کد خبر : 1811204 | 29 بهمن 1400 ساعت 12:38 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

روایت ورزش سه از حواشی روز سرنوشت ساز فدراسیون

ماجراهای اتاق شش پرسروصدای فوتبال ایران

روز گذشته مرکز ملی فوتبال شاهد یکی از مهم‌ترین جلسات تاریخ فوتبال ایران بود. جایی که ریاست عزیزی‌خادم بر فوتبال ایران از او سلب شد.

ماجراهای اتاق شش پرسروصدای فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، صبح پنج‌شنبه و مقابل مرکز ملی فوتبال که کمی بالاتر از در اصلی ورزشگاه آزادی است، از آن روزهایی بود که هر رسانه ورزشی و همین‌طور شبکه‌های تلویزیونی حداقل یک خبرنگار را برای پوشش زنده اتفاقات جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون اعزام کرده بود و هیچ رسانه‌ای نمی‌خواست اخبار این روز مهم را با تأخیر مخابره کند. بدون شک مرکز ملی فوتبال ایران کانون توجه تمام رسانه‌های ورزشی و سیاسی بود، به همین خاطر هر خبری که از مرکز ملی فوتبال منتشر می‌شد خیلی زود میان اهالی فوتبال به‌عنوان خبری معتبر دست‌به‌دست می‌شد و بازار شایعات هم داغ بود. در آن دو ساعت اول کافی بود سر برگردانی ..... ممکن بود یک خبر مهم را از دست بدهی و این بدترین چیزی است که ممکن است یک خبرنگار در چنین روزی با آن مواجه شود؛ پس حواس همه جمع جمع بود.
هنوز یک سال از آن روز باشکوه در سالن اجتماعات مجلس برای شهاب‌الدین عزیزی خادم سپری نشده بود، که روز پنج‌شنبه (28 بهمن‌ماه 1400) هر آنچه نصیبش شده بود، پس داد و درحالی‌که عده‌ای از همراهان همیشگی‌اش بدرقه‌اش می‌کردند، سوار ماشین سفیدرنگی شد و مرکز ملی فوتبال را ترک کرد؛ با دستهایی به سمت بالا و درحالی‌که تا لحظه آخر تصور نمی‌کرد صندلی توسط دوستان سابق از زیر پایش کشیده شود. 

 

1692223

 

خبرنگارانی که در مرکز ملی فوتبال به دنبال مخابره آخرین خبرها به رسانه‌هایشان بودند

 


این اتفاق در حالی رنگ واقعیت گرفت که صدای تغییرات زودتر از حد تصور بلند شده بود؛ آن‌هم در شرایطی که تیم ملی ایران در ساده‌ترین شکل ممکن یکی از مسافران قطر 2022 شده و عزیزی خادم بارها در مصاحبه‌های خود به‌صورت تلویحی ضمن کنایه به فدراسیون قبلی، این موفقیت را به نام فدراسیون و عملکرد خودش می‌زد اما شاید آنهایی که جدی‌تر خطوط فوتبال را دنبال می‌کنند حدس می‌زدند که کشتی‌بان دیگری در نظر است؛ به‌خصوص اگر در همان شب صعود چیزهایی که باید را دنبال می‌کردید و آن جلسه تمرین که قرار بود شخص اول اجرایی کشور به آن سر می‌زد به یاد می‌آوردید.

همه چیز اما سریعتر از حد انتظار رقم خورد. چیزی شبیه به یک کودتا و صبح روز گذشته عزیزی خادم زودتر از آنکه تصورش را می‌کردیم مرکز ملی فوتبال را ترک کرد، درحالیکه یارانش ازجمله شریفی، خورشیدی، عزیزیان و... تا لحظه سوارشدن خودرو در کنارش بودند تا به‌نوعی وفاداری خودشان را به رئیس ثابت کنند و لااقل در ظاهر هم شده طوری وانمود کنند که به تصمیمات مجمع امیدوارند.

 

1692224

 

عزیزی خادم بازهم دست خود را بالا برد اما اینبار برای خداحافظی با محل کارش در یک سال گذشته

 


اما رئیس تنها کسی نبود که قبل از ساعت 10 مرکز ملی را ترک کرد. پیش از او دو نواب اول و دومش نیز که ترجیح دادند سنگشان را بیندازند و رفیق نیمه‌راه نباشند، از مرکز رفته بودند. مهر علی و بهاروند با نامه‌ای که از کنفدراسیون استعلام شده بود مجبور به ترک جلسه شدند و یک ساعت پس از تشکیل جلسه (تقریباً ساعت 9 صبح) بدون صحبت با خبرنگاران مرکز ملی فوتبال را ترک کردند درحالیکه ظاهرا گلایه جدی به عزیزی‌خادم داشتند که چرا نسبت به روابط جدی با ای اف سی کوتاهی کرده تا این نامه کلک را بکند. 
جالب اینکه نامه استعلام به درخواست شهره موسوی صادر شده بود؛ نایب رییس بانوان عزیزی خادم که به نوعی با اولین خبری که صبح روز پنج‌شنبه منتشر شد مرتبط بود، تجمع اعتراض‌آمیز افرادی که خودشان را زودتر از همه به مرکز ملی فوتبال رسانده بودند تا صدایشان را به شکلی مسالمت‌آمیز به گوش مسئولان کشور و همین‌طور آن عضو هیئت‌رئیسه برسانند.


