کد خبر : 1812920 | 09 اسفند 1400 ساعت 09:13 | 24K بازدید | 7 دیدگاه

کلوپ: باید برای پوتین دردسرساز شویم

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، معتقد است که اروپا باید برای توقف ولادمیر پوتین تلاش کند.

کلوپ: باید برای پوتین دردسرساز شویم

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال اروپا در روزهای اخیر تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین قرار داشته و واکنش‌های بسیاری از سوی جامعه فوتبال در این باره صورت گرفته است. 
لیورپول شب گذشته موفق شد در دیدار فینال جام اتحادیه برابر چلسی و در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
کلوپ پس از پایان این بازی درباره شرایط فعلی اوکراین و حمله روسیه به این کشور به ویاپلی فوتبال گفت:« این فراتر از درک من است. من 54 سال دارم و نزدیک به 55 هستم، این فراتر از درک من است که چطور یک فرد بالغ می‌تواند کل دنیا و خصوصا مردم اوکراین را در چنین شرایطی قرار دهد.»
او با انتقاد از عملکرد پوتین اظهار داشت:« من اوکراینی‌ها و روس‌های بسیاری را می‌شناسم و مسئله مشخصا درباره مردم نیست، این جنگ مردی بسیار بد است. ما باید متحد باشیم. در لحظات تاریک نیاز به لحظاتی دارید که بتوان درباره چیزی فکر کرد.»

 

1694930


سرمربی لیورپول با ابراز نگرانی از شرایط ایجاد شده برای تمامی اروپا در روزهای اخیر اضافه کرد:« پذیرش چنین موضوعی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. سه روز قبل یا هر زمانی که این جنگ آغاز شده بود، ما به صورت مداوم پای تلفن و در حال مکالمه بودیم. بازیکنان سابق من حالا شاید در جنگ باشند، من نمی‌دانم که آیا آنها مستقیما به خاک کشورشان برگشته‌اند یا خیر.»
این مربی آلمانی از همه خواست که اقدامی جدی علیه پوتین را در  دستور کار قرار دهند:« ما باید اتحادمان را نشان دهیم و ظاهرا همینطور هم هست. به نظر می‌رسد که ما نمی‌توانیم پوتین را متوقف کنیم اما حداقل می‌توانیم برایش دردسرسازتر از چیزی شویم که انتظارش را داشت. شاید این به مردم اوکراین کمک کند.»

دیدگاه‌ها