کد خبر : 1816303 | 01 فروردين 1401 ساعت 16:34 | 32.8K بازدید | 6 دیدگاه

بیست و هفت جوان با رویاهای بزرگ؛

اردوی امیدهای مهدوی‌کیا به تفکیک پست و چند نکته

مهدی مهدوی‌کیا که دنبال طلسم شکنی و گرفتن جواز حضور فوتبال ایران در المپیک پاریس است از روز دوم قرن پانزدهم شمسی کار را با امیدها شروع خواهد کرد.

اردوی امیدهای مهدوی‌کیا به تفکیک پست و چند نکته

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی‌که علاقه‌مندان به فوتبال در ایران این روزها اخبار تیم ملی بزرگسالان را که برای دیدار با کره‌جنوبی راهی سئول شده، دنبال‌می‌کنند؛ مهدی مهدوی‌کیا هدایت نسل آینده فوتبال ایران را در اختیار گرفته و برای به سرانجام رساندن رویاهای بزرگ که با ناکامی‌های متوالی برای ایرانی‌ها کابوس‌وار دنبال شده، تلاش می‌کند.

بر اساس اعلام کادرفنی تیم ملی امید، ۲۷ بازیکن به این اردوی نوروزی دعوت شده‌اند که این نفرات به تفکیک پست و باشگاه به‌شرح زیر هستند:

1700199

دروازه‌بان‌ها:
امیرحسین نیکپور (گل‌گهر سیرجان)، پیام پارسا (صنعت نفت آبادان)، رضا ناصری (سپیدرود رشت)

مدافعان:
احمد شریعت‌زاده(صنعت‌نفت آبادان)، سامان فلاح (پیکان)، محمد قربانی (نساجی)، محمدامین حزباوی (فولاد خوزستان)، محمدمهدی احمدی (نفت مسجدسلیمان)، سعید آهنی (نفت مسجد‌سلیمان)، یونس اکبرپور (مس رفسنجان)، میلاد کر (ذوب آهن)

هافبک‌ها:
حسین نخودکار (گل‌‌گهر سیرجان)، محمدحسین زواری (صنعت نفت آبادان)، امیرعلی صادقی (استقلال تهران)، بهزاد سلامی (تراکتور تبریز)، آریا یوسفی (سپاهان)، علیرضا باویه (فولاد خوزستان)، علی زارع (مس رفسنجان)، اصغر صادقی نسب (مس رفسنجان)، امیرمحمد محکم کار (سپاهان)، علی پوردارا (کویت اس‌سی)، فردین رابط (شهرخودرو)

1700197

مهاجمان:
محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)، مهدی هاشم‌نژاد (نفت مسجد‌سلیمان)، امیر جعفری (شهرخودرو)، سینا حاتمی (آلومینیوم)، ابوالفضل بابایی (فجر شهید‌سپاسی)


*سه دروازه‌بان، هشت مدافع، یازده هافبک و پنج مهاجم در این اردو فراخوانده شده‌اند.
*در تیم امید بازیکنان زیر ۲۳ سال به میدان می‌روند اما مهدوی‌کیا برای آینده‌نگری و هماهنگ بودن تیمش در رقابت‌های مقدماتی المپیک که در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ از ۲۷ بازیکن زیر ۲۱ سال دعوت کرده است.
* علاوه بر بازیکنان دعوت شده افراد دیگری نیز مدنظر کادرفنی هستند که می‌توانند در اردوهای بعدی و برای بازی در مسابقات قهرمانی آسیای تاشکند دعوت شوند. علیرضا رضایی و سبحان خاقانی شاخص‌ترین این نفرات هستند که سن بیشتری از بازیکنان این اردو دارند.
*مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان با سه بازیکن در تیم ملی امید بیشترین نماینده را دارند.

1700198

*پرسپولیس در تیم امید هیچ بازیکنی ندارد و برخلاف انتظار خبری از نام محمد شریفی در این اردو نبود.
*این اردو تا نهم فروردین‌ماه در مرکز ملی فوتبال ایران ادامه خواهد داشت و رقابت بسیار سختی بین این بازیکنان برای حضور در اردوهای بعدی وجود دارد.
* در این لیست یک لژیونر به نام علی پوردارا حضور دارد. این بازیکن که در کویت اس‌سی بازی می‌کند در ۱۷بازی، هفت گل به ثمر رسانده و باید سطح فنی او را در این اردو دید.
*رضا ناصری گلر بیست ساله سپیدرود رشت تنها بازیکنی است که از لیگ‌های سطح پایین‌تر دعوت می‌شود. ناصری گلر سپیدرود رشت است و در لیگ دسته دو به میدان می‌رود.

* یاسین سلمانی کاپیتان تیم امید در مسابقات مقدماتی در این اردو غایب است.
* نقطه تامل برانگیز این فهرست ؛ این که هیچ کدام از دعوت شدگان از بازیکنان تعیین کننده و تاثیرگذار لیگ برتر نیستند.در واقع رده سنی دعوت شده خالی از ستاره باشگاهی است. 
*نقطه امیدوارکننده هم دعوت از بازیکنان زیر 21 سال برای این اردوست.شاید در زمان باقیمانده تا سن امید ، این جوانها به بلوغ بیشتر و مرز ستارگی برسند. 
*استقلال و پرسپولیس و سپاهان و سایر مدعیان لیگ باید به تفکر استفاده از جوان در ترکیب اصلی اهمیت بیشتری بدهند.

1700267

دیدگاه‌ها