کد خبر : 1817515 | 12 فروردين 1401 ساعت 12:45 | 33.4K بازدید | 7 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

قرعه قرن؛ ایران - آمریکا ۲۴ سال قبل

قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی در سال ۱۹۹۷ از برگزاری آن برای ایران حساس‌تر دنبال شد.

قرعه قرن؛ ایران - آمریکا ۲۴ سال قبل

به گزارش "ورزش سه "، سوت پایان دیدار ایران و استرالیا در آذرماه سال ۷۶ و صعود ایران به جام جهانی، تب فوتبال در ایران را به حد انفجار رساند.
مردم از همه قشرهای مختلف به دنبال آغاز جام جهانی بودند تا این حس مشترک را با علاقه‌مندان واقعی فوتبال دنبال کنند.
چند روز بعد از صعود ایران به جام جهانی ،قرعه کشی این رقابت‌ها در ورزشگاه ولودروم شهر مارسی برگزار شد. قرعه‌ کشی که برای ایران خوب از آب در نیامد و ایران دو تیم مطرح آلمان و یوگسلاوی را در گروه خود دید.
حضور آمریکا و ایران در یک گروه، در همان بندر مارسی با نگاه معنادار مسئولین فیفا همراه بود.
این سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام‌های جهانی و حتی بالاتر از نبرد آرژانتین و انگلستان که در مرحله حذفی جام جهانی ۱۹۸۶ و بعد از جنگ این دو کشور بر سر جزایر فالکلند برگزار شد، بود.
ایران و آمریکا، دو کشوری که مناسبت‌های سیاسی با هم نداشتند، باید در جام جهانی روبه‌روی هم قرار می‌گرفتند. نبردی که از همان روزها به نبرد قرن معروف شد تا حساسیت بالای آن را نشان دهد.
این مهم‌ترین بازی تاریخ ایران بود و خود بازیکنان ایران هم می‌دانستند باید این بازی را با برد از زمین مسابقه خارج شوند.
تا ساعاتی دیگر قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲قطر در دوحه برگزار خواهد شد و احتمال رویارویی دو تیم باز هم در مرحله گروهی فراهم است. آیا جام جهانی بعد از پرتغال، شاهد دومین تیم مشترک در مراحل مقدماتی در گروه ایران خواهد بود تا آمریکا و ایران برای بار دوم در جام‌های جهانی و سومین بار در تاریخ بازی‌های خود روبه‌روی هم قرار گیرند؟

 

1702320

دیدگاه‌ها