کد خبر : 1817332 | 10 فروردين 1401 ساعت 14:16 | 26.3K بازدید | 5 دیدگاه

تکلیف اصلی - ده فیفادی که پیش روی ماست

صدرنشینی ایران به دور از سهل انگاری‌های تاریخی

روز آخر مقدماتی جام جهانی به کام ایران شد تا به عنوان صدرنشین گروه خود راهی قطر شود.

صدرنشینی ایران به دور از سهل انگاری‌های تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پس از باخت مقابل کره‌جنوبی امیدها برای صعود به جام جهانی به عنوان صدرنشین کمرنگ شده بود اما باخت کره‌ای‌ها به امارات همان اتفاقی بود که اگرچه زیاد انتظارش را نداشتیم اما درست و به موقع حکم به صدرنشینی تیم ملی داد.

اگرچه تیم ملی در دو جدال مستقیم با کره‌جنوبی تنها یک امتیاز به دست آورد اما با لحاظ کردن شرایط ویژه در آن بازی و غیبت چند بازیکن اصلی، می‌توان گفت که صدرنشینی تیم ملی در گروه خود، امتیاز ویژه‌ای برای اسکوچیچ و شاگردانش محسوب می‌شود.

باخت کره‌جنوبی به امارات از طرفی حکم به ارزش ویژه بردهای تیم ملی مقابل این تیم و سایر حریفان خود در گروهش می‌دهد. در شرایطی که کره‌ای‌ها چهار امتیاز را در تقابل با امارات، عراق، لبنان و سوریه از دست دادند اما تیم ملی در یک اتفاق تاریخی تمام امتیازات ممکن را در تقابل با حریفان غرب آسیایی خود کسب کرد. بردهای متوالی شاگردان اسکوچیچ مقابل این تیم‌ها که باعث شده بود ارزش آنها تقلیل داده شود و اتفاقی طبیعی و از سر خوش‌شانسی تلقی شود در روز آخر به کمک تیم ملی آمد تا بالاتر از کره‌جنوبی به جام جهانی برود.

1701992

در حالی که فوتبال ملی ایران نمونه‌های شاخصی از امتیاز دادن‌های غیرمنتظره و نابهنگام در مقابل رقبای غرب آسیایی خود آن هم در بزنگاه‌های مهم دارد، این بار دچار سهل‌انگاری‌های تاریخی نشدیم و با هر ضرب و زوری که شد حتی با کامبک تاریخی مقابل لبنان و یا بازگشت مقابل امارات پس از آن تصمیم VAR کامیاب از مصاف با رقبای عربی مجاور خود بازگشتیم.

حالا و با این صدرنشینی نیاز است تا کمی منصفانه‌تر به عملکرد تیم ملی نگریسته شود. به تیمی که محکوم است که هر روز خود را از نو به مردم اثبات کند. اینکه به عملکرد تیم ملی با دیدگاهی سخت‌گیرانه و موشکافانه نگریسته شود اتفاق بدی نیست و چه بسا لازم و ضروری جلوه کند اما مرغ همسایه را نیز غاز پنداشتن و تصور اینکه سطح تیم ملی رقبای ما در آسیا همچون ژاپن و کره‌جنوبی و عربستان، سطحی فراتر از تیم ملی ماست و اختلاف زیادی با آنها هم از نظر نوع بازی و هم از نظر نتیجه‌گیری داریم، چندان با واقعیت همخوانی ندارد. 

1701993
آنچه ضروری به نظر می‌رسد استفاده از ده فیفادی پیش رو تا جام جهانی و تدارک دیدن ده بازی دوستانه با حریفان نامدار است تا اعتماد به نفس عمومی به این تیم افزایش یابد و کمی بیشتر به این تیم باور داشته باشیم.

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها