کد خبر : 1801162 | 08 دی 1400 ساعت 19:24 | 95.8K بازدید | 44 دیدگاه

چیزی که در اراک به نمایش گذاشته شد؛

ادعای پرسپولیس برای تکرار قهرمانی

اینجا همان جایی بود که پرسپولیس می‌بایست خود را در جدول بالا می‌کشید و عیارش را به رخ می‌کشید؛ جدال با سپاهان.

ادعای پرسپولیس برای تکرار قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یک بازی دشوار موفق شد سپاهان را در اراک شکست دهد. بردی سرنوشت‌ساز برای شاگردان گل‌محمدی که نه تنها سه امتیازی که چه بسا به دلیل رقابت سایه به سایه با استقلال، ۶ امتیازی هم بود.


بازی با سپاهان همان‌ جایی بود که پرسپولیس باید تکلیفش را برای هوادارانش مشخص می‌کرد؛ اینکه عزم و توان همیشگی را برای فتح لیگ دارد یا نه. و یک پیروزی حسابگرانه مقابل تیم مقتدر اما بدشانس سپاهان دقیقا همان چیزی بود که هواداران پرسپولیس را بیش از هر زمانی از ابتدای لیگ تا کنون به دبل هت‌تریک امیدوار کرد.

 

برد قرمزها مقابل رقیب اصفهانی یک برد حسابگرانه بود. از آن دست بردهایی که قرمزها در شش سال اخیر و در مقابل رقبای اصلی خود به دست آوردند. عادت پرسپولیس به نباختن مقابل رقبای اصلی این بار نیز در مقابل سپاهان تکرار شد. بازی منطقی شاگردان گل محمدی در نیمه دوم که با حضور ذهن این مربی در تغییر سیستم همراه شد، نشان داد که قرمزها به آن انسجام تیمی و مهمتر از آن، روحیه جنگندگی و سخت‌گیری آنها در بازی بازگشته‌اند.

 

1678217

 

یحیی گل‌محمدی نیز پس از آن آشفتگی ذهنی ابتدای فصل، اعتماد به نفس خود را بازیافته و تقریبا به ترکیب و سیستم اصلی رسیده. اوج هنر او ضدتاکتیکش در مقابل دو تعویض هجومی محرم‌ نویدکیا در بین دو نیمه بود که با اضافه کردن یک مدافع به عمق، اجازه نداد تا سپاهان از توپ‌های برگشتی و دوم استفاده کند.

 

برد امروز پرسپولیس به معنای برتری تاکتیکی آنها مقابل سپاهان نبود و چه بسا بتوان سپاهان را از نظر فرم و شکل جمع شدن به وقت دفاع، پرسینگ و پخش شدن به وقت تصاحب توپ و همچنین رهایی از پرسینگ حریف بهتر از پرسپولیس دانست اما آنچه پرسپولیس را به آینده امیدوار کرد، کم اشتباه بازی کردن شاگردان گل محمدی بود. همان پارامتری که در این سال‌ها یکی از مولفه‌های برتری آنها مقابل حریفان بوده است. پرسپولیسی که در لیگ بیست و یکم ضریب سهل‌انگاری و اشتباهات بازیکنانش زیاد شده بود در جدال با سپاهان به همان فرم تیمی سال‌های اخیر خود بازگشت و این همان نکته‌ای است که برد مقابل سپاهان را برای آنها به ارمغان آورد.

 

1678228

 

 

طبق عادت سال‌های اخیر، پرسپولیس معمولا در این هفته‌های لیگ و قبل از پایان نیم‌فصل، از سایه خارج می‌شود و فاصله‌اش را با رقبا بیشتر می‌کند. امسال استقلال همانند سپاهان فصل پیش، همراه قهرمان پنج سال اخیر در صدر پیش می‌رود و به احتمال زیاد کم‌کم فاصله سرخابی‌های پایتخت با سایر تیم‌ها زیاد می‌شود و می‌توان پس از سال‌ها منتظر یک جنگ تمام عیار قهرمانی بین این دو تیم در لیگ بود. جنگی که احتمالا تا هفته یا چند هفته پایانی لیگ ادامه خواهد داشت.

 

حجت شفیعی

 

دیدگاه‌ها