کد خبر : 1817830 | 14 فروردين 1401 ساعت 14:40 | 27.5K بازدید | 14 دیدگاه

لالیگا قطعی ولی لیگ قهرمانان؟

رئال مادریدِ خسته؛ زنگ خطر پیش از جدال استمفوردبریج

رئال مادرید در مقطع پایانی فصل تیمی شاداب نشان نمی دهد و این ممکن است به قیمت حذف از لیگ قهرمانان تمام شود. رئال پس از برتری بر سلتا، چهارشنبه باید به زمین چلسی برود.

رئال مادریدِ خسته؛ زنگ خطر پیش از جدال استمفوردبریج

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در زمین سلتا به یکی از مهمترین پیروزی های یک سال اخیر خود دست یافت. برد از آن جهت حیاتی بود که پس از شکست 0-4 خانگی از بارسا موجی از بدبینی نسبت به تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی وجود داشت و برخی تصور می کردند که شکست در ال کلاسیکو شروع افت رئال و امتیاز از دست دادن ها خواهد بود ولی در زمین دشواری چون بالائیدوس، رئال هر طور که بود 1-2 پیروز و با سه امتیاز خارج شد. به لطف دو پنالتی کریم بنزما و مهارهای تیبو کورتوا، رئال با چنگ و دندان پیروزی را حفظ کرد و فاصله با بارسا را با دو بازی بیشتر به 15 امتیاز افزایش داد.

1702941

 

این ادعا که رئال لالیگا را به فاصله 8 هفته تا پایان و اختلاف امتیاز بالا نسبت به رقبا از دست خواهد داد، شاید چیزی شبیه به هذیان باشد. علی رغم همه خوشبینی های خوان لاپورتا، رئیس بارسا که روز گذشته با اطمینان از قهرمانی تیمش صحبت کرد، به نظر نمی رسد رئال قهرمانی فصل جاری را به هیچ تیمی واگذار کند؛ ولی نکته واضح در مورد رئال، بروز نشانه هایی از خستگی و عدم شادابی در مقطع پایانی فصل است.
اتفاقی که در چند فصل گذشته نیز شاهدش بودیم چرا که آنچلوتی تنها روی تعدادی محدود از بازیکنان حساب می کند و در دو فصل گذشته، زیدان نیز همچون کارلتو عمل می کرد.

1702845

 

در این مقطع اما درخشش کریم بنزما بهترین شماره 9 دنیا، مهارهای تیبو کورتوا بهترین گلر حال حاضر دنیا و نیز لوکا مودریچ که در 36 سالگی همچنان در میانه زمین می درخشد، برای کسب سه امتیاز ها کافی بوده اند. شب گذشته بدون کریم بنزما و کورتوا شاید رئال به یک امتیاز بازی هم نمی رسید.

چیزی که در رئال مشخص است، خستگی در ساق برخی بازیکنان است. بازی به بازی و هفته به هفته نتیجه میدان دادن به تعدادی مشخص از بازیکنان خود را بیش از پیش نشان می دهد. مهم نیست کارلتو از چه سیستمی استفاده می کند یا در اواسط بازی کدام بازیکنان ذخیره را راهی میدان می کند، برخی بازیکنان ثابت دیگر نشانی از درخشش هفته های گذشته را ندارند. شاید خستگی بازی های متوالی و شاید افزایش سن را بتوان دخیل دانست.

1702940

 

کاسیمیرو و دنی کارواخال نمونه های بارز این دست از بازیکنان هستند. کاسیمیرو شاید از همان ابتدای فصل، آن بازیکن گذشته نبوده است. شرایط به گونه ای است که اگر روز بد مودریچ و تونی کروس باشد، رئال مادرید میانه میدان را عملا در اختیار حریف خواهد گذاشت. این به خصوص در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی به ضرر رئال خواهد شد و یک زنگ خطر محسوب می شود.

1702844

 

کارواخال دیشب نیمکت نشین بود و در نیمه دوم جانشین لوکاس شد. مدافع راست ملی پوش هم مدت هاست از فرم خوبش به دور افتاده و با مصدومیت های متوالی نیز دست به گریبان بوده است. جالب اینکه رئال قصد ندارد سمت راست خود را برای فصل بعد نیز تقویت کند. کاسیمیرو و کارواخال تنها دو نمونه از بازیکنانی هستند که هفته هاست وارد یک افت محسوس شده اند ولی خبر خوب برای رئال اینکه تنها هشت بازی دیگر به پایان لالیگا مانده است. قهرمانی لالیگا روز به روز نزدیک تر می شود ولی در لیگ قهرمانان رئال تا کجا پیش خواهد رفت؟

دیدگاه‌ها