کد خبر : 1817558 | 12 فروردين 1401 ساعت 19:09 | 30.8K بازدید | 7 دیدگاه

تیم محرم با روحیه آماده سفر؛

صنعت نفت 2 سپاهان 4؛ شروع طوفانی در عصر جدید

شاگردان محرم نویدکیا موفق شدند اولین دیدار قرن جدید را در آبادان با پیروزی پرگل پشت سر بگذارند.

صنعت نفت 2 سپاهان 4؛ شروع طوفانی در عصر جدید

به گزارش "ورزش سه"، این دیدار برای سپاهان از این جهت اهمیت داشت که آنها نمی‌خواستند با روحیه بد به عربستان بروند و با انگیزه بالایی وارد زمین شدند؛ آنها خیلی زود در دقیقه 4 با اشتباه یزدان‌دوست مدافع تیم میزبان به گل رسید و در شرایطی که تیم علیرضا منصوریان شانس‌هایی برای به ثمر رساندن گل تساوی داشت، این شاگردان محرم نویدکیا بودند که اثربخش‌تر کار کردند و توانستند روی یک ضربه کرنر در دقیقه 31 به گل دوم دست پیدا کنند. نفتی‌ها که نمی‌خواستند در اولین بازی فصل در سال جدید بازنده باشند، برای جبران بر تلاششان افزودند ولی بار دیگر این سپاهان بود که این‌بار روی یک ضدحمله به پنالتی رسید تا پیش از رفتن تیم به رختکن با ضربه گولسیانی به گل برسد و با سه اختلاف به رختکن برود. در نیمه دوم ‌این بازی پرگل و جذاب به مانند نیمه اول با موقعیت‌های پرشمار دنبال شد و اگرچه نفت آبادان دو بار قفل دروازه رشید مظاهری را باز کرد ولی سپاهان هم یک گل دیگر به داشته‌هایش اضافه کرد تا پس از دو سال انتقام شکست 4 گله در آبادان را گرفته باشد. با این پیروزی سپاهان 45 امتیازی شد و به فاصله 11 امتیازی صدر رسید و در سوی دیگرنفت آبادان 31 امتیازی و در میانه‌های جدول باقی ماند.

جمعه ۱۲ فروردین؛ نفت آبادان و سپاهان؛ ورزشگاه تختی آبادان؛ بدون تماشاگر 
داوران: بیژن حیدری- رحیم حاجیلو- علیرضا طاهرخانی- روح‌اله شریفی
ناظر: محمود رفیعی

ترکیب صنعت نفت

نیما میرزازاد، حسین ساکی(70-شریعت زاده)،‌ حسن بیت‌ سعید، طالب ریکانی، شروین بزرگ، امید خالدی(70-فرهادی)، فاخر تهامی(82-غبیشاوی)، امید حامدی‌فر، مهدی حنفی، میثم تهیدست، رضا یزداندوست(46-محمدحسین زواری)
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب سپاهان

رشید مظاهری، امید نورافکن(78-مهدی زاده)، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی(62-مسعود ریگی)، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده(78-جهانی)، محمدرضا حسینی(77-رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو(77-یاسین سلمانی)
سرمربی: محرم نویدکیا

شرح گل 
سپاهان (1-0): ارسال محمدرضا حسینی از سمت چپ خط دفاعی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در شرایطی‌ در دقیقه 4 به گل تبدیل شد که یزدان دوست به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

سپاهان (٢-٠): ارسال سروش رفیعی روی تیرک اول با ضربه گئورگی گولسیانی به گل دوم مسابقه در دقیقه ٣١ بدل شد.

سپاهان ( 3-0): در شرایطی‌که صنعت نفت آبادان برای جبران نتیجه تلاش می‌کرد، یک ضدحمله سریع سپاهان را در موقعیت گلزنی قرار داد. در این صحنه پس از اینکه میرزازاد ‌توپ شهباززاده را گرفت، در ادامه مغانلو با خطای دروزاه‌بان نفت تعادلش به هم خورد تا داور پنالتی بگیرد. این پنالتی با ضربه گولسیانی برخلاف جهت میرزازاد به گل سوم بازی در دقیقه 44 تبدیل شد.

صنعت نفت آبادان (3-1): در شرایطی که شاگردان منصوریان برای رسیدن به گل تلاش می‌کردند، روی یک رفت و برگشت توپ به تهیدست رسید و با یک بغل پا، توپ را در محوطه جریمه روی پای چپ طالب ریکانی جفت و جور کرد تا گل اول مسابقه با ضربه محکم این بازیکن برای تیم میزبان در دقیقه 58 رقم بخورد.

