کد خبر : 1807323 | 08 بهمن 1400 ساعت 21:21 | 26.8K بازدید | 12 دیدگاه

خسارت برکناری کاتانچ ادامه دارد

عراق؛ حریف سنتی که دیگر مثل قبل نیست (عکس)

نمایش شب گذشته تیم ملی فوتبال عراق نشان داد که این تیم طراوت و جنگندگی سال های قبل در تقابل با ایران را ندارد.

عراق؛ حریف سنتی که دیگر مثل قبل نیست (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، همواره دیدارهای ایران و عراق در سال های گذشته یکی از حساس ترین دربی های غرب آسیا بوده است. مسابقه ای که چه در زمان حکومت سابق این کشور و چه پس از آن از هیجان بالایی برخوردار بود و در سال های گذشته سفر تیم ملی به بغداد و برگزاری بازی با این تیم در میان سیل انبوه تماشاگران عراقی، باعث جذابیت این تقابل شده بود.

 

جدا از مسائل سیاسی، فوتبال عراق به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان مهم و بزرگی که از کیفیت بالایی برخوردار بودند، یک حریف قدرتمند در آسیا به شمار می رفت. همواره در سالیان گذشته دیدار با این تیم یکی از دشوارترین بازی های تیم ملی در مسابقات مختلف آسیایی محسوب می شد.

 

از نسل های گذشته فوتبال عراق، تقابل ستارگانی مانند رعد حمودی، زنده یاد احمد راضی، زنده یاد عمو بابا، عدنان درجال، علی راضی شنیشل، رزاق فرهان، حسین سعید و... با تیم ملی ایران را در یاد داریم. بازیکنانی که با نسل ستارگان قدیمی فوتبال ایران از جمله مرحوم ناصر حجازی، علی پروین، حسن روشن، علی دایی، احمدرضا عابدزاده در تقابل بوده اند.

 

نسل بعدی تیم ملی عراق نیز شامل بازیکنان مطرحی چون نشات اکرم، عبدالوهاب ابوالهیل، عماد رضا، یونس محمود، حوار ملا محمد، کرار جاسم، مهند مهدی النداوی و... می شد که بسیاری از آنها در فوتبال ایران حضور فعالی داشتند و یا مدنظر تیم های ایرانی قرار گرفتند ولی فرصت تجربه حضور در لیگ های آزادگان و لیگ برتر را به دست نیاوردند.

 

1686721

 

با این وجود، نسل کنونی فوتبال عراق توانست با حضور بازیکنانی چون بشار رسن، طارق همام، صفا هادی، مهند علی، علی عدنان، ایمن حسین، علاء عبدالزهره و... به تیم جسور و جنگنده ای تبدیل شود و در سالهای گذشته و تا پیش از شیوع کرونا، یک حرف قدرتمند در منطقه محسوب شود به نحوی که در دیدار رفت از مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی موفق به شکست ایران شد یا حتی رکورد شکست ناپذیری 6 سال و نیم (از بهمن 93 تا خرداد 1400) را در تقابل با ایران از خود به جا گذاشت.

 

اما پس از تغییراتی که بر روی نیمکت تیم ملی عراق صورت گرفت و کاتانچ جای خود را به دیک ادووکات داد، آن شادابی و قدرت همیشگی در ساق پاهای بازیکنان این تیم مشاهده نشد. البته که نسل فعلی عراق پیش از آن نیز به نظر دچار افت مقطعی شده بود و در دوره قبلی مرحله مقدماتی جام جهانی در بحرین نیز این تیم بازی های تماشاگر پسندی را با کاتانچ ارائه نکرد که علت این مسئله به درستی مشخص نیست.

 

1686723

 

تیم ملی عراق روز گذشته نیز با علم بر این موضوع که شکست برابر ایران می تواند به معنای حذف این تیم از رقابت های مقدماتی جام جهانی باشد، پای به زمین مسابقه گذاشت و با این وجود، فهد طالب سنگربان تیم نیروی هوایی تک ستاره تیمش بود و بارها و بارها با سیوهای نجات بخش، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

 

عراقی ها در روزی که اسیر قدرت ملی پوشان ایرانی شده بودند، حرفی برای گفتن نداشتند و این مسئله باعث انتقاد زیاد از عملکرد بازیکنان این تیم از سوی رسانه ها و فوتبالدوستان عراقی شده بود. حریف سنتی که از دیرباز و سالیان گذشته یک حریف سرسخت برای ایران به شمار می رفت، در این چند وقته هیچ نشانی از قدرت همیشگی خود ندارد و در سه تقابل قبلی حتی موفق به باز کردن دروازه ایران نیز نشده است.

 

1686724

 

به نظر می رسد که با ظهور ستاره های جوانی همچون زیدان اقبال، محمد علی، امیر العماری، مهند جائز و... نسل عراق نیز در حال پوست اندازی باشد و این تیم بتواند در سال های آینده به همان رقیب سنتی تبدیل شود که با احمد راضی، عبدالوهاب ابوالهیل و یونس محمود، یکی از حریفان سرسخت و قدرتمند ایران به شمار می رفت که حتی در سال 2007 نیز عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا را از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها