کد خبر : 1811106 | 28 بهمن 1400 ساعت 17:35 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

صحبت‌های خواندنی بعد از 9 ساعت جلسه خبرساز!

اصولی: موسوی نپذیرفت مسئولیت بگیرد

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگاران مصوبات جلسه هیئت‌رئیسه را شرح داد.

اصولی: موسوی نپذیرفت مسئولیت بگیرد

به گزارش "ورزش سه" بعد از آن‌که از حوالی ساعت 8 صبح جلسه هیئت‌رئیسه با موضوع عزل رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد، اعضا سپس بعد از موافقت با عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، به سراغ تعیین جانشین و سرپرست رفتند و پس از گمانه‌زنی‌های پرشمار سرانجام حکم سرپرستی میرشاد ماجدی از سوی هیئت‌رئیسه نهایی و امضا شد.
 

احسان اصولی که براساس نظر هیئت‌رئیسه به‌عنوان سخنگوی موقت فدراسیون فوتبال برگزیده شده، در گفت‌وگویی با خبرنگاران بعد از جلسه هیئت‌رئیسه در جمع خبرنگاران گفت: از این‌که نزدیک 9 ساعت منتظر بودید و حضور داشتید، ‌عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم که اذیت نشده باشید؛ جلسه بسیار طولانی شد، بحث‌های کارشناسی بسیار متعدد و متکثری را داشتیم. در دستور اول جلسه که بحث عزل موقت رئیس فدراسیون بود،  مستدلات و مباحثی که قبلاً هم ارائه شده و گفته شده بود، مجدداً طرح شد و جناب آقای عزیزی‌خادم دفاعیات خودشان و مباحث خودشان را ارائه کردند.
 

وی افزود: بعد از دریافت دفاعیات ایشان و بحث و گفت‌وگوی همکاران‌مان با ایشان، بنابر بندی در اساسنامه که اعضا زمانی‌که دچار تعارض منافع می‌شوند، نباید در رأی‌گیری شرکت کنند، آقای عزیزی‌خادم جلسه را ترک کردند؛ بعد از ترک جلسه آقای عزیزی‌خادم، موضوع به رأی‌گیری گذاشته شد و از میان 8 نفر عضو حاضر در جلسه، به اتفاق آرا بحث عزل ایشان تایید شد.


اصولی درباره انتخاب جانشین عزیزی‌خادم توضیح داد: بعد از دستور کار عزل رئیس فدراسیون فوتبال، وارد بحث و تبادل نظر درباره انتخاب سرپرست فدراسیون فوتبال شدیم؛ براساس اساسنامه، نواب اول و دوم و سوم، می‌توانند جایگاه سرپرست و جانشین رئیس را داشته باشند، که ما نایب رئیس اول و دوم منتخب از مجمع نداریم و نامه‌ای از AFC دریافت کردیم که بعداً مفصل درباره آن صحبت می‌کنیم. خانم موسوی هم به‌نوعی مسئولیت سرپرستی را نپذیرفتند و با توجه به این‌که در اساسنامه آمده که بعد از نواب رئیس، باسابقه‌ترین فرد در هیئت‌رئیسه، ما از جایی‌که افراد باقی‌مانده در ترکیب از جهت سبقه عضویت در هیئت‌رئیسه برابر بودند و در دوره جاری عضو بودند، موضوع به نظر گذاشته شد و مباحث از جنبه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با اتفاق آرا، جناب آقای سیدمیرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی شد.
 

احسان اصولی در واکنش به تغییرات چارت مدیریتی فدراسیون فوتبال گفت: دبیرکل به قوت خود کار خود را دنبال می‌کنند و اکثریت اعضای هیئت‌رئیسه به این موضوع تاکید کردند که ایشان کارشان را ادامه بدهند و انشالله در خدمت‌شان خواهیم بود. ما در جلسه بودیم، بعضا گمانه‌زنی‌‎ها و اخباری بیرون می‌آمد که نمی‌دانم چرا آن‌ها کار می‌شد چرا که این‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ای است. با اجماعی که در هیئت‌رئیسه بود، قرار شد بنده خدمت شما برسم و اخبار رسمی فدراسیون را تا زمانی‌که هیئت‌رئیسه تصمیم داشته باشد، ارائه کنم.
 

اصولی در واکنش به زمان برگزاری مجمع توضیح داد: به‌زودی در این‌باره صحبت می‌کنیم؛ در سال آینده خواهد بود، ما 24 اردیبهشت‌ماه را در گذشته تعیین کرده بودیم که باید براساس تشریفاتی موضوع دستور جلسه تغییراتی داشته باشد که این‌ها را منطبق با اساسنامه اقدام خواهیم کرد و در اولین فرصت تلاش می‌کنیم مجمع را برگزار کنیم. ما با همکاران‌مان در فدراسیون انشاالله کار را ادامه می‌دهیم و با قدرت باید به کارشان ادامه دهند. یک دیدگاه مدیریتی جدیدی را فدراسیون تجربه خواهد کرد و بر این اساس تصمیم گیری می‌شود.
 

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان صحبت‌هایش گفت: اختیاری بوده که به فضای هیئت‌رئیسه داده شده بود و هر کجا که اعضا انحرافی را مشاهده کنند، بر اساس اختیارات و مستندات می‌توانند ورود کنند. این موضوع در تشریک مساعی و استفاده از خرد جمعی الگویی در فضای مدیریتی کشور به خصوص در حوزه ورزش می‌تواند باشد و به‌نوعی اقدام نو و جدیدی بود. انشاالله پیام این اقدام که اتکا به خرد جمعی در چارچوب قانون است به بقیه برسد. به گمانه‌زنی‌هایی که هست خیلی اعتنا نکنید و اجازه دهید از سایت رسمی فدراسیون موضوع ایرادات گرفته شده اعلام شود.
 

دیدگاه‌ها