*برای تعیین سرپرست ابتدا صحبت از مهرداد سراجی، طهمورث حیدری و یا حتی احسان اصولی بود. چند ساعت که گذشت، بسیاری از رسانه‌ها از شانس بیشتر مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا حرف می‌زدند. ساعت که به پنج عصر رسید به‌یک‌باره نام دیگری برای تصدی عنوان سرپرستی فدراسیون بر سر زبان‎‌ها افتاد. در این بین از صبح خبر سرپرستی سراجی در همه رسانه‌ها منتشر شده و همه چیز تمام شده به نظر می‌رسید اما زوج بودن تعداد اعضا منجر به تساوی آرا برای انتخاب سرپرست و ایجاد بگومگوهایی جدی در میان اعضا شد تا در نهایت برای مقابله با اتفاقات بعدی نام میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست اعلام شود.


*تقریباً 15 دقیقه پس از انتشار این خبر و درحالی‌که این انتخاب بحث جالب‌توجهی را میان خبرنگاران راه انداخته بود، چشممان از دور به احسان اصولی یکی از اعضای تأثیرگذار هیئت‌رئیسه روشن شد. او نه به‌عنوان سخنگو، بلکه به نمایندگی از سایر اعضای هیئت‌مدیره به جمع خبرنگاران آمد و با ادبیات خاص خودش سعی کرد به سوالات پاسخ بدهد و مرکز ملی فوتبال را در یکی از روزهای جنجالی‌اش ترک کند.

رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی ابتدا از انتخاب میرشاد ماجدی با توافق اعضای هیئت‌رئیسه به‌عنوان سرپرست جدید فدراسیون خبر داد و در ادامه از ابقای حسن کامرانی فر در سمت دبیر کلی فدراسیون گفت تا داور سابق بین‌المللی فوتبال ایران به‌نوعی پاداش برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه را در سریع‌ترین زمان ممکن، گرفته باشد. اصولی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره زمان برگزاری مجمع، به اردیبهشت‌ماه 1401 اشاره کرد تا شهاب عزیزی خادم در صورت تمایل، تلاش خود را برای بازگشت به صندلی ریاست آغاز کند. 

 

1692225

 

میرشاد ماجدی در زمان حضور در استقلال. او تا زمان مجمع عهده‌دار مسئولیت‌های بزرگی خواهد بود.

 


*اصولی که تلاش می‌کرد خیلی زود مرکز ملی فوتبال را با دادن قول انجام مصاحبه مفصل در آینده درباره نکات مختلف ترک کند، چند ساعت بعد به شبکه خبر رفت و در آنجا با آرامش بیشتری درباره تصمیمات گرفته شده توسط اعضای هیئت‌رئیسه توضیح داد و البته امروز هم در شبکه تهران حضور داشت. مهم‌ترین نکته‌ احسان اصولی در این مصاحبه جایی بود که او در رابطه با دیدگاه اعضای مجمع و حمایت کامل آن‌ها از تصمیم هیئت‌رئیسه حرف زد تا رئیس سابق اگر فکر یا نقشه‌ای هم برای بازگشت دارد، در نطفه آن را خفه کرده باشد.

در پایان، همسو با غروب زیبای مرکز ملی فوتبال، کمی بعدتر از  میرشاد ماجدی محل برگزاری جلسه را ترک کردیم و این در حالی است که بازی‌های او را در تیم امید و استقلال در ذهنمان مرور می‌کردیم؛ اینکه چقدر دور از ذهن که  آن جوان خوش‌تیپ و ترکه‌ای با مدل موهای خرمایی و منحصربه‌فردش، هرچند به‌طور موقتی، به مرد اول فوتبال ایران بدل‌شده است.

 آن‌طور که هیئت‌رئیسه و اعضای آن ادعا می‌کنند، ماجراهای امروز سرآغازی باشد برای ساختن یک فدراسیون بهتر و درنهایت فوتبالی بهتر برای این سرزمین پر از استعداد.

 

*به‌عنوان یک خبرنگار، دلت می‌خواهد هر چه زودتر در جریان جزییات اتفاقات و ماجراهایی که از صبح دیروز رخ‌داده است قرار بگیری؛ به‌ویژه آن‌هایی که در اتاق شماره 6 مرکز ملی فوتبال رخ داد.کاش فوتبال روزی به جایی برسد که بشود جلسه‌هایی مثل این را آزادانه پوشش داد و در صحبت‌ها دیگر سر خاص یا نکات عجیب و غریبی نباشد. البته تا آن روز باید در انتظار روایت‌های هر یک از اشخاص ماند. اینکه در پنج‌شنبه کش‌دار آخر بهمن 1400 در آن جلسه شش ساعته دقیقا چه گذشت.

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها