کد خبر : 1805212 | 28 دی 1400 ساعت 16:00 | 56.6K بازدید | 17 دیدگاه

حذف ناباورانه شاگردان ژنرال ازیک جام؛

نساجی 3- گل‌گهر 1؛ صعود شگفت‌انگیز در جای غریب!

شاگردان الهامی موفق شدند با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان به جمع هشت تیم برتر جام حذفی راه پیدا کنند.

نساجی 3- گل‌گهر 1؛ صعود شگفت‌انگیز در جای غریب!

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران که طی هفته‌های اخیر لیگ برتر شکست‌ناپذیر بود و روند خوبی دنبال می‌کرد، امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقابل گل‌گهر سیرجان قرار گرفت و در حالی که در هفته سوم این فصل برابر آنها به تساوی یک بر یک خارج از خانه رسیده بود، امروز توانست در یک زمین غریب به پیروزی دست پیدا کند و راهی مرحله بعد شود.


نساجی مازندران در مسابقه امروز با گلزنی مرتضی منصوری پیش افتاد، اما در ادامه گل‌گهر خیلی زود توسط رضا شکاری گل تساوی را به ثمر رساند تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند، اما در نیمه دوم با وجود اینکه شاگردان قلعه‌نویی سوار بر بازی بودند و موقعیت‌های خوبی داشتند ولی نساجی مازندران توانست روی ضدحملات عالی کار کند و روی ارسال مسعود شجاعی و ضربه سر کریم اسلامی و همچنین شوت رضا جعفری دو گل دیگر بزند و با برتری 3 بر یک برابر گل‌گهر به جمع هشت تیم نهایی جام حذفی برسد.


مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی؛ سه‌شنبه: 1400/10/28 ؛ ساعت: 14
استادیوم: امام رضا(ع) مشهد/ بدون تماشاگر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: یوسف مغروری و محسن بابایی؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان/ ناظر داوری: رضا سخندان.


نساجی مازندران

  • علیرضا حقیقی
  • حامد شیری
  • امیرمهدی جان‌ملکی
  • سعید غلامعلی‌بیگی
  • مرتضی منصوری(64- احسان قهاری)
  • رضا جعفری
  • مهرداد عبدی
  • اکبر صادقی(64- مسعود شجاعی)
  • ایوب کلانتری
  • حسن نجفی(80- شاهین طاهرخانی)
  • کریم اسلامی(85- محمدمهدی نظری)

سرمربی: ساکت الهامی


گل‌گهر سیرجان

  • محسن فروزان
  • مسیح زاهدی
  • آرمین سهرابیان
  • مهدی تیکدری
  • میلاد زکی‌پور
  • علیرضا علیزاده
  • امین پورعلی
  • علی‌اصغر عاشوری
  • سعید صادقی
  • رضا شکاری
  • مرتضی تبریزی(64- کی‌روش استنلی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

اخطار


حامد شیری(58) از نساجی

رضا شکاری(72) از گل‌گهر

 


شرح گل‌ها:

 

نساجی یک - گل‌گهر صفر (دقیقه 16: مرتضی منصوری): پاس کریم اسلامی در موقعیت خوبی به مرتضی منصوری رسید تا این مدافع کناری پیشتاخته دروازه گل‌گهر را باز کند.

 

نساجی یک – گل‌گهر یک (دقیقه 30: رضا شکاری): اشتباه در خط دفاعی نساجی موجب شد تا رضا شکاری در موقعیت خوبی قرار بگیرد و گل تساوی را برای گل‌گهر به ثمر رساند.

 

1683766

 

نساجی 2 - گل‌گهر 1 (دقیقه 78: کریم اسلامی): ارسال تماشایی مسعود شجاعی از میانه زمین به پشت مدافعان گل‌گهر را کریم اسلامی با ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد.

نساجی 3 - گل‌گهر 1 (دقیقه 2+90: رضا جعفری): در حالی که بازیکنان گل‌گهر به دنبال زدن گل مساوی بودند، بازیکنان نساجی روی یک ضدحمله سریع خط دفاعی سیرجانی ها را غافلگیر کردند که پاس ایوب کلانتری و ضربه نهایی رضا جعفری گل سوم شاگردان الهامی را به همراه داشت.

 


لحظات حساس:

 

دقیقه 7: شوت محکم تبریزی توسط حقیقی به کرنر رفت.
دقیقه 12: ضربه سر حامد شیری ثمری نداشت و از بالای دروازه گل‌گهر رد شد.
دقیقه 42: ضربه فنی امین پورعلی به شکل خطرناکی از کنار دروازه نساجی عبور کرد.

