کد خبر : 1817366 | 10 فروردين 1401 ساعت 19:49 | 28.4K بازدید | 9 دیدگاه

مرگ پزشک فیفا در اغتشاشات بازی نیجریه - غنا

یک پزشک فیفا در حین انجام وظیفه در جریان بازی شب گذشته نیجریه و غنا به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست داد.

مرگ پزشک فیفا در اغتشاشات بازی نیجریه - غنا

به گزارش "ورزش سه"، هجوم هواداران به داخل ورزشگاه ابوجا پس از پایان دیدار تیم های نیجریه و غنا صحنه های تکان دهنده ای به وجود آورد. صبح امروز اتحادیه فوتبال زامبیا تایید کرد که دکتر جوزف کابونگو که به عنوان افسر دوپینگ در این دیدار حضور داشت، در جریان این اغتشاشات جان خود را از دست داده است.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: 
"انجمن فوتبال زامبیا به سایر اعضای خانواده فوتبال در سوگ مرحوم دکتر جوزف کابونگو می پیوندد. دکتر کابونگو، افسر پزشکی CAF/FIFA در دیدار برگشت تیم های نیجریه و غنا بود که در ورزشگاه ابوجا با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید."

اندرو کامانگا، رئیس اتحادیه فوتبال زامبیا علت مرگ این پزشک را فاش نکرد. او گفت: هنوز زود است که در مورد علت ماجرا صحبت کنیم. اما منتظر گزارش کامل  CAF و FIFA در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است خواهیم بود.

او افزود: کابونگو یکی از اعضای فداکار و محبوب جامعه فوتبال ما بود. او همچنین یکی از اعضای تیم قهرمان افریقا در سال 2012 به شمار می رفت. مرگ کابونگو ضایعه بزرگی است چرا که او دوست و معتمد نسل های زیادی از بازیکنان و خانواده هایشان بود. کابونگو یکی از شخصیت های برجسته فوتبال زامبیا بود که پرچم این کشور را در رویدادهای جهانی به اهتزاز در می آورد.

1702054

تیم ملی نیجریه شب گذشته در آخرین دیدار از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف غنا رفت و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. به این ترتیب این غنا بود که موفق شد سهمیه حضور در قطر را به دست آورد. قطعی شدن عدم حضور نیجریه در جام جهانی باعث شد که هواداران خشمگین این تیم پس از سوت پایانی صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای را رقم زده و به زمین بازی هجوم بیاورند. بازیکنان هر دو تیم بلافاصله مجبور شدند برای حفظ جان‌شان زمین بازی را ترک کرده، راهی رختکن شده و هرچه سریع‌تر از ورزشگاه خارج شوند.

دیدگاه‌ها