کد خبر : 1811109 | 28 بهمن 1400 ساعت 17:45 | 38.7K بازدید | 2 دیدگاه

دایره افراد او محدود بود

اولیایی: نقطه ضعف عزیزی خادم این بود

عضو کمیته بدوی فدراسیون فوتبال از دلایل برکناری عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون گفت.

اولیایی: نقطه ضعف عزیزی خادم این بود

به گزارش "ورزش سه"، کاظم اولیایی در خصوص برکناری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال گفت: همان روز اول که عزیزی‌خادم به فدراسیون آمد، یک توئیت زدم و مصاحبه انجام دادم و به او توصیه کردم همان‌طور که در کار داخلی و زمین به‌صورت گروهی پیش می‌رود، در بیرون از زمین هم باید مدیریت ستادی خود را به‌صورت کارهای گروهی انجام بدهد.
 

او ادامه داد: ما علاوه بر اینکه نیاز به تحرک، انرژی و انگیزه جوانی در فوتبال داریم، به تجربه و تدبر در فوتبال هم نیازمند هستیم که همه این موارد در کنار هم به نتیجه مطلوب می‌رسد.
 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: اگر در این موارد متوسل به یک بخش شویم و دیگر بخش‌ها را نادیده بگیریم، دموکراسی را هم شکست می‌دهیم. این سیستم فیفا که ۱۱ نفر هیئت‌رئیسه از یک مجمع ۸۹ نفره انتخاب می‌شود تا امورات را انجام بدهند، یک سیستم تجربه شده بین‌المللی است، اما دیدیم که متاسفانه نتوانستیم در یک سال اخیر این سیستم را در فدراسیون اعمال کنیم؛ پس باید یک بازنگری در اعمال، رفتار و شخصیت خودمان کنیم و برای کارها و خرد جمعی با استفاده از افکار عمومی و انتخاب سیستم درست همکاری جمعی آموزش ببینیم.
 

اولیایی عنوان کرد: باید در نخستین فرصت مجمع فدراسیون تشکیل شود تا فدراسیون فوتبال از این بلاتکلیفی بیرون بیاید چون در این وضعیت فوتبال به نتیجه مثبتی نمی‌رسد. در سریع‌ترین زمان آقایان باید مجمع را تشکیل بدهند و رئیس فدراسیون را مشخص کنند. در یک فضای واقعی که بدون تبلیغ و هیاهو باشد، باید انتخابات منطقی برگزار شود تا رئیس فدراسیون انتخاب شود.
 

او درباره توجه عزیزی خادم به تیم ملی ابراز کرد: کار درستی در این عرصه انجام می‌شد. فدراسیون فوتبال وظیفه ساماندهی تیم های ملی فوتبال را دارد که به درستی آن را انجام داد ولی اینکه آیا سازماندهی دیگر بخش‌ها نیز درست اتفاق افتاد یا خیر، باید منتظر آمار و گزارش باشیم که قاعدتا مورد پسند هیئت رئیسه قرار نگرفته که آنها به اتفاق آرا، عزیزی خادم را معلق کردند. اینکه وظیفه اصلی هر فدراسیونی در کشورهای دیگر نیز ابتدا ساماندهی و راه اندازی تیم‌های ملی است، این کار درستی بوده که باید عنوان کنیم.
 

عضو کمیته بدوی فدراسیون فوتبال درباره عملکرد کلی عزیزی خادم گفت: ایشان زحمات زیادی کشید ولی می‌خواست کارها را یک‌نفره و با مدیریت افراد محدود خودشان انجام بدهند که این اتفاق، نقطه ضعف‌شان بود.
 

اولیایی یادآور شد: باید کار جمعی را یاد می‌گرفت و به گذشتگان فوتبال و استفاده از پیشکسوتان توجه می‌کردند. ایشان در بخشی از امور کارشان را مثبت انجام داد ولی در قسمت دیگری قصد داشت کارها را به‌صورت انفرادی انجام بدهد و توجهی به نظرات هیئت‌رئیسه نداشتند و قاعدتا باید به اعضا و جایگاه آنها توجه می‌شد.


او ادامه داد: قبلا کارهای اجرایی را بین هیئت‌رئیسه تقسیم می‌کردند ولی در این فدراسیون چنین اتفاقی نیفتاد. از سوی دیگر مجمع تشکیل نشد تا نواب رئیس فدراسیون مشخص شوند که همین مسئله یک نقص بزرگی در فدراسیون بود. علی‌رغم اینکه فدراسیون سه نایب رئیس دارد، اما آنها قانونا نتوانستند جانشین رئیس فدراسیون شوند.

 

اولیایی با اشاره به افرادی که همراه با عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال می‌روند، گفت: آنها مشاور عزیزی‌خادم بودند و مشاور مجمع فدراسیون نبودند که به‌نظرم تندروی‌های برخی از این دوستان که خرد جمعی نداشتند، ضربه زد و البته این اتفاق، تجربه خوبی برای مشاوران ایشان(عزیزی‌خادم) شد که وقتی بیرون از فدراسیون هستند، به مدیران راس کار تعرض نکنند.

دیدگاه‌ها