کد خبر : 1801237 | 09 دی 1400 ساعت 00:29 | 7.7K بازدید | 2 دیدگاه

فدراسیون فوتبال همه را سوپرایز کرد؛

رسمی: پایان 723 روز بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان

سرانجام کشمکش‌های فراوان تکلیف تیم ملی فوتسال زنان مشخص شد و هفته آینده نخستین جلسه اردوی تمرینی برگزار می‌شود.

رسمی: پایان 723 روز بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان

به گزارش "ورزش سه" یکی از چالش‎های فدراسیون فوتبال در دوره جدید، موضوع تیم ملی فوتسال زنان بوده است؛ عزیزی‌خادم و همکارانش در آغاز کار، تلاش کردند با پرداخت پاداش قهرمانی آسیا به این طلسم 3 ساله پایان بخشند اما در خروج تیم ملی فوتسال زنان از اغمای دو ساله ناکام بودند.

 

در اواسط تابستان بود که شهره موسوی نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال از تلاش‌ها برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتسال زنان سخن گفت و حتی علی صانعی را به عنوان مشاور در کنار خود قرار داد و مذاکراتی هم انجام شد، اما برخی حواشی و اتفاقات اجازه نداد تا در آن مقطع انتخاب سرمربی نهایی شود.

 

1678312

 

این حواشی سبب عدم همکاری صانعی با فدراسیون فوتبال شد تا مدیرفنی تیم فوتسال زنان ایران در دو قهرمانی آسیایی، تمایلی برای ادامه کار در این کسوت نداشته باشد و این چالشی جدید برای مدیران فدراسیون بود.

 

در ماه‌های گذشته تلاش‌های مستقیم و غیرمستقیم از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلب نظر صانعی انجام شده اما وی نپذیرفته که بخواهد در کسوت مدیرفنی مجدداً مشغول به فعالیت شود تا پروسه بازگشت او به تیم ملی قطعاً منتفی شده باشد.

 

هفته گذشته در حاشیه نشست روسای هیات‌های فوتبال سراسر کشور با هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، شهره موسوی خبر از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در هفته آینده داد و بعد از صحبت‌های موسوی، حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال روی صحبت‌های خانم نایب‌رئیس صحه گذاشت.

 

حالا امشب موضوع سرمربی تیم ملی فوتسال زنان و پرونده پر پیچ و خم انتخاب سرمربی جدید بعد از بیش از 700 روز بسته شد و سرانجام فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را گرفت.

 

در شرایطی که نام شهناز یاری، نیلوفر اردلان و فاطمه شریف به عنوان سه گزینه هدایت تیم ملی فوتسال زنان مطرح شده بود، اما حواشی ایجاد شده باعث شد تا فدراسیون فوتبال گستره گزینه‌های خود را بیشتر کند و امشب تصمیم نهایی در این‌باره اتخاذ شد.

 

سرانجام مذاکرات چراغ خاموش فدراسیون فوتبال در دو هفته گذشته، انتخاب فروزان سلیمانی بود؛ سرمربی باتجربه‌ای که سابقه قهرمانی آسیا در سال 2015 را دارد و حالا در بازگشت دوباره ماموریت احیای تیم بعد از تعطیلی 2 ساله را خواهد داشت. آن‌طور شنیده شده به جز حضور سلیمانی در رأس تیم، قرار است زیور بابایی و رز جدیدی‌زاده در کسوت مربی همراه سلیمانی باشند. 

 

موضوع عدم تمایل علی صانعی با تیم ملی فوتسال زنان هم بعد از دو قهرمانی در آسیا از نکات جالب‌توجه به شمار می‌رود.

 

مهم‌ترین تورنمنت پیش‌روی تیم ملی فوتسال زنان ایران در حوزه جوانان است، جایی که باید 28 دی‌ماه تیم جوانان عازم رقابت‌های کافا شود؛ تیمی که به نظر می‌رسد هدایت آن به زیور بابایی سپرده خواهد شد و او در کنار مربیگری در بزرگسالان، جوانان را هم هدایت خواهد کرد.

 

با توافق انجام شده میان فدراسیون فوتبال و فروزان سلیمانی سرمربی جدید تیم ملی، قرار است هفته آینده نخستین اردوی تیم بعد از تعطیلی 2 ساله برگزار شود.

دیدگاه‌ها