سپاهان (4-1): نفوذ سریع و دیدنی فرشاد احمدزاده که با گذر از تهیدست همراه بود، این بازیکن را ‌در موقعیت خوبی برای ارسال پاس قرار داد و این هافبک تکنیکی هم با چشم باز توپ را به نقطه پنالتی فرستاد؛ جایی که شهباززاده ایستاده بود واگرچه نتوانست خودش ضربه بزند ولی پس از کنترل توپ فرصت برای مغانلو فراهم شد تا او با یک ضربه بغل پا گل چهارم را در دقیقه 67 به ثمر برساند.

صنعت نفت آبادان (4-2): ارسال دقیق حسین بیت سعید میان دو مدافع میانی سپاهان با ضربه سر دیدنی شروین بزرگ به گل دوم شاگردان منصوریان در دقیقه 79 بدل شد.

اخطار:

احمد شریعت زاده دقیقه 77 

دقایق حساس:

دقیقه 9: شوت فاخر تهامی با اختلاف کمی و به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 12: ارسال در عرض بازیکنان نفت آبادان به شکل خطرناکی خط عرضی دروازه را در میان ازدحام بازیکنان طی کرد و به جایی نرسید.

دقیقه ٢٢: نفت آبادان موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی داشت ولی رشید مظاهری در محوطه شش قدم زودتر توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ٢٧: شوت حامدی‌فر مهاجم نفت آبادان با اختلاف اندکی راهی اوت شد.

دقیقه 38: شوت سرکش طالب ریکانی با فاصله بسیار کمی از بالای دروازه به اوت رفت تا شاگردان منصوریان یک موقعیت خوب دیگر را از دست داده باشند.

دقیقه 45: پاس زیبای سروش رفیعی به شهباززاده رسید و او با یک ضربه تماشایی تیرک افقی دروازه نفت را لرزاند.

دقیقه 2+45: ضربه سر مغانلو روی ارسال حسینی با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 54: ضربه بیت سعید با واکنش بسیار خوب رشید مظاهری به کرنر رفت.

شرح نیمه اول 
در این مسابقه پس از گل زودهنگام سپاهان، شاگردان منصوریان موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کردند ولی نتوانستند به گل برسند تا سپاهانی‌ها که در شروع سال جدید سر حال به نظر می‌رسند، روی یک ضدحمله گل دوم را روی یک ضربه کرنر به ثمر برسانند. در ادامه باز هم صنعت نفت برای جبران تلاش کرد و موقعیت‌های خوبی هم داشت ولی باز هم شاگردان نویدکیا بودند که در دقیقه 44 روی یک ضدحمله به پنالتی رسیدند و اختلاف را به سه رساندند.

شرح نیمه دوم
در نیمه دوم علیرضا منصوریان عملکرد خوبی داشت و با اضافه کردن نیروی جوانی توانست نیمه را با نتیجه 2 بر 1 به سود خودش تمام کند. با این حال سپاهان هم یک گل زد تا در 45 دقیقه‌ای که مانند نیمه اول شاهد موقعیت‌های پرشماری روی دروازه‌های دو تیم بودیم، این تیم محرم نویدکیا باشد که با سه امتیاز از زمین مسابقه خارج می‌شود.

بهترین بازیکن زمین 
در این مسابقه مهاجمین سپاهان عملکرد بسیار خوبی‌ ارائه کردند. شهریار یک پنالتی گرفت، روی گل اول تاثیر زیادی داشت و گل چهارم را زد. سجاد هم پاس گل چهارم را مهیا کرد و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. علاوه بر این دو بازیکن و سروش رفیعی و احمدزاده باید به گولسیانی با دو گل زده نیز به‌عنوان بهترین بازیکنان میدان اشاره کرد. طالب ریکانی و نیما میرزازاد نیز در جبهه مقابل خوب کار کردند.

اتفاق ویژه 
جبران شکست 4 گله دو سال پیش در آبادان توسط سپاهانی از نکات ویژه این مسابقه بود. اما مهم‌تر اینکه سپاهان با این پیروزی با انگیزه بسیار بالایی عازم عربستان خواهد شد.

در حاشیه:

* این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا با تشخیص مسئولان مرتبط بدون حضور هواداران برگزار شد؛ با این حال مثل همیشه آبادانی‌ها از خانه‌های اطراف تیمشان را تشویق کردند.

* نیما میرزازاد که انتظار دریافت چهار گل مقابل تیم سابقش را نداشت، در دقیقه 88 عصبانیت خود را از نتیجه روی تبلیغات محیطی نشان داد و با ضربه سبب افتادن تابلوی تبلیغاتی پشت دروازه شد.

دیدگاه‌ها