 

1683767

 

دقیقه 68: پاس رو به جلوی پورعلی و ارسال خطرناک صادقی به مقابل دروازه نساجی توسط منصوری به کرنر دفع شد.
دقیقه 69: شوت پشت محوطه تیکدری پس از برخورد به مدافع نساجی به کرنر رفت.
دقیقه 70: سانتر سعید صادقی از کرنر جناح راست زمین و ضربه سر پورعلی دراختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه 72: رضا شکاری در محوطه جریمه نساجی سرنگون شد و اعتقاد به پنالتی داشت که بیژن حیدری تمارض این بازیکن را اعلام کرد و به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه 77: نفوذ تند و تیز سعید صادقی به محوطه جریمه نساجی و شوت محکم این بازیکن را حقیقی با واکنش خوبی برگرداند.
دقیقه 78: اشتباه مدافعان نساجی دوباره رضا شکاری را در فرصت خوبی قرار داد که این بار شوت او از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 86: بهترین فرصت زدن گل تساوی برای گل‌گهر از دست رفت و شوت روی پای صادقی از مقابل محوطه 6 قدم با عبور از بالای دروازه نساجی تبدیل به گل نشد.

دقیقه 88: صحنه مشکوک در محوطه جریمه نساجی با دستور بیژن حیدری پنالتی تشخیص داده نشد.
دقیقه 89: رضا جعفری به قلب مدافعان گل‌گهر زد ولی ضربه او ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: کی‌روش استنلی روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین دروازه نساجی را باز کرد که کمک داور اول آفساید مهاجم گل‌گهر را گرفت.

 

1683780

 

شرح نیمه اول:


در حالی که بازی با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد، دو تیم ابتدا یکدیگر را محک زدند ولی در همان دقایق ابتدایی ضربه دقیق مهاجم گل‌گهر با شیرجه بلند حقیقی از گوشه دروازه خارج شد و به کرنر رفت. پنج دقیقه بعد حامد شیری روی یک ضربه کرنر با موقعیتی مشابه ضربه به سرش از بالای تیرک عمودی به بیرون رفت. در 15 دقیقه اول بازی گل‌گهر سعی در موقعیت‌سازی و در اختیار گرفتن مالکیت توپ داشت و نساجی هم چشم به ضد حمله‌ها دوخته بود و چند باری هم موفق شد تا نزدیکی‌های محوطه جریمه گل‌گهر پیش برود اما موفق به خلق موقعیت خطرناک نشدند تا اینکه بالاخره در دقیقه ۱۶ مهرداد عبدی شروع کننده یک ضد حمله شد و توپ با دو ضرب بعد از او به کریم اسلامی رسید و با یک فرار از گوشه محوطه جریمه توپ را با یک پاس عرضی در مقابل دروازه خالی به مرتضی منصوری رسید تا او با یک بغل پا گل اول بازی را برخلاف جریان مسابقه به ثمر رساند.

 

تا دقایقی بعد از گل، بازیکنان گل‌گهر در شوک بودند و در دادن پاس های آخر موفق نبودند تا اینکه در یک رفت و برگشت بر روی اشتباه مدافعین نساجی، رضا شکاری توپ را در دقیقه 26 وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد. بازیکنان نساجی هم بعد از گل تمرکز لازم را نداشتند و روی شروع مجدد از نیمه زمین با اشتباه توپ را از دست دادند و موقعیت خطرناکی برای گل‌گهر ایجاد شد، اما بازیکنان این تیم در زدن ضربه آخر موفق نبودند. در 15 دقیقه پایانی نیمه اول بازیکنان دو تیم سعی در پرس و بازپس‌گیری توپ داشتند تا اینکه بازیکنان گل‌گهر سوار بر جریان بازی شدند و در ادامه بازیکنان نساجی دوباره سعی در قطع پاس زدن ضدحمله داشتند که موقعیت‌های خطرناک شکل گرفت، اما بازیکن نساجی با عجله توپ را از دست دادند. در ادامه بازیکنان گل‌گهر توپ و میدان را در اختیار داشتند و بازیکنان نساجی با محدود کردن عاشوری و سعید صادقی سعی در جلوگیری از بازی سازی تیم گل گهر داشتند در پایان با سوت داور بازی دو تیم با نتیجه یک بر یک مساوی به رختکن رفتند.

