌ها را نیز از استادیوم‌هایی که در اختیار دارند، خواهد داد یا خیر.

 

دیدگاه‌ها