کد خبر : 1808277 | 13 بهمن 1400 ساعت 14:41 | 15.1K بازدید | 8 دیدگاه

مو طلایی ژاپن و رقابت با طارمی برای بازیکن هفته آسیا

ستاره تیم ملی ژاپن جدی‌ترین رقیب مهدی طارمی در این هفته فوتبال آسیا بود.

مو طلایی ژاپن و رقابت با طارمی برای بازیکن هفته آسیا

به گزارش "ورزش سه"، یونیا ایتو ستاره تیم ملی ژاپن که در لیگ بلژیک شاغل است، در دیدار مقابل عربستان عملکرد درخشانی داشت و علاوه بر گلی که با شوت استثنایی به ثبت رساند و پیروزی تیمش را تثبیت کرد، در سایر دقایق هم اثر پررنگی در پیروزی تیمش گذاشت. ایتو در نیمه اول و در دقیقه 32 از سمت راست صاحب توپ شد و در حالی که علی البلیهی او را تحت فشار قرار داده بود، او را دریبل کرد و با ارسال پاس به مینامینو، موفق به گلسازی شد.

 

نکته جالب اینکه ایتو در بازی ژاپن - چین نیز موفق شد یک گل به ثمر برساند و بهترین بازیکن زمین شود تا به این ترتیب با دو گل و یک پاس گل، مرد اول سامورایی‌ها در راه دو پیروزی مهم برای صعود به جام جهانی لقب بگیرد.

 

این در حالی است که مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران نیز برای غلبه بر عراق و امارات که علاوه بر قطعی کردن صعود ایران، جایگاه تیم ملی در صدر جدول را هم تثبیت کرد، دو گل پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند تا شش امتیاز تیم ملی به نام او ثبت شود.

نکته جالب اینکه طارمی دو گل خود را در حالی به ثمر رساند که با خستگی زیاد به تهران رسیده بود و درباره آمادگی‌اش تردیدهایی وجود داشت اما ستاره شاغل در تیم پورتو دو بار دروازه حریف را گشود.

 

 

 

طارمی و ایتو که در جزو لژیونرهای موفق فوتبال آسیا هستند، می‌توانستند آماری بهتر از این هم داشته باشند اما کم دقتی مهاجمان ایران و ژاپن در گلزنی روی پاسهای آنها باعث شد تا با اثرگذاری روی 5 گل در چهار بازی، این فیفادی را سپری کنند و به موفق ترین بازیکن تیم ملی کشورشان تبدیل شوند.

 

امید موریاسو و اسکوچیچ در فیفادی بعدی که دو بازی حساس برای ژاپن و دو دیدار مهم برای ایران را در خود خواهد داشت نیز به ساق پای این دو بازیکن خواهد بود که شاید ایران و ژاپن را به عنوان بهترین تیمهای رنکینگ فیفا، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی کنند.

 

1688042

 

1688044

 

1688043

دیدگاه‌ها