 

 

شرح نیمه دوم:

 

در نیمه دوم دو تیم بیشتر سعی در حمله در فضای بین خط عرضی محوطه جریمه و خط طولی زمین داشتند که در این بین به نظر می‌آمد عاشوری آزادی عمل بیشتری پیدا کرده و در کنار سعید صادقی که از چپ به راست رفته بود، موقعیت‌های مناسبی را ایجاد کردند، اما ضربه بازیکنان گل‌گهر راه به جایی نبرد. در دقیقه 51 حسن نجفی توپ را به تیرک دروازه گل‌گهر کوبید، اما قبل از آن داور به دلیل خطای نساجی، بازی را متوقف کرده بود؛ در ادامه رضا شکاری با یک فرار خوب موقعیت مناسبی را می‌توانست تدارک ببیند، اما حامد شیری با یک خطای فنی مانع از این اتفاق شد و اولین کارت زرد را را دریافت کرد. همچنان بازیکنان نساجی مانند نیمه اول به دنبال قطع توپ و استفاده از فضای خالی خط دفاع گل‌گهر را داشتند که این برنامه‌ریزی را مسعود شجاعی در این نیمه انجام می‌داد و یکی، دو بار این اتفاق افتاد. نساجی توپ و میدان را در اختیار گل‌گهر قرار داد و آنها به خوبی فشار را به بازیکنان نساجی وارد کردند که در دقیقه 61 ستاره جدید گل‌گهر و بازیکن محبوب قلعه‌نویی، کی‌روش استنلی وارد زمین شد و نساجی هم قهاری و شجاعی را وارد زمین کرد. در دقیقه 68 استنلی در محوطه جریمه سرنگون شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.  در دقیقه 71 بعد از یک آوانتاژ به موقع از داور، رضا شکاری از کناره محوطه جریمه وارد شد و بعد از برخورد با بازیکن نساجی سرنگون شد، اما بیژن حیدری به سرعت خود را به صحنه رساند و شکاری را به دلیل تمارض جریمه کرد.

 

در برگشت بازیکنان نساجی یک موقعیت خوب را به دست آوردند، اما داور اعلام آفساید کرد که کادر فنی نساجی به این تصمیم اعتراض داشتند و همین اتفاق موجب شد داور بازی را قطع کند و به عادل باباپور، کمک الهامی کارت زرد بدهد. در دقیقه 77 ضد حمله‌ها و فرارهای بازیکنان نساجی دوباره برای گل‌گهر دردسرساز شد که این بار مسعود شجاعی با فرار از جناح راست و یک ارسال مواج و دقیق روی سر کریم اسلامی، فرصت خوبی به وجود آورد تا این مهاجم با تجربه با یک ضربه سر فنی توپ را وارد دروازه فروزان کردند. در ادامه ساکت الهامی شاهین طاهرخانی را با حسن نجفی تعویض کرد تا قدرت بیشتری به خط دفاعی تیمش دهد. در این مدت گل‌گهر همچنان بی‌محابا حمله می‌کرد و نساجی به دنبال روزنه‌ای برای ضد حمله و آسیب زدن به تیم سیرجان می‌گشت که چند باری هم موفق بود اما بازیکنان این تیم در زدن ضربه نهایی با دقت عمل نکردند تا اینکه در نهایت و با ضد حمله‌ای دیگر و در دقایق تلف شده نساجی گل سوم را وارد دروازه گل‌گهر کرد تا بعد از آن داور سوت بازی را برای اعلام پیروزی سه بر یک نساجی بزند.

 


بهترین بازیکن:


کریم اسلامی بازهم ستاره نساجی بود و مثل مسابقات لیگ برتر، این بار در جام حذفی منجی تیمش شد و توانست یک پاس گل بدهد و در زمانی که بازی یک بر یک بود، گل دوم را به زیبایی با ضربه سر به ثمر رساند و موثرترین بازیکن زمین باشد.

 


اتفاق ویژه:

 

پس از حذف تیم‌های لیگ برتری مثل سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، هوادار، تراکتور و فولاد خوزستان، امروز نوبت تیم مدعی گل‌گهر سیرجان بود تا از رقابت‌های جام حذفی کنار برود و امیر قلعه‌نویی وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد.

 


در حاشیه:


* بازی با وجود هماهنگی قبل با شبکه خراسان رضوی، پخش زنده ندارد و از طریق فضای مجازی در حال پخش است.
* قبل از شروع بازی قلعه‌نویی و الهامی، سرمربیان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* گل‌گهر سیرجان با 6 تغییر نسبت به دیدار اخیرش در لیگ برتر به مصاف نساجی آمده است.
* مسعود شجاعی برخلاف مسابقه اخیرشان در لیگ برتر نیمکت‌نشین شده و کریم اسلامی بازی می‌کند.

* ساکت الهامی در دقیقه 73 نسبت به اعلام آفساید کریم اسلامی که در موقعیت تک به تک قرار داشت، معترض شد و در همین حین، یکی از مربیان نساجی هم به دلیل اعتراض کارت زرد گرفت.

* پرچم‌های بزرگ نساجی روی سکوهای تماشاگران ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد دیده می‌شود.
* کی‌روش استنلی برای نخستین بار با پیراهن گل‌گهر به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت.

دیدگاه‌ها