کد خبر : 1796504 | 15 آذر 1400 ساعت 13:59 | 12.9K بازدید | 1 دیدگاه

آیین نکوداشت سرمربیان تیم‌های ملی برگزار شد (عکس)

آیین نکوداشت سرمربیان تیم‌های ملی بزرگ‌سالان فوتبال و فوتسال ایران روز گذشته (یکشنبه) چهاردهم آذرماه به میزبانی کانون مربیان ایران در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، کانون مربیان فوتبال ایران در بیستمین سالگرد تأسیس خود، آیین نکوداشت سرمربیان ملی را برگزار کرد. در این مراسم که ساعت ۱۱ الی ۱۳ روز یکشنبه چهاردهم آذرماه در ایوان شمس برگزار شد ، از اصغر شرفی، حسن حبیبی، علی پروین، ناصر ابراهیمی، مهدی مناجاتی، پرویز مظلومی، حسین آبشناسان و … تمام کسانی که سرمربی تیم‌های ملی فوتبال ایران بودند، قدردانی یه عمل آمد.

 

 کانون مربیان فوتبال ایران علاوه بر فوتبال از حسین شمس در فوتسال و مریم ایراندوست، فروزان سلیمانی، شهناز یاری و … در فوتبال بانوان تجلیل و قدردانی کردند.


در این مراسم علاوه بر حضور مربیان و بازیکنان تیم ملی در ادوار مختلف از قبیل  حسین فرکی ،حمید درخشان، نادر و ناصر فریاد شیران، بهتاش فریبا،محمد حسن انصاری فر، محمد پنجعلی، بهزاد داداش زاده، محمد رضا مهدوی ، حسین بادامکی و..  باید به حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم ریاست فدراسیون فوتبال نیز اشاره کرد که طی یک سال اخیر نشان داده که اعتقاد ویژه‌ای به برگزاری این‌گونه همایش‌ها دارد و حتی‌الامکان سعی می‌کند حضوری مستمر در تجلیل از پیشکسوتان فوتبال ایران و برنامه‌هایی ازاین‌دست داشته باشد.


 عزیزی خادم در این نکوداشت ضمن گلایه از کسانی که در راه پیشرفت فوتبال ایران سنگ‌اندازی می‌کنند اعلام داشت فوتبال ملی ممکن بود با یک مساوی به خاکستر تبدیل شود و اساساً جایگاه فوتبال ملی 6 ماه کجا قرار داشت.

 

او که در بین اظهاراتش هرچند دقیقه یک‌بار ریاست کانون مربیان ایران دکتر بیژن ذوالفقارنسب را خطاب قرار می‌داد با اشاره به موفقیت‌های اخیر تیم‌های ملی چه در عرصه بانوان و آقایان، از همه درخواست کرد که به‌جای تخریب، عملکرد فدراسیون را با بدون حب و بغض مورد انتقاد قرار دهند.

در ادامه ناصری به‌عنوان دبیر کانون به پشت تریبون رفت و از مربیان تیم ملی از سال 1330 تا به امروز با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر کرد. مربیانی که یا خودشان در قید حیات بودند یا در غیر اینصورت یکی از فرزندان و یا حتی نوه‌هایشان به‌جای پدربزرگ فقیدشان به روی سن می‌رفتند و جوایزی را از دستان اعضای کانون مربیان و عزیزی خادم دریافت می‌کردند.

نکته جالب‌توجه اینکه اسم هر شخصی برای حضور در سِن یکی از خبرنگارانی که تبحر ویژه‌ای در تاریخ فوتبال ایران دارد سعی می‌کرد تا با ذکر افتخارات این مربی دیگران در جریان زحمات آن‌ها قرار دهد.

 

1671470

 

1671471

 

1671472

 

به گفته دبیر کانون، حسن حبیبی کاپیتان و سرمربی تیم ملی بااخلاق تیم ملی ایران در دهه 40 چندان شرایط مساعدی برای حضور در این مراسم را نداشت و به‌جای او گودرز حبیبی در این مراسم شرکت کرد.

ناصری همچنین با اشاره به نام مرحوم پرویز ابوطالب گفت هرچه تلاش کردند نتوانستند با خانواده او ارتباطی برقرار کنند اما سعی می‌کنند در برنامه‌های بعدی یکی از افراد خانواده این مربی بزرگ فوتبال ایران را به این‌گونه مراسم دعوت کنند.

 

1671473

 

1671474

 

1671476

 

1671477

 

در پایان نیز پیشکسوتان فوتبال ایران که تعدادشان کم هم نبود به گپ و صحبت پرداختند و خاطرات تلخ و شیرین مشترکشان را باهم مرور کردند و از حضور در کنار هم لذت بردند.

 

گفتنی است فردا سه‌شنبه نیز کانون مربیان فوتبال ایران قرار است از مستندی به نام "پرویز خان" که بیانگر گوشه‌ای از تمام زحمات و تأثیرات پرویز دهداری این مرد بزرگ فوتبال ایران است رونمایی کنند.

 

 

اسامی کلیه افرادی که در این مراسم از آنها تجلیل و قدردانی به عمل آمد:

خانواده زنده یاد حسین فکری
خانواده زنده یاد پرویز دهداری
خانواده زنده یادمحمد رنجبر
 خانواده زنده یاد پرویز ابوطالب
خانواده زنده یاد محمود یاوری
خانواده زنده یاد منصور پورحیدری

 

سرمربیان تیم ملی فوتبال:

حسن حبیبی
اصغر شرفی
 ناصر ابراهیمی
حسین آبشناسان
رضا وطنخواه
مهدی مناجاتی
محمد مایلی کهن
 همایون شاهرخی
 پرویز مظلومی


سرمربیان تیم ملی فوتبال بانوان:

 مهناز امیرشقاقی
مریم آزمون
مریم ایراندوست


سرمربیان تیم ملی فوتسال آقایان:

حسین شمس
محمدحسن انصاری فر
علی صانعی
 فرهاد کاظمی
محمد ناظم الشریعه


سرمربیان تیم ملی فوتسال بانوان:

شهرزاد مظفر
شهناز یاری


سرمربیان تیم ملی فوتبال ساحلی

 فرشاد فلاحت زاده
رضا صادقپور
 بهزاد داداش زاده
محمدحسین میرشمسی
 عباس هاشم پور
امیر موسوی نیا

 مریم جهان نجاتی سرمربی شهرداری سیرجان.

دیدگاه‌ها