کد خبر : 1808195 | 13 بهمن 1400 ساعت 09:45 | 15.1K بازدید | 9 دیدگاه

زیگزاگ از چپ به راست با سرعت 

نقشه تاکتیکی گل، از قلی‌زاده و جهانبخش تا طارمی

گل تیم ملی در بازی با امارات با ضربه مهدی طارمی یک گل حساب شده وتاکتیکی بود. از آن دست گل هایی که به صراحت می توان گفت روی یک کار تیمی به ثمر رسید.

به گزارش "ورزش سه"، علی قلی زاده در زمین خودی بعد از تصاحب توپ علیرضا جهانبخش را در جناح راست خط هافبک خوب می بیند. زوایه بدن علیرضا جهانبخش درست بود و در مسیر حرکت به سمت دروازه امارات صاجب توپ شد. با این حال دوندگی مدافع چپ تیم امارات موجب شد تا راه نفوذ به سوی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بسته شود. زمانی که علیرضا جهانبخش در مسیر حرکت به سمت دروازه امارات صاحب توپ شد تنها مهدی طارمی را در باکس حمله داشتیم و این خیلی هم غیر طبیعی نبود به این خاطر که تیم ملی در بازی با امارات با تک مهاجم بازی می کرد. این صحنه به خوبی نشان می دهد برای گلزنی حتما نیاز نیست بازیکنان متعددی در محوطه جریمه حریف حضور داشته باشند. 

 

از پاس خوب علی قلی زاده به علیرضا جهانبخش که بگذریم حرکت یک بازیکن در پایه گذاری این گل توسط علیرضا جهانبخش تاثیر گذار بود. سامان قدوس بعد از اینکه دید راه علیرضا جهانبخش برای نقوذ بسته شده است به عنوان بازیکن شماره 10 خیلی زود به بازیکن هم تیمی اضافه شد و نقش رابط را بازی کرد. یک و دو او با علیرضا فضا را به کاپیتان داد و جهانبخش سر بالا متوجه حضور علی قلی زاده در تیر دو شد که از عقب وارد محوطه جریمه حریف شده بود. ضربه سر علی قلی زاده روی تیر دو به تیر دروازه امارات برخورد کرد و در ثانیه هایی که همه حواس بازیکنان امارات به مهدی طارمی بود این مهاجم توپ برگشتی را با تیزهوشی و یک ضربه خوب تبدیل به گل کرد. 


 

1687944

 

1687945

 

1687946

 

1687943

 

 

در صحنه منجر به گل یعنی تصویر آخر را نگاه کنید. تیم امارات با احتساب دروازه بان 8 بازیکن در محوطه جریمه دارد در حالی که از ایران تنها مهدی طارمی، علی قلی زاده و سامان قدوس در محوطه جریمه هستند. این بدین معنی است که گلزنی به تیم حریف به تعداد نفرات در محوطه جریمه بستگی ندارد. مهم تر از این موضوع ارسال پاس درست وبه موقع اضافه شدن نفرات کلیدی به حمله هستند. زمان ارسال از کناره ها بهترین بازیکن برای گلزنی وینگر ضلع مخالف است و دیدید که در این صحنه علی قلی زاده می توانست نام خود را به عنوان گلزن بازی ثبت کند اما از بدشانسی توپ او به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت توسط مهدی طارمی تبدیل به گل شد. همیشه مهار بازیکن که از عقب وارد فضا می شود و به توپ ضربه می زند سخت است به این خاطر که او در شروع حمله در بازی نیست. یا به عبارتی در محوطه جریمه پیدا نیست.

 

 

 

دیدگاه‌ها