کد خبر : 1797092 | 18 آذر 1400 ساعت 12:57 | 22.8K بازدید | 42 دیدگاه

زمانی برای حسرت خوردن نیست

پایان عصر تاریخی بارسا با شکست مقابل بایرن

بارسلونا با شکست برابر بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد تا روند ناکامی‌های این تیم ادامه داشته باشد.

پایان عصر تاریخی بارسا با شکست مقابل بایرن

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق نمی‌تواند افتاده باشد. بارسا در زمین بایرن مونیخ شکست خورده و از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.


این ضربه محکمی به پرستیژ و جایگاه این باشگاه است. شکستی برای تیم و پایان دورانی که با تصمیم‌هایی نشات گرفته از دشواری‌های مالی دردناک همراه بود.


این تنها پایان یک دوره نیست، بلکه پایان عصری تاریخی است. این پایان دوران مسی است و باید مراقب باشید! همه ما می‌دانیم که وقتی دوران کوبالا و کرویف به پایان رسید چه اتفاقی رخ داد. این اتفاق نباید بار دیگر تکرار شود.


اولین پایان دوره سه سال قبل رخ داد، رسوایی که رم رخ داد اما هیچکس توجه نکرد. یک سال بعد شرایط در لیورپول بدتر هم شد اما بار دیگر همه توجه‌شان را به سمت دیگری معطوف کردند تا این که شکست 2-8 برابر بایرنی که روز گذشته ضربه نهایی را زد باعث شد همه چیز برهم بخورد. تغییرات دوره‌ای با حضور لیونل مسی در تیم قابل تحمل و جمع شدنی بود اما همه چیز از مربیان گرفته تا خریدهای جدید و کنار نگذاشتن بازیکنانی که تمام شده‌اند باعث شد این آشوب بدتر و بدتر شود.


ناکارآمدی این تیم به حدی رسید که دیگر حتی نمی‌شد از شیوع ویروس کرونا نیز به عنوان توجیه استفاده کرد. امروز بارسا هیچ کیفیتی ندارد و در عین حال شخصیتی نیز در این تیم به چشم نمی‌خورد. آنها شب گذشته نیاز مبرم به پیروزی داشتند اما نتوانستند شوت در چارچوب بزنند. بارسا امروز بدون مسی، بدون سوارز و بدون گریزمان است و باید با مبلغ سنگینی از بدهی راهی لیگ اروپا شود.


درد این شکست عمیق است اما زمانی برای حسرت خوردن نیست. بارسا به انتهای خط رسیده و باید این داستان غم‌انگیز را به نقطه عطفی تبدیل کند.تردیدی در پروژه ژاوی وجود ندارد و باید تا آخرین نفس از آن حمایت کرد اما مراقب باشید! این حمایت نباید فقط در کلام صورت بگیرد. اساس این حمایت باید بر اساس واقعیت‌ها صورت بگیرد و تنها واقعیت دنیای فوتبال امروز تجدید قوا در تیم و خرید بازیکنان مطرح است.


پنجره نقل و انتقالات زمستانی نقطه کلیدی برای شروعی خوب است که می‌توان آن را به راحتی در تابستان تکمیل کرد. انجام یک خرید خوب بهتراز سه خرید معمولی است.
الان زمان آن فرا رسیده که هواداران در کنار این تیم و باشگاه باشند. پس از تمام اتفاقاتی که رخ داده، باید لیگ اروپا را به عنوان یک فرصت برای کسب جام و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد دید. هرچند تعداد کمی هنوز باور دارند که می‌توان این سهمیه را از لیگ دریافت کرد.


کنار هم قرار گرفتن می‌تواند سپری کردن این دوران دشوار را بسیار راحت‌تر کند.

 

 

نویسنده: خوان ام. باتله

دیدگاه‌ها