کد خبر : 1799907 | 02 دی 1400 ساعت 20:51 | 21.1K بازدید | 3 دیدگاه

پاک کردن دو خاطره تلخ

علیه تاریخ؛ چالش بزرگ کارلتو پس از قهرمانی زمستان

رئال مادرید با قاطعیت قهرمان زمستانی لالیگا شد ولی نمی توان با اطمینان گفت که در پایان فصل نیز قطعا قهرمان خواهد شد.

علیه تاریخ؛ چالش بزرگ کارلتو پس از قهرمانی زمستان

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته با وجود 11 غایب توانست در زمین بیلبائو به برتری 1-2 دست پیدا کند. پیش از این و با تساوی سویا در مقابل بارسا، قهرمانی رئال در نیم فصل قطعی شده بود و از سه شنبه شب مشخص بود که رئال به عنوان قهرمان زمستانی لالیگا به تعطیلات خواهد رفت.

برتری رئال در زمین بیلبائو با دو گل کریم بنزما حاصل شد تا کهکشانی ها 46 امتیازی شوند. با یک بازی بیشتر، رئال مادرید 8 امتیاز بیشتر از سویا دارد، نسبت به رئال بتیس تیم سوم جدول 13 امتیاز بیشتر اندوخته و فاصله با اتلتیکو و بارسلونا نیز 16 و 18 امتیاز است. فاصله ای قابل توجه که باعث شده بسیاری لالیگا را همین‌جا تمام شده بدانند.

 

 

1676517

 

 

رئال مادرید در قرن جدید 7 بار فاتح لالیگا شده و تنها دو بار وقتی قهرمان زمستانی شد، نتوانست در نهایت رقابت ها را با قهرمانی به پایان برساند. اولی دقیقا 20 سال پیش در فصل 02-2001 و دومی نیز فصل 15-2014 وقتی کارلو آنچلوتی مربی کنونی رئال دومین فصل حضورش روی نیمکت تیم را پشت سر می گذاشت.

 

 

1676624

 

 

رئال فصل 02-2001 با ویسنته دل بوسکه با اختلاف 5 امتیاز نسبت به والنسیا نیم فصل را به پایان برد ولی در هفته های پایانی چند نتیجه بد باعث شد از قافله عقب بیفتد و در نهایت نه تنها والنسیا قهرمان شد که رئال پس از دپورتیوو رتبه سوم را کسب کرد. با این حال رئال مادرید همه قوای خود را برای لیگ قهرمانان گذاشت و توانست با برتری 2-1 بر لورکوزن برای نهمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

 

1540456

 

 

فصل 15-2014 رئال مادرید نیم فصل را با 4 امتیاز بیشتر از بارسا به اتمام برد. پس از فتح جام جهانی باشگاه ها و در حالی که رئال 22 برد متوالی کسب کرده بود، تصور نمی شد هیچ تیمی بتواند حریف مدافع عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ شود ولی یک تساوی برابر ویارئال و سپس شکست از بیلبائو باعث شد تا بارسا از رئال در هفته 25 پیش بیفتد و تیم کارلتو دیگر به صدر جدول بازنگشت.

رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با شکست از یوونتوس حذف شد و فصل را با سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه ها به اتمام رساند. در عوض بارسا توانست برای دومین بار در تاریخ خود برنده سه گانه شود.

باید دید امسال رئال می تواند صدرنشینی بلامنازع خود را تا پایان تداوم ببخشد یا خیر.

دیدگاه‌ها