کد خبر : 1817532 | 12 فروردين 1401 ساعت 15:00 | 27.4K بازدید | 2 دیدگاه

یک قدم تا تابعیت اسپانیایی؛

رئال چشم انتظار وینیسیوس برای حل یک معضل (عکس)

وینیسیوس به‌زودی با دریافت گذرنامه اسپانیایی، تبدیل به سهمیه اروپایی رئال خواهد شد. بازیکنان غیراروپایی معضلی بزرگ برای رئال و دیگر باشگاه‌های اسپانیایی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید چیزی تا اخذ تابعیت اسپانیایی فاصله ندارد و به این‌ترتیب او می‌تواند به‌عنوان سهمیه اروپایی رئال در میادین حاضر شود. موردی که به رئال اجازه خواهد داد به‌راحتی بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا را به‌خدمت بگیرد. در حال حاضر طبق قوانین لالیگا، تنها سه بازیکن با ملیت غیراروپایی می‌توانند در ترکیب رئال قرار بگیرند.

1702366

 

وینیسیوس سال 2018 بود که به رئال مادرید پیوست و این چهارمین فصل حضور در باشگاه مادریدی است. پاندمی کرونا و تعطیلی چند ماهه در ابتدای سال 2020 مانع بزرگی در راه اخذ تابعیت اسپانیایی از سوی وینیسیوس بود.

در واقع همه چیز در تابستان 2020 شروع شد. وینیسیوس دو سال اقامت مداوم در اسپانیا را به پایان رساند که شرط اصلی برای درخواست گذرنامه است.  پس از بررسی سوابق و مدارک، او از مسئولان چراغ سبز گرفت و در ادامه مجبور شد یک‌سری کنترل‌ها را پشت سر بگذارد.

1702367

 

اولین آزمون، آزمون رسمی CCSE بود که توسط موسسه سروانتس برای سنجش دانش قانون اساسی و جامعه و فرهنگ اسپانیا انجام شد. این آزمون شامل 5 مرحله با 25 سوال چند گزینه‌ای است. وینیسیوس در حداکثر 45 دقیقه مانند بقیه متقاضیان باید به 60 درصد سؤالات پاسخ صحیح می‌داد.

وینیسیوس این آزمون و سپس آزمون زبان شفاهی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. هرچند نمی‌توان زمان دقیقی مشخص کرد ولی گفته می‌شود او به‌زودی بازیکنی دو ملیتی خواهد شد و به این‌ترتیب رئال مادرید هم می‌تواند بازیکن خارجی جدید جذب کند و هم فضا برای کوبو و رینیر، دو بازیکن ژاپنی و برزیلی باز خواهد شد.

1447426

 

ادر ملیتائو و رودیگو گوئس، در حال حاضر دو بازیکن خارج از اتحادیه رئال محسوب می‌شوند. این دو نیز کار دریافت تابعیت اسپانیایی را شروع کرده و دو آزمون را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

دیدگاه‌ها