کد خبر : 1806783 | 06 بهمن 1400 ساعت 13:02 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی برتینی بر مونفیس در ماراتن ملبورن

ستاره ایتالیایی تنیس تا کجا پیش می‌رود؟

در مرحله ی یک هشتم بازی های گرند اسلم استرالیا در آخرین بازی سه شنبه شب تنیس باز خوش استیل ایتالیایی " متیو برتینی" شانس هفتم این مسابقات و مرد طناز فرانسوی " گائل مونفیس" در برابر هم قرار گرفتند.

ستاره ایتالیایی تنیس تا کجا پیش می‌رود؟

به گزارش "ورزش سه" مونفیس یکبار دیگر در این مرحله در سال 2016 قرار گرفته بود اما حریف ایتالیایی برای اولین بار بود که در این مرحله از گرنداسلم استرالیا بازی می کرد. 


ست اول با 10گیم  بمدت 36دقیقه زمان برد که برتینی در آن با امتیازهای خوبی که 73درصد آنها در سرویس اول بدست آمد به پیروزی 6به 4 رسید. برتینی در این ست در 76درصد از سرویسهای اول خود موفق بود که نشان از قدرت سرویس او دارد که در چهار بازی اول خود 80 سرویس بدون بازگشت داشت.

 

1685810


در ست دوم یکی از اتفاقات عجیب این دور از بازی ها شکل گرفت و گیم دوم آن حدود بیست دقیقه بطول انجامید . رالی های این گیم طولانی بودند و مونفیس بسیار تلاش کرد تا بتواند برتینی  را در گیم سرویس خود بریک کند و در این مسیر انواع ضربات زیبا از جمله بک هندهای دو دست خوبی روانه زمین برتینی کرد و در این مدت دو حریف 10بار گیم را به تساوی کشاندند و مونفیس 3بار در موقعیت بریک قرار گرفت ولی  در نهایت برتینی بود که گیم سرویس خود را برد. دو حریف مساوی در گیم ها بودن که در گیم 7 مونفیس در گیم سرویس خود دابل فالت " خطای سرویس" کرد و در ادامه با بریک شدن مونفیس در نهایت برتینی این ست را که 62دقیقه طول کشید را شش بر چهار به پایان رساند و در مجموع دو ست پیش افتاد.


ست های سوم و چهارم را مونفیس با نتایج مشابه 3به 6 به نفع خود به پایان رساند و یک بازگشت رویایی به بازی داشت و تماشاگران هوادارِ خود را به پیروزی در کلِ بازی امیدوار کرد . در این دو ست که به ترتیب 43 و 50 دقیقه بطول انجامید مونفیس یکی از زیباترین بازی های دوران ورزشی خود را به نمایش گذاشت و فورهندهای زیبا و پرقدرتی زد و دوندگی بالایی از خود نشان داد.

 

1685809


در گیم اول ست پنجم، برتینی با یک "فورهند والی" در موقعیت بریک قرار گرفت ولی مونفیس حساب را مساوی کرد اما با یک خطای دیگر این برتینی بود که گیم سرویس مونفیس را از آن خود کرد و در گیم دوم بدون واگذاری امتیاز به مونفیس پیروز شد و در اصطلاح " لاو گیم" کرد .  نشانه های خستگی در چهره مونفیس پدیدار شده بود که روی عملکرد ذهنی او هم موثر بود. شاید فشار بالا در ست سوم و چهارم او را از مرد ایتالیایی در این ماراتن تنیسی خسته تر کرده بود. مونفیس به همین دلیل گیم سوم از ست پنجم را هم بریک شد. و نهایتا در 8 گیم و مدت 38 دقیقه این ست را 6به 2 باخت تا برتینی در مجموع 3به2 در مدت 3ساعت و 49دقیقه در یک بازی قدرتی به پیروزی برسد.


از نکات مورد توجه این بازی شیوه ی بازی برتینی بود که خاطرات فدرر در سرویس های پرقدرت و حضور در جلوی تور را در یادها زنده کرد. دیگر اینکه هر دو حریف فورهندهای قوی تا 170کیلومتر برساعت روانه ی زمین هم کردند. دوندگی بالای هر دو حریف در بیس لاین کاملا مشهود بود . و نکته ی دیگر تذکرِ چندباره به تماشاگران بخاطر سروصدا از سوی داور و نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه بود. به هر حال طرفداران تنیس دیشب یک بازی خوب را تماشا کردند.

پیمان پیوسته

دیدگاه‌ها