کد خبر : 1810301 | 23 بهمن 1400 ساعت 17:50 | 14.5K بازدید | 9 دیدگاه

شلیک تعویض طلایی علیمنصور برای انتقام کافی بود

نفت آبادان 1 - تراکتور صفر ؛ کمانه سه امتیازی!

صنعت نفت در روزی که نسبت به حریف خود نیز برتر بود، با تک گل تعویض طلایی منصوریان یعنی طالب ریکانی از سد تراکتور گذشت.

نفت آبادان 1 - تراکتور صفر ؛ کمانه سه امتیازی!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر، دو تیم صنعت نفت و تراکتور در استادیوم تختی آبادان به مصاف هم رفتند که شاگردان علیرضا منصوریان با کسب یک پیروزی شیرین، به روند رو به رشد و بسیار خوب خود ادامه دادند.

 

این بازی با حملات خطرناک دو تیم به شکل طوفانی آغاز شد. ابتدا تراکتور تا مرز باز کردن دروازه میزبان در دقیقه 4 پیش رفت. یک ارسال زمین از سمت چپ و توپی که به محمد عباس زاده رسید، با شوت این بازیکن همراه شد که گروسیان سنگربان صنعت نفت به زیبایی این توپ را مهار کرد.

 

کمتر از یک دقیقه بعد، صنعت نفت با شلیک دیدنی و پرقدرت عباس بوعذار این فرصت را داشت تا به گل نخست دست پیدا کند ولی ضربه او از کنار دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت. در ادامه دو تیم بازی سردی را انجام دادند و تا دقیقه پایانی نیمه نخست موقعیت خاصی شکل نگرفت تا اینکه در دقیقه 45+1 ارسال بیت سعید با ضربه سر جبیره همراه شد و اخباری با واکنشی دیدنی این توپ را مهار کرد تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

در نیمه دوم صنعت نفت مالک توپ و میدان بود و فرصت های گلزنی متعددی را خلق کرد. ابتدا در دقیقه 54 بیت سعید روی پاس نصاری صاحب موقعیت شد و این بازیکن با یک ضربه چیپ خواست تا توپ را از بالای سر اخباری عبور داده و تیمش را به گل برساند که سنگربان تراکتور با واکنشی دیدنی، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. دقایقی بعد بوعذار مجددا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه 62 اخباری با تکلی دیدنی و مانند یک مدافع دروازه تیمش را نجات داد. ارسال تند و تیز و زمین فاخر تهامی به دهانه دروازه زده شد که سنگربان تراکتور با پا توپ را دور کرد. چند دقیقه بعد یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای صنعت نفت به دست آمد که ضربه سر نصاری از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه 76، صنعت نفت چند فرصت پشت سر هم را از دست داد. ابتدا کرنر ارسالی حکیم نصاری در دهانه دروازه به محمد عباس زاده مهاجم عقب کشیده تراکتور رسید که ضربه سر او به تیر دروازه تیمش برخورد کرد و این بازیکن خوش شانس بود که دروازه تیمش را باز نکرد. در ادامه و ارسال توپ برگشتی به روی دروازه در سمت مقابل دوباره به نصاری رسید و این بازیکن توپش را به روی دروازه ارسال کرد و اخباری که از دروازه خارج شده بود، روی آن اثر گذاشت و توپ در مقابل دروازه خالی با 2 مدافع روی خط، به جبیره رسید ولی ضربه سر این بازیکن با اختلاف ناچیز از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

 

اما در نهایت زحمات بازیکنان صنعت نفت به نتیجه رسید. در دقیقه 85 طالب ریکانی لحظاتی بعد از ورود به داخل زمین، روی پاس ممی زاده صاحب توپ شد و اقدام به شوت زنی کرد. ضربه محکم این بازیکن بین راه برخوردی با سر عباس زاده داشت و تغییر مسیر داد تا کاری از دستان اخباری برنیاید و توپ وارد دروازه شد و صنعت نفت به گل نخست بازی دست یافت.

 

هفته هفدهم لیگ برتر/ شنبه 1400/11/23/ بدون تماشاگر/ ورزشگاه تختی آبادان

تیم داوری: اشکان خورشیدی، فرهاد مروجی، حامد صفایی،جواد رحیم زاده

 

ترکیب صنعت نفت:

  • فرزین گروسیان
  • حسین ساکی (28- امیرحسین فرهادی)
  •  رضا یزدان دوست
  • میثم تهی دست
  • محمود مطلق زاده
  • حکیم نصاری (90- مهدی حنفی)
  •  سیدفاخر تهامی
  •  حسن بیت سعید
  • مهدی ممی زاده (90- محمدرضا غبیشاوی)
  • عباس بوعذار (81- طالب ریکانی)
  •  رضا جبیره

 

ترکیب تراکتور:

  • محمدرضا اخباری
  •  ابوالفضل رزاق‌پور
  • آرش قادری
  • سعید ایران خواه
  • عبدالله ناصری (89- نادری محمدی)
  •  محمد قنبری
  •  اکبر ایمانی
  • علی نجفی (89- علی فتحی)
  • علی دشتی (75- سعید واسعی)
  • مهدی کیانی (61- محمد بلبلی)
  •  محمد عباس‌زاده

 

کارت زرد:


آرش قادری (66) از سعید ایرانخواه (84) تراکتور

عباس بوعذار (80) از صنعت نفت

 

 

شرح گل:


صنعت نفت یک – تراکتور صفر (دقیقه 85: طالب ریکانی): صنعت نفت که برای زدن گل برتری فشار آورده بود، بالاخره به خواسته خود رسید. پاس ممی زاده پشت محوطه جریمه به طالب ریکانی رسید و این بازیکن با شوتی محکم توپ را به سمت دروازه میهمان شلیک کرد که توپ پس از برخورد به سر عباس زاده تغییر جهت داد و وارد دروازه شد تا آبادانی ها به گل نخست خود دست پیدا کنند.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 4: یک ارسال زمینی از سمت چپ درون محوطه جریمه به عباس زاده رسید که شوت بغل پای این بازیکن را گروسیان دفع کرد.

دقیقه 5: بلافاصله صنعت نفت صاحب موقعیت شد که شوت محکم بوعذار به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 30: یک ارسال سریع از سمت چپ به روی دروازه تراکتور به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 37: ضربه راه دور بیت سعید را اخباری به راحتی مهار کرد.

دقیقه 45+1: صنعت نفت در ثانیه‌های پایانی بزرگترین فرصت خود برای گلزنی را از دست داد. ارسال بیت سعید به روی دروازه با ضربه سر جبیره همراه شد که اخباری با واکنشی دیدنی و با کف دست، دروازه تراکتور را نجات داد.
دقیقه 54: پاس خوب حکیم نصاری به بیت سعید رسید و این بازیکن با ضربه ای چیپ قصد داشت دروازه تراکتور را باز کند که اخباری با واکنشی دیدنی توپ را دور کرد و باز هم دروازه تیمش را نجات داد.
دقیقه 59: صنعت نفت یک فرصت دیگر را به دست آورد که ضربه بوعذار از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 62: ارسال تند و تیز و زمین سیدفاخر تهامی به دهانه دروازه را اخباری زودتر با یک تکل و با پا دور کرد.
دقیقه 68: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای صنعت نفت به دست آمد که ضربه حکیم نصاری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر عباس زاده همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: صنعت نفت یک بار دیگر فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت. ابتدا کرنر ارسالی حیکم نصاری با ضربه سر محمد عباس زاده به تیر دروازه تراکتور برخورد کرد و مهاجم تبریزی ها از خطر یک گل بخودی فرار کرد. روی توپ برگشتی، حکیم نصاری با ضربه ای بلند قصد باز کردن دروازه تراکتور را داشت که اخباری جلو آمد و توپ را برای لحظه ای دور کرد که این توپ سرگردان به جبیره رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+1: تراکتور فرصت رسیدن به گل تساوی را داشت که فرزین گروسیان با واکنشی به موقع، مانع از این شد که 3 امتیاز حساس آبادانی ها از دست برود.

 

 

* در حاشیه:

* با توجه به کرونایی شدن پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، رضا دهقانی، شاهین ثاقبی، مهدی حقیقت و هادی محمدی و محرومیت عبدالله حسینی، فقط هفت بازیکن روی نیمکت تراکتور حضور دارند و 2 جای خالی در فهرست این تیم دیده می‌شود.

* در تیم نفت هم امید حامدی‌فر و شروین بزرگ مصدوم هستند و امید خالدی و محمد طیبی به دلیل محرومیت حضور در این بازی را از دست دادند.

* پیش از شروع بازی علیرضا منصوریان و دستیارانش سمت نیمکت تراکتور رفته و با کادرفنی و برخی بازیکنان این تیم خوش و بش کردند.

*  تعدادی از هواداران آبادانی با حضور روی دیوارهای اطراف ورزشگاه تختی این مسابقه را تماشا کردند.

*  حسین ساکی در دقیقه 27 از زمین بیرون آمد و جای خود را به امیرحسین فرهادی داد.  

* در حالی که نیمه نخست این دیدار زیر تابش آفتاب برگزار شد در آغاز نیمه دوم بارش شدید باران، پدیده جوی غالب در ورزشگاه تختی آبادان بود!

* هوادادان حاضر بر روی دیوارهای مشرف به ورزشگاه تختی آبادان، با شعارهایی اعتراض خود را نسبت به عملکرد مسئولان شهری در قبال مشکلات باشگاه صنعت نفت اعلام کردند.

 

 

دیدگاه